فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

لیست و ترتیب کارهای بازسازی

بازسازی خانه

گرچه بازسازی اتاق به اتاق ممکن است در تلویزیون کار کند اما این روش، کار آمدترین آن برای تعمیر و بازسازی نیست.

با این حال، روش‌هایی وجود دارد که به کمک آن می‌توان یک پروژه نوسازی را به راحتی انجام داد و این کار با برنامه‌ریزی آغاز می‌شود.

توصیه می کنیم قبل از خواندن این مقاله، دو مقاله شش نکته برای استخدام پیمانکار بازسازی و اشتباهات بازسازی خانه را مطالعه نمایید.

همچنین بخوانید :
چک لیست بازسازی خانه

هنگام بازسازی از کجا شروع کنیم؟

وارن گری از Heddon Builders، ابتدا اهمیت برنامه ریزی برای بازسازی، قبل از رسیدگی به هر اتاق را بیان می کند.

او می‌گوید: بزرگترین چیزی که هنگام بازسازی به مردم می‌گویم این است که ابتدا برنامه ریزی خود را انجام دهند. عجله نکنید. ابتدا کل مجموعه را برنامه ریزی کنید.

سعی کنید با دیدن تصاویر ایده بگیرید. به عنوان مثال عکس اتاق خواب های لوکس، حمام لوکس، و راه پله های زیبا به شما کمک می کند تا ایده مناسبی داشته باشید.

با برنامه ریزی ساختمان به عنوان یک کل (به جای اتاق به اتاق)، متخصصان بازسازی عقب و جلو نمی‌روند و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می‌شوند. بازسازی اتاق به اتاق اشتباه است زیرا شما ثبات لازم را برای ادامه کار ندارید. این حرکت باعث توقف در کار می شود.

متیو پیزانلی، صاحب شرکت Renoworx، با در دسترس داشتن تمام مواد در وقت صرفه جویی می‌کند. او می‌گوید: شما می‌خواهید که اجناس را همان‌گونه که نیاز دارید از سایت تهیه کنید.من معمولا دوست دارم که اجناس مورد نیازم در تمام بازسازی ها را در اختیار داشته باشم.

روش های بازسازی اتاق
تبلیغات

چه دستور کاری باید اجرا شود؟

ابتدا باید کارهای ساختاری و تخریب کامل شود. قبل از این که کار دیوارکشی به اتمام برسد، می‌توان لوله‌کشی، سیم‌کشی برق و تهویه مطبوع را انجام داد. سپس گچ کارها وارد عمل می‌شوند تا کار دیوارها و سقف‌ها را تمام کنند. در حمام، کاشی‌کار ها می‌توانند شروع کنند.

با استفاده از کاری که منجر به سایر کارهای بازسازی می‌شود، می‌توان در وقت صرفه‌جویی کرد. این کارها، برای تکمیل بازسازی بسیار مهم است.

گچ کارها از اولین افرادی هستند که باید کار خود را شروع کنند، زیرا بعد از انجام کار آن‌ها افراد دیگر می‌توانند در مشاغلی مانند نقاشی، قرنیز کاری، معماری و اتمام برق‌کشی ساختمان کار خود را انجام دهند.

گری می‌گوید: شما باید یک برنامه را دنبال کنید و سعی کنید بفهمید کارهای کلیدی کدامند. اطمینان حاصل کنید که فعالیت های کلیدی سازمان یافته است. شما باید برنامه افراد متخصص بازسازی خود را حداقل از دو هفته قبل سازماندهی کنید.

گری همچنین توصیه می‌کند: در اتاقی که تمام شده کار نکنید. با شروع از دورترین اتاق نسبت به درب ورودی و کار به سمت جلو، می‌توان از این امر جلوگیری کرد. به این ترتیب می‌توان تمیز‌کاری و آسیب را کاهش داد.

پیزانلی با این موضوع موافق است که شما نباید در هر اتاق میلیون‌ها کار برش و ... انجام دهید. شما می‌توانید این کار را به یک محل مشخص منتقل کنید. بنابراین، تنها در یک اتاق زباله تولید می‌شود و همچنین نیاز به محافظت کف، در همه جای ساختمان پایین می‌آید.

پس از اتمام کاشی کاری در حمام، می‌توان دو لایه رنگ اعمال کرد، سپس یک لایه رنگ در انتهای بازسازی روی آن زد.

گری می‌گوید: این کار باعث می‌شود نیاز به رنگ زدن دوباره نداشته باشد. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان و پول شما می‌شود.

نوسازی باید با کفپوش کردن و چوب کاری به پایان برسد تا از آسیب رساندن افراد متخصص بازسازی به این مناطق جلوگیری شود. کابینت‌ها، آشپزخانه و سایر وسایل داخلی باید از ۴ هفته قبل با نجار هماهنگ شود تا قبل از نصب در خارج از محل ساخته شود.

با این حال، بهترین برنامه‌ریزی های انجام شده هم ممکن است با شکست مواجه شود. گری می‌گوید: ۱۰٪ وقت و پول به چیزی که برنامه‌ریزی کردید اضافه کنید زیرا چیزی را پیدا می‌کنید که قرار نیست آنجا باشد.

بازسازی دیوار

چک لیست فرآیند بازسازی

1. بازسازی را از ابتدا تا انتها برنامه ریزی کنید

2. کار تخریب

3. تعمیر ساختاری ساختمان

4. لوله کشی، کابل برق، تلفن، داکت تهویه هوا در دیوارها

5. گچ کاری

6. کاشی کاری

7. تعمیرات نجاری مانند در، سر تیر و ...

8. نقاشی

9. کف سازی

10. چوبکاری

11. وسایل لوله کشی و برقی مانند چراغ، کلید و شیر

همچنین بخوانید :
چک لیست بازسازی خانه
تبلیغات