فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

شش نکته برای استخدام پیمانکار بازسازی خانه

غروب نمای بیرونی خانه استخردار

قبل از استخدام پیمانکار جهت بازسازی خانه، درنظر داشته باشید که این تجربه برای همه‌ی افراد درگیر با کار، تا حد امکان به یک صورت باشد. پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی، رویاپردازی، پس انداز کردن و انتخاب کردن نمونه‌ها، نهایتا زمان آن رسیده است که در جهت پروژه‌ی بزرگ خود اقدام کنید. چه این پروژه ایجاد تغییر در سرویس بهداشتی و چه اضافه کردن یک قسمت جدید به آپارتمانتان باشد، یک پیمانکار بازسازی خانه می‌تواند تجربه، مهارت‌ها و دانش تخصصی خود را در پروژه شما به کار گیرد. در اینجا شش نکته‌ی اساسی آورده شده است تا هنگام استخدام یک پیمانکار محلی که در نزدیکی شماست، در ذهن داشته باشید.

1. درباره‌ی اهدافتان گفتگو کنید

در طول اولین مکالمه‌تان با پیمانکار احتمالی، در رابطه با اهدافتان در مورد پروژه، از نتیجه‌ی نهایی گرفته تا جزئیات کوچک، صحبت کنید. از پرسیدن سوالات خود در مورد پیمانکار و صحبت درباره‌ی چگونگی درتماس بودن منظم با او در طول پروژه نترسید. استخدام افراد برای بازسازی خانه نیازمند اعتماد است، بنابراین حتما او را به صورت رو در رو ببینید و پیمانکاری را انتخاب کنید که دیدگاه شما را درک ‌کند و تجربه‌ی لازم برای کار را داشته باشد.

2. درمورد بودجه‌ی خود شفاف سازی کنید

مباحثه صاحب خانه و پیمانکار

درباره‌ی اینکه دقیقا چه می‌خواهید و اینکه چقدر مایل هستید و توانایی دارید که برای کار هزینه کنید، گفتگو کنید. به این ترتیب پیمانکاری که برای بازسازی خانه استخدام می‌کنید می‌تواند مظنه‌ای به شما بدهد که انتظارات هر دو طرف را برآورده کند و شما نیز در انتهای پروژه غافلگیر نخواهید شد.

در صورت لزوم، پروژه را به چند مرحله تقسیم کنید. اگرچه ممکن است گسترش پروژه به چند مرحله سبب به تعویق افتادن تاریخ اتمام پروژه شود اما این کار می‌تواند گزینه‌ای برای به حداقل رساند هزینه‌های پیش رو باشد. همچنین صاحب خانه‌ها اغلب با انجام برخی فعالیت‌های کوچک مثل تمیزکاری و نقاشی توسط خودشان، می‌توانند در هزینه‌های پروژه‌ی بازسازی خانه صرفه جویی کنند.

3. درک کنید که اغلب قیمت روی کیفیت تاثیرگذار است

پیشنهادهای پیمانکار خود را برای تمامی نتایج و زمان‌بندی‌های پروژه بخواهید و از او توضیحی کتبی از مصالح مورد نیاز برای کار، بخواهید. درعین این که ممکن است کمترین پیشنهاد، سازگارترین گزینه با بودجه‌ی شما باشد، اما در دراز مدت، همیشه بهترین گزینه نیست. پیشنهادی که به طرزی غیرعادی پایین باشد، حاکی از آن است که پیمانکار از مصالح غیر استاندارد استفاده می‌کند یا از کار می‌زند و یا مجوز یا بیمه ندارد.

شما می‌توانید از کلاهبرداری در بازسازی خانه جلوگیری کنید و کیفیتی که به دنبال آن هستید را با قبول کردن پیشنهادهای دقیق‌تری که در حد میانه هستند و پرس و جو از مشتریان قبلی، به دست آورید.

تبلیغات

4. گواهینامه‌های پیمانکار را بشناسید

قبل از استخدام پیمانکار، مروری بر استانداردهای صنعتی و شرایط متداول، ازجمله هر گواهینامه‌ای که از یک سازمان تجارت ملی گرفته‌ باشند، داشته باشید. اختصارات پشت نام پیمانکار شما نشان می‌دهد که شرکت متعلق به سازمان مشخصی است که آن‌ها را به قوانین سخت‌گیرانه‌ی اخلاقی مقید می‌کند. عضویت‌ها، عناوین و اختصارات ممکن است شامل این‌ها باشند:

  • گواهی پایان دوره‌ی بازسازی (CGR)
  • گواهی متخصص خانه‌های متناسب با سالمندان (CAPS)
  • عضویت در اتحادیه صنعت ساختمان محلی (BIA)
  • عضویت در اتحادیه ملی سازندگان خانه (NAHB)

هم‌چنین بر استخدام یک پیمانکار دارای پروانه، ضمانت و بیمه اصرار داشته باشید. این امری واجب است. درغیر این صورت، اگر اعضای به خدمت گرفته شده، در طول کار دچار جراحت شوند، شما به عنوان صاحب ملک، مسئول هستید.

5. قرارداد بازسازی خانه‌تان را به صورت کتبی دریافت کنید

پیمانکاران بازسازی خانه از پیمانکاران عمومی متفاوت هستند، زیرا آن‌ها معمولا کار را درون سازمانی انجام می‌دهند و پیمانکاران جزء را استخدام نمی‌کنند.

قرارداد بازسازی خانه‌ی شما باید شامل این موارد باشد:

  • جزئیات زمان‌بندی
  • قیمت نهایی
  • ترتیب پرداخت‌ها
  • شماره پروانه‌ی پیمانکار
  • شرح پروژه
  • اسامی طرفین مشمول قرارداد
  • چگونگی مدیریت هزینه‌های اضافه، در صورت لزوم

پیمانکار شما باید یک جدول زمان‌بندی برای اتمام کار به شما بدهد. اگر این کار را نکرد، از او بخواهید! این کار در طی روند پروژه به شما آرامش خاطر می‌بخشد و این اطمینان را به شما می‌دهد که همه باهم در مورد انتظاراتشان از یکدیگر، هم نظرند. به علاوه اقدام بدون داشتن جدول زمان-بندی، واقعا می‌تواند سرعت بازسازی خانه‌ی شما را کاهش دهد.

با نگه داشتن اسناد مرتبط با کار، مانند قراردادها، پرداخت‌ها، رسیدها و اطلاعات تماس، در یک جای مشخص، تمام تلاش خود را برای منظم ماندن به کار گیرید تا در مواردی که به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید، به آن‌ها مراجعه کنید.

6. در مورد الزامات بازسازی خانه آموزش ببینید

انجام یک سری تحقیقات سطح بالا قبل از فرآیند استخدام، به شما کمک خواهد کرد تا دریابید چه الزامات و آیین‌نامه‌هایی را برای پروژه بازسازیتان باید رعایت کنید. تا موقعی که پیمانکار شما، احتمالا مجوزهای لازم را درخواست و دریافت می‌کند، درخواست جزئیات فرآیند و به روزرسانی‌ها، ضرری ندارد.

اگر پیمانکار از سیم‌کشی‌های قدیمی یا دیگر هزینه‌های مخفی، غافلگیر شود، احتمالا هزینه‌ی کار افزایش خواهد یافت. بنابراین مهم است که بدانید در پشت ظاهر خانه‌تان نیز چه می‌گذرد.

همچنین بخوانید :
بازسازی خانه
تبلیغات