فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

آموزش نحوه ساخت دیوار آجری

توصیه ما همیشه این است که یک پیمانکار بازسازی انتخاب کنید. ولی اگر میخواهید دیوار را خودتان اجرا کنید، توصیه می کنیم که این مقاله را بخوانید.

قدمت دیوارهای آجری حداقل به پنج هزار سال پیش برمی گردد، که امروزه در هند و مناطق اطراف آن قرار دارند. ساخت و ساز از روی این سنت کهن به طرز فریبکارانه ای آسان به نظر می رسد. با وجود اینکه درک اصول آجر و ملات آسان است ولی دست یافتن به دیواری با کیفیت نیازمند تمرین و برنامه ریزی است.اگر تصمیم به بازسازی گرفته اید و می خواهید دیوار را خودتان اجرا کنید، این مقاله را بخوانید.

توجه: دستورالعمل زیر جهت ساخت دیواری به ارتفاع 2 فوت (0.6 متر) و طول 6 فوت (1.8 متر) به عرض یک آجر است. البته، دستورالعمل ها به سادگی قابل سازگاری است.

تبلیغات

بخش اول - آماده سازی دیوار

دیوار آجری

1. آجرهای خود را انتخاب کنید.

انواع مختلفی آجر وجود دارد اما همه ی آنها در سه دسته بندی اصلی قرار می گیرند:

  • آجرهای مقاوم به آب و هوای دشوار(SW) در تماس مستقیم با خاک و رطوبت می توانند مقاوم باشند. آنها را برای فونداسیون، پاسیوها، دیوار باغچه ها و امثال آن استفاده کنید.
  • آجرهای نسبتا مقاوم به آب و هوا (MW) برای استفاده در یخبندان و روی سطح زمین های فضای خارجی (تماس غیرمستقیم با زمین) مقاوم هستند.
  • آجرهای غیرمقاوم به آب و هوا (NW) تنها برای فضای داخلی هستند.
آجری

2. مقدار درستی از آجر را خریداری کنید.

آجرها در انواع شکل و اندازه وجود دارند اما مهمترین چیزی که باید خاطرنشان کرد این است که باید اندازه آجرهایی که خریداری می کنید را با مقدار مصرف ملات تنظیم کنید (ضخامت ملات باید در اندازه رج ها مدنظر قرار گیرد). رایج ترین آجر یک آجر در ابعاد اعشاری با ابعاد معین عرض 3.625 اینچ ، ارتفاع 2.25 اینچ و طول 7.625 اینچ است (حتی اگر تحت عنوان ابعاد عدد صحیح فروخته شوند رایج هستند). آنها معمولا با ترکیب ملات به ضخامت 0.5اینچ استفاده می شوند. با در نظر گرفتن ملات هر آجر 4.125x2.75x8.25 اینچ فضا اشغال می کند.

  • باید زمانی که دیوار خود را طراحی می کنید ابعاد ملات را نیز اضافه کنید. ترکیب ابعاد آجر و ملات اندازه اسمی آجر نامیده می شود.
  • سه رج آجر که روی هم قرار گرفته شده اند 8 اینچ ارتفاع دارد.
  • برای مثال، برای ساخت دیواری با ارتفاع 2 فوت × طول 6 فوت، برای ارتفاع (24/2.75) و (72/8.25) برای طول محاسبه کنید و اعداد را به بالا رند کنید. در این مورد، شما نیاز به 81 آجر به ارتفاع 9 رج و به طول 9 آجر خواهید داشت.
  • حداقل 5 آجر اضافه برای نصف کردن در ابتدای رج جدید بعلاوه ی یک آجر بیشتر به ازای هر رج برای آجرهای آسیب دیده بخرید.
  • اگر زمین ناهموار یا شیب دار است اجرای یک یا دو رج آجر بیشتر را در زیر سطح تراز پایانی طراحی کنید تا یک سطح تراز ایجاد کنید.
ساخت دیوار آجری

3. یک گودال برای فونداسیون خود حفر کنید.

. نیاز است گودالی حفر کنید تا دیوار داخل آن بنشیند که بعدا آن را با یک لایه بتن ثابت خواهید کرد. این غالبا فوتر یا پی بتنی نامیده می شود. گودال مستطیلی به طول و عرض دیوار طراحی شده تان و عمق تقریبا 1 فوت حفر کنید.

  • اگر دیوار شما ارتفاعی بیش از 2 فوت دارد ممکن است نیاز به گودالی عمیق تر یا عریض تر داشته باشید. اگر پی اجرائیتان (همانطور که در ادامه تشریح شده) برای محافظت از دیوار به اندازه کافی قوی نباشد دیوار ممکن است شکم داده یا فرو بریزد. می توانید ابعاد پیشنهادی را بر اساس ظرفیت باربری خاک و ابعاد پروژه تان به صورت آنلاین جستجو کنید.
  • مطمئن شوید که پی زهکشی رطوبتی خوبی در اطراف دیوار دارد. جمع شدن آب در اطراف پی می تواند باعث ریزش دیوار شود.
آموزش ساخت دیوار آجری

4. درون گودال تان میخ های چوبی تراز فرو کنید.

چندین میخ چوبی تهیه کرده و آنها را درون خاک طوری فرو کنید که انتهای آنها همگی تراز باشد. عدد اسمی ارتفاع آجرهای خود را پیدا کنید (ارتفاع آجرها بعلاوه 1/2 اینچ برای ملات)، سپس ستون ها را طوری در خاک فرو کنید که همین ارتفاع را تا سطح بالایی گودال داشته باشند. از یک تراز استفاده کنید تا مطمئن شوید که بالای میخ ها کاملا تراز هستند.

  • برای این مثال، با 2/3-2 اینچ آجر به 2/3-2 اینچ فضا بین بالای پایه های راهنما و لبه ی گودال لازم دارید. این نزدیک ترین رج آجری است که کاملا در فونداسیون می نشیند.
  • این پایه ها را با توجه به طول دیوارتان با فاصله ی 4-2 اینچ قرار دهید.
کاربرد دیوار آجری

5. بتن را مخلوط کرده و تا بالای پایه های راهنما بریزید.

داخل گودال را تا بالای ستون ها و با در نظر گرفتن فضایی که برای آجرهایتان اندازه گیری کرده اید پر کنید. بتن به 3-2 روز زمان برای خشک شدن و جا گرفتن نیاز دارد، بنابراین از این زمان برای جمع آوری لوازم و آماده سازی اندازه های مورد نیازتان استفاده کنید.

  • می توانید یک مفصل کلید یا مفصل V در وسط پی بزنید تا به همبستگی بستر ملات کمک کند.
دیوار آجری در دکوراسیون

6. پایه های راهنمایتان را درست کنید.

میله های اندازه گیری نیز نامیده می شوند که ایجاد اطمینان خواهد کرد که دیوار شما تراز باشد. 2 عدد تخته یا میله ی چوبی بردارید و هر رج دیوار آجری را اندازه گیری کنید، همین به عنوان یک مرحله تلقی می شود. جایی را که هر آجر قرار خواهد گرفت با در نظر گرفتن بندکشی ها علامت بزنید. مطمئن شوید که می توانید پایه ها را طوری در زمین فرو کنید که بتوانند مستقلا در جای خود بایستند. آنها باید به بلندی دیواری که ساخته خواهد شد باشند.

  • برای دیوار 6×2 فوت، از پایین 1/4-2 اینچ را علامت بزنید – این ارتفاع اولین آجر است. 1/2 اینچ بالاتر از آن را علامت بزنید، سپس همین روند را تا بالای دیوار ادامه دهید که در اینجا 2 فوت ارتفاع دارد. شما 2 تا از اینها برای هر طرف دیوار می خواهید.
  • این میله ها خط کش دیوار شما خواهند بود و باید دقیقا در یک راستا قرار بگیرند. برای اطمینان از اینکه دیوار بی نقص طراحی شده است از تراز و متر استفاده کنید.
نحوه ساخت دیوار آجری

7. هنگامی که فونداسیون در حال خشک شدن است لوازم خود را فراهم کنید.

شما به چیزهای زیادی که از قبل در نظر گرفته شده باشند نیاز خواهید داشت تا دیوار خود را بسازید. زمانی که فونداسیون اجرا شد و پایه های راهنما ساخته شد، وقت آن است که مصالح ساختمانی خود را به شرح ذیل تهیه کنید. شما به لوازم زیر نیاز خواهید داشت:

  • ریسمان و گیره/ میخ (برای ایجاد خطوط راهنما)
  • ملات و یک سطل برای مخلوط کردن
  • تراز
  • ماله بندکشی آجر
  • چکش پلاستیکی
  • متر
  • آب
  • برس مویی خشک
  • برزنت و تخته سه لا برای پهن کردن در بن دیوار
  • تراز مخروطی کوچک برای بررسی هر آجر
  • تراز 4 فوت

بخش دوم - ساخت اولین رج

اجرای دیوار آجری

1. برزنت یا تخته سه لا را روی زمین بگذارید تا با ملات تماس پیدا کند.

برزنت یا تخته سه لای با عرض 2 فوت را در بن دیوار پهن کنید تا زمانی که آنجا قرار می گیرد ملات اضافه را به خود بگیرد. این سطح را تمیز نگه دارید و از راه رفتن روی آن اجتناب کنید، در نتیجه می توانید از این ملات مجددا استفاده کنید.

نحوه اجرای دیوار آجری

2.رج اول آجرها را جهت یک اجرای خشک در فونداسیون قرار دهید.

آنها را با احتساب ملات با فاصله مناسب قرار دهید. جهت حصول اطمینان از اینکه در فاصله ی مناسبی هستند از متر استفاده کنید و مطمئن شوید که در گودال کاملا فیت شده اند. قبل از هر کاری تمام رج اول را به همین روش طراحی کنید.

  • اگر تجربه ی آجرچینی ندارید ابتدا کل این بخش را بخوانید. ممکن است قبل از اینکه شروع کنید نیاز داشته باشید برخی تکنیک ها را تمرین کنید.
تراز ساخت دیوار آجری

3. یک ریسمان روی خط راهنمای اولتان ببندید.

این برای لایه ی دوم آجرها خواهد بود زیرا لایه اول در گودال دفن خواهد شد. ریسمان را از یک پایه ی راهنما تا پایه ی دیگر بکشید تا خطی صاف و تراز برای کار داشته باشید.

  • اجازه ندهید ریسمان شکم بدهد. این ریسمان جهت دست یافتن به دیواری یکدست و تراز و بدون ایراد ساختاری اساسی باید درست حفظ شود.
  • خیلی مهم است که مطمئن شوید در 3-2 مرحله ی اول همه چیز متقارن و کاملا منظم است، در نتیجه باقی دیوار آجری شما صاف و یکنواخت به نظر می رسد.
خیس کردن آجر در آب

4. آجرها را خیس کرده و بگذارید خشک شوند.

آجرها را در آب خیس کنید، سپس آنها را پهن کنید تا خشک شوند. آجرها باید کاملا مرطوب باشند تا ملات به خوبی به آنها بچسبد. لازم به ذکر است که تا زمانی که هیچ آبی از آجرها خارج نشود صبر کنید، در غیر این صورت ممکن است ملات خیلی روان شود.

نمای آجری سنتی

5. اولین 1/2 اینچ از ملات را در طول بنِ پی پخش کنید.

اگر شک دارید از آنجایی که آجر را کمی به سمت پایین فشار خواهید داد مقدار خیلی کمی ملات بیشتر اضافه کنید. با استفاده از ماله به آرامی در امتداد خط مرکزی به ملات فشار بیاورید تا برجستگی های کوچکی ایجاد شود. ملات کمی مواج به نظر خواهد رسید.

انواع آجر

6. اولین آجر را داخل ملات فشار دهید.

به آرامی فشار دهید سپس با استفاده از تراز بررسی کنید که آجر با کف هم تراز باشد. برای انجام این کار تراز را در کناره ی آجر قرار داده و آن را با خط ریسمان راهنما مقایسه کنید.

  • هر گونه ملات اضافی را از روی رج بردارید. این ملات را تا زمانی که آلودگی نداشته باشد می توانید برای آجرهای بعدی استفاده کنید.
روش ساخت دیوار آجری

7. ملات را برای 3-2 آجر بعدی پخش کنید.

زمانی که مطمئن شدید آجر اولتان به درستی چیده شده است مقداری ملات برای تعداد کمی آجر دیگر پخش کنید. شما فقط می خواهید با این ملات با 3-2 آجر به طور همزمان کار کنید.

مصالح دیوار چینی

8. انتهای آجر بعدی را به ملات آغشته کرده و آن را در جای خودش فشار دهید.

مقداری ملات بردارید و انتهای آجری را که در کنار آجر اول قرار خواهد گرفت با آن بپوشانید. شما نیاز به یک تکه ی مناسب و نرم از ملات به اندازه ی تنها کمی بیشتر از 1/2 اینچ دارید. آن را در کنار آجر اول فشار دهید و از متر خود استفاده کنید تا مطمئن شوید آنها 1/2 اینچ فاصله دارند و بوسیله ملات به هم متصل شده اند.

  • این مرحله که محکم بودن اتصال بین آجرها را تضمین می کند بسیار مهم است. اگر از این مرحله صرف نظر کنید و بین آجرهای از قبل چیده شده را با ملات پر کنید محل اتصال در نهایت خواهد شکست. برای نتیجه بهتر قبل از اینکه سراغ دیوار اصلی بروید این را روی آجرهای یدکی چندین بار تمرین کنید.
دیوار چینی

9. آجر را در1/2 اینچ ملاتی که پخش کرده اید به آرامی فشار دهید تا با آجر اول تراز شود.

برای اطمینان از هم سطح و یکنواخت بودن آجرها از تراز استفاده کنید و به آرامی روی آنها قرار دهید تا مطمئن شوید بی نقص هستند.

آجر مقاوم

1. در حین کار هر ملات اضافی را بخراشید.

از آنجایی که شما آجرها را به هم فشرده اید متوجه خواهید شد که در حین کار ملات شروع به بیرون ریختن خواهد کرد تا به اتصال هایی به اندازه 1/2 اینچ برسد. از ماله برای خراشیدن و ریختن ملات روی برزنت یا تخته سه لا در بن دیوار استفاده کنید. تا زمانی که آن سطح تمیز نگه داشته شده باشد می توانید از آن ملات برای آجر بعدی استفاده کنید.

دیوار چینی با آجر

11. به اضافه کردن آجرها ادامه دهید تا زمانی که رج تمام شود.

به چیدن آجرها به همین روش ادامه دهید – ملات زنی زیر و بغل ها، فشردن در ملات، بررسی یکنواختی با تراز- تا زمانی که رج یا مرحله اول شما تکمیل شود.

  • شما هیچوقت خودتان نمی توانید بفهمید که دیوار به اندازه کافی تراز هست یا خیر. باید همواره از تراز و متر خود تقریبا برای هر آجر استفاده کنید.

بخش سوم - ساخت باقی رج ها

نمای آجری ساختمان

1. ریسمان راهنمای خود را تا علامت بعدی روی ستون ها بالا ببرید.

این علامت نشان دهنده ملات 1/2 اینچی است که رج های اول و دوم را به هم متصل می کند. برای رج دوم ریسمان باید از قبل در جای خودش باشد اما نیاز است شما به خاطر داشته باشید که ریسمان را هر بار که رج را بالا می برید جا به جا کنید، در نتیجه ارتفاعی که باید به دست بیارید را خواهید دانست.

شکستن آجر

2. یک آجر را با استفاده از نوک تیز یک چکش نصف کنید.

همچنین می توانید از یک بلاستر (در ایران به کار نمی رود) استفاده کنید که می تواند برش تمیز تری را ایجاد کند. در هر صورت مقصود تمیز بریده شدن آجرها است. با پشت چکش روی محلی از آجر که می خواهید برش بزنید تا زمانی که یک ترک ببینید، سپس به این نقطه محکم ضربه بزنید تا آجر نصف شود.

  • نیاز است آجرهایتان را پله ای بچینید، به این معنی که یک آجر در رج دوم روی دو آجر در رج زیرین می نشیند. برای این کار هر رج جدید را با یک آجر نیمه شروع خواهید کرد.
  • شما نیازی به برشی کاملا تمیز و صاف ندارید. لبه های زبر به استحکام ملات کمک خواهد کرد.
چیدن آجر

3. رج دوم را با یک آجر نیمه در هر انتها شروع کنید.

شما قرار نیست ردیف بعدی را درست در بالای ردیف اول قرار دهید که بندها پشت سر هم بالا بروند. آجر نیمه را ملات مالی کرده و قرار دهید، سپس یک آجر کامل را به صورت عادی بعد از آن قرار دهید. این کار را در هر دو انتهای دیوار انجام دهید، در نتیجه هر طرف یک آجر نیمه و یک آجر کامل دارد.

آموزش دیوار چینی

4. یک آجر کامل را ملات مالی کرده و روی دو انتهای کار قرار دهید.

برای کمک به تراز کار کردن شما، شما دو انتهای دیوار را یک مرحله بالاتر از مرحله ای که روی آن کار می کنید می سازید که باعث می شود اینطور به نظر برسد که در دو انتها پله هایی وجود دارد. سپس داخل رج پایینی را پر می کنید، دو انتها را کمی بالاتر بسازید، سپس همینطور ادامه بدهید تا به بالا برسید.

  • به خاطر داشته باشید که ریسمان راهنما و تراز را همزمان استفاده کنید تا مطمئن باشید آجرها یکنواخت و در ارتفاع درستی هستند.
  • میله های اندازه گیری باید به شما در چیدن آجرهای انتهایی کمک کند زیرا با علامت های کاشته شده در دو انتهای دیوار به رج بالایی خواهد رفت.
رج دوم آجر

5. تمام رج پایینی را پر کنید.

تقریبا 1/2 اینچ ملات قرار دهید، آجر را در جای خود قرار دهید، صاف بودنش را با ریسمان و تراز بسنجید و تمام ملات اضافه را پاک کنید. سپس این کار را تا زمانی که رج دوم تمام شود ادامه دهید.

انواع دیوار چینی

6. به ساخت دیوارتان از سمت گوشه ها به داخل ادامه دهید.

نیاز است دو انتهای دیوارتان را یک مرحله بالاتر از رجی که روی آن کار می کنید داشته باشید. این کار بسیار مهم است به خصوص وقتی دیوار در هر دو انتهایش ستون داشته باشد. در هررج روند همین است. با این حال به خاطر داشته باشید که در هر رجی از آجرهای نیمه استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که بندها در هر ردیف روی هم ردیف نمی شوند.

  • ریسمان را جا به جا کنید.
  • ملات بزنید.
  • با استفاده از خطوط راهنما و تراز برای اطمینان از اینکه آجرها در ارتفاع درستی هستند، آجری در هر گوشه ی دیوار قرار دهید.
  • همین کار را یک رج بالای رجی که روی آن کار می کنید انجام دهید.
  • اندازه بزنید، ملات کاری کنید و پایین ترین رج را بسازید، (رج ها را پر کنید).
  • این مرحله را در رج بالایی تکرار کنید.

بخش چهارم - تکمیل دیوار

نحوه دیوار چینی

1. برای بالای دیوار الگوهای آجری منحصر به فرد به کار ببرید.

با توجه به چیزی که می سازید می توانید دیوار خود را هر بار با چرخاندن یا زاویه دادن به آجرهایتان به پایان برسانید. گزینه های رایج شامل موارد زیر است:

  • سبک سربازی، یا چیدن آجرها به صورت ایستاده، شبیه سربازی که خبردار ایستاده است.
  • سبک سرتیتر (Headers) به این صورت است که کوتاه ترین پهلوی آجر نمایان است. رج پایانی آجرها نسبت به رج پایینی 90 درجه می چرخد.
دیوار آجری

2. تمام بند های جا مانده در دیوار را با ملات پر کنید.

از ماله برای پر کردن تمام بندها یا فضاهای خالی بین بندها استفاده کنید تا مطمئن شوید مقدار مناسب و کافی از ملات دیوار شما را به هم می چسباند. تقریبا 60-45 دقیقه قبل از اینکه ادامه بدهید صبر کنید – ملات باید قبل از ادامه کار کمی سفت شود ولی خشک نشود.

بند کشی دیوار آجری

3. از ماله بندکشی آجر برای دندانه دار کردن ملات به صورت حرفه ای استفاده کنید.

ماله های بندکشی آجر ابزارهایی کوچک و ارزان قیمت هستند که به شما کمک می کنند موج های حرفه ای در بندهای روی دیوارتان به دست بیاورید. ابزار را محکم درون بندها فرو کنید و آن را زیر ملات ببرید و سپس دیوار خود را صاف و تمیز کنید.

 ساخت دیوار آجری بیست سانتی

4. الگوهای بندکشی دیگر را برای دیوار خود بسنجید.

ساخت دیواری به عرض یک آجر آسان است ولی واقعا محکم نیست.

دیوار دو جداره ی آجری رایج تر است که می تواند به راحتی با نیازهای شما سازگار شود. به جای تناوب آجر نیمه و آجر کامل تنها نیاز است شما آجرهای انتهایی را متناوبا بچرخانید، چون طول یک آجر به انداه عرض دو آجر است. هر رج جدید با آجری شروع می شود که عمود بر جهت دیوار قرار خواهد گرفت که کمک می کند بندها به صورت پله ای باشند.

  • جهت کمک به یادآوری محل استقرار آجرها تصور کنید زمانی که روبروی دیوار ایستاده اید دیوار به چه شکل دیده می شود. هر رج جدید یک آجر مربع کوچک دارد که به دنبال آن آجرها موازی دیوار ادامه می یابند.
ایجاد ستون آجری در دیوار

4. الگوهای بندکشی دیگر را برای دیوار خود بسنجید.

اضافه کردن ستون ها واقعا دشوار نیست اما نیاز به طراحی دارد. آنها اساسا شبیه دیوارهای کوچک با سطح مقطع مربع طراحی شده اند که نیمی از آجرهای میانی به سمت داخل دیوار بیرون زده اند که همه چیز را در تماس با هم قرار می دهد. زمانی که تصمیم به طراحی ستون گرفته اید، اطمینان حاصل کنید که آنها را حداقل 2-1 رج بالاتر از رج های بین ستون ها می سازید. نیاز است چند ردیف از ستون ها را بسازید، سپس دیوار را بین آنها پر کنید و تنها زمانی دیوار را به پایان برسانید که هر دو ستون را کامل کرده باشید.

حالا که دیوار را ساخته اید می توانید آموزش رنگ آمیزی دیوار را شروع کنید.

نکات مهم:

  • همه ابزار و محیط کار را تمیز نگه دارید. ابزارها را جهت استفاده آسان تر مرتبا بشورید ولی قبل از تماس با ملات مطمئن شوید که خشک باشند.
  • نیازی نیست که ارتفاع رج اول خیلی بی نقص باشد زیرا می تواند در رج دوم و سوم اصلاح شود.
  • اگر در حال ساخت یک دیوار روی دیوار موجود هستید باز هم برای رسیدن به ارتفاع درست نیاز به میله های اندازه گیری دارید. با این حال می توانید از دیوار موجود نیز برای کمک و پشتیبانی استفاده کنید.
  • بعد از هر 5 یا 6 رج میخ های فلزی دیواری را به گل میخ های دیوار بکوبید و آنها را خم کنید در نتیجه میخ ها روی آجرها قرار خواهند گرفت. این کار دیوار آجری را به خانه یا ساختمان بند می کند، در نتیجه آجرهایتان نخواهد ریخت.
  • برای آجرهای قدیمی (که 8.25 اینچ است. 0.25 اینچ بلندتر از آجرهای جدید) علامت ها را از پی در هر 22.5 سانتی متر بزنید. مقدار 4 فوت از ملات را از فونداسیون بیرون بریزید و یک دسته آجر بچینید. طول 2 در 4 را بکار ببرید و چکش کاری کنید تا رج اول تراز شود.
  • بعضی آجرها خشک تر از بقیه هستند، بنابراین تقریبا بعد از هر 5 رج بندها را بررسی کنید. اگر در حال خشک شدن بودند ابزاری به نام ماله بندکشی که برای اتصال طراحی شده به بندها وارد کنید. بهتر است آجرهایتان را به خوبی خیس کنید تا مطمئن شوید که ملات کمترین میزان آب را از دست می دهد، در نتیجه به ملات اجازه می دهید به مرور زمان به درستی خودش را بگیرد. آجر باید در طول کار خیس باشد ولی نباید از آن آب بچکد وگرنه ملات را نرم و ضعیف خواهد کرد. توصیه نمی شود که تنها سریع به آجرها آب اسپری کنید زیرا به درستی به ملات نخواهد چسبید.
  • برای آجرهای جدید که 8 اینچ طول دارند علامت ها را در فونداسیون هر 22 سانتی متر بزنید. 4 فوت ملات در فونداسیون بریزید و یک دسته آجر بچینید. یک ردیف به ابعاد 2 در 4 ایجاد کرده و کل آن را چکش کاری کنید تا رج اول را تراز کنید.

هشدارها:

  • همیشه هنگام برش آجر و مخلوط کردن ملات از عینک ایمنی و دستکش استفاده کنید. مخلوط ملات بسیار خورنده است و دست ها را از بین خواهد برد. مالیدن کمی ژل نفتی (وازلین) به دستانتان کمک کننده خواهد بود اما مطمئن شوید که دستانتان چرب نباشد. بیشتر صابون های دست مایع کمی چربی داخلشان دارند و اگر وازلین ندارید می توانند کمکتان کنند ولی برای اینکه از فواید آن بهره مند شوید مجبور خواهید شد دستان خود را مرتبا بشورید.
  • کلاه های سخت بپوشید، مخصوصا اگر کسی بالای سر شما در حال کار کردن است.

ابزار مورد نیاز شما:

  • میکسر بتن
  • مخلوط ملات
  • ماله
  • چکش
  • شاقول مخروطی کوچک
  • تراز 4 فوت
  • ریسمان
  • آب
  • ماله بندکشی
  • برس
  • متر نواری
  • میخ
  • بست دیواری
  • آجر
  • چرخ دستی (فرقون)
  • بیل
  • چرخ دنده ایمنی
  • دستکش
تبلیغات