فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

چک لیست نهایی بازسازی خانه: برنامه ریزی، آماده شدن، انجام دادن

با توجه به هزینه بازسازی ساختمان، برنامه ریزی قبلی امری ضروری است. با وجود آن همه جزئیاتی که باید بطور واضح در نظر گرفت و مکالماتی که باید به یاد داشت، زیباسازی خانه ممکن است به راحتی از کنترل خارج شود.

اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد. با استفاده از چک لیست کاربردی بازسازی خانه، ایجاد شده توسط یک حرفه ای، ایده های نوسازی خانه را در محدوده یک بودجه و در مسیر درست حفظ کنید.

نقشه بازسازی خانه
تبلیغات

قدم اول: ایده های خود برای بازسازی خانه را روی یک کاغذ بنویسید.

تمام ماجراجویی های بزرگ، با انگیزه و همچنین یک نقشه آغاز می شوند. به محض اینکه تصور کردید که چرا می خواهید این ماجراجویی را شروع کنید - برای تعمیرات ضروری، به روز کردن یک اتاق، بهبود دسترسی ها یا فقط برای تفریح - زمان آن رسیده است که برنامه ریزی کنید تا به این هدف خود برسید.

اولویت های خود را لیست کنید.

با یک عزم جزم از خود بپرسید که اولویت های شما چه چیزهایی هستند. اگر مادربزرگ بخواهد با شما زندگی کند، داشتن یک حمام در اتاق مادربزرگ بسیار ضروری است. اگر شما زیاد آشپزی می کنید، داشتن یک یخچال بسیار جادار، لازم است. درست زمانی که متوجه شوید که بدون چه چیزی نمی توانید زندگی کنید، ایده های بهتری برای تصمیم گیری در مورد بودجه، خواهید داشت.

یک بودجه تنظیم کنید.

تصور کنید قبل از عایق بندی پشت بام پولتان تمام شود. در اینصورت، آنجا جای مناسبی هنگام بارندگی نخواهد بود. وقتی از مشتری ها درباره بودجه آنها سوال می کنیم، 90 درصد آنها نمی دانند. اگر قادر یا مایل به سرمایه گذاری در این پروژه نیستید، محدودیت های خود را بشناسید و بر روی مسائل مالی خود کنترل داشته باشید. همچنین توصیه می شود که بودجه خود را 10 تا 25 درصد برای پوشش موارد ناخواسته افزایش دهید. برای موارد پیش بینی نشده مانند خرابی آب زیر کاشی، یا تغییر در نقشه ها یا اینکه ممکن است شما پنجره ای بزرگتر از چیزی که اول فکر می کردید، بخواهید، این افزایش را در نظر بگیرید.

هزینه و نرخ بازگشت سرمایه را مقایسه کنید.

وقتی آماده فروش خانه خود هستید، شما قطعا می خواهید چیزی را که سرمایه گذاری کرده اید پس بگیرید. از یک کارشناس کمک بگیرید و نظر وی را قبل از بازسازی بپرسید. مثلا بپرسید اگر این مقدار هزینه کابینت آشپزخانه کنم، هنگام فروش، به چه میزان می توانم خانه را گران تر بفروشم.

اگر قصد فروش خانه خود را ندارید، در اینصورت مجبور نیستید برای لذت بردن از کابینت های جدید آشپزخانه یا وان آبگرم در حمام، تا هنگام نقل مکان کردن صبر کنید.

ایده های بازسازی را جمع آوری کنید.

با بودجه در دستتان درباره اینکه فضای بازسازی شده چه شکلی خواهد شد، رویاسازی کنید. تا حالا به یک فروشگاه زیباسازی منازل رفته اید و ابزارهای آن، روکش های سطح یا وسیله های آن را دیده اید؟ سبک خودتان را می شناسید؟ بیشتر متخصصان طراحی، برای شروع، pinterest را پیشنهاد می کنند.

از موتور جستجوی پینترست برای جستجوی عبارت هایی مانند "آشپزخانه های سبک خانه روستایی" یا "طراحی های اتاق خواب مستر" استفاده کنید. این پلتفرم عکس گرافی، عکس هایی را که به وب سایتهای مربوطه خود لینک شدند، تحویل شما می دهند که شما می توانید آنها را جمع آوری کنید و آنها را روی تخته اعلانات مجازی خود پین کنید. وقتی تعدادی از عکس ها را پسندیدید، آنها را برای عناصر و تم های مشترک مورد بررسی قرار دهید. این به شما و پیمانکارتان کمک میکند تا به تصویر ایده التون برسید.

یک موعد مقرر تعیین کنید.

اگرزمان مشخصی را مد نظر دارید، وقتی که با پیمانکارها مصاحبه می کنید، این زمان را در ذهن داشته باشید و مطمئن شوید که آنها می توانند سر موعد مقرر کار را تحویل دهند. پیمانکار باید از شما بپرسد که چه زمانی می خواهید کار تکمیل شود. اگر حتی عجله هم ندارید، یک زمان معین تعیین کنید. این یک سرعت را برای کار تعیین می کند و باعث می شود همه چیز بدون اشکال پیش رود.

وقتی برای یک پروژه بازسازی برنامه ریزی می کنید، یادتان باشد که کارها باید با یک ترتیب مشخصی انجام شود. ممکن است مثلا نصاب ها بتوانند کارشان را در یک ماه به اتمام رسانند ولی لوله کش ها در 6 هفته کار خود را تمام کنند. از یک تقویم استفاده کنید و هر مرحله را طوری بچینید که همه چیز با هم هماهنگ شود.

برنامه ریزی بازسازی خانه

قدم دوم: تحقیقات خود را انجام دهید و برآورد هزینه کنید.

وقتی رویاهایتان را روی کاغذ آوردید، وقت آن رسیده است که در جستجوی فردی باشید که بتواند آنها را محقق کند. پیش از آنکه شروع به جستجوی نیمه گمشده بازسازی خانه خود کنید، از خود بپرسید که کدام قسمت این کار را خودتان می توانید انجام دهید. 12 درصد از صاحبخانه ها در انجام بعضی قسمت های پروژه خود مشارکت کردند. اگر این وصف حال شماست، شما باید پیمانکاری پیدا کنید که مایل به همکاری با این دسته افراد باشد.

گزارش همچنین نشان می دهد که 36 درصد، پروژه را خودشان انجام دادند، 35 درصد یک حرفه ای را برای انجام کل کار استخدام کردند، 14 درصد کارگر استخدام کردند ولی مواد را خودشان تهیه کردند.

درخواست کنید که شما را به شخصی ارجاع دهند.

دوست شما اخیرا آشپزخانه خود را بازسازی کرده است؟ از وی بخواهید که یک پیمانکار مناسب به شما معرفی نماید. بیشتر مشتری های ما از سمت مشتری های قبلی ما می آیند. اگر شما نمی توانید شخصی را از طریق آشناهای خود پیدا کنید، از کارشناسان فارسی بیم کمک بگیرید.

سابقه و اعتبارنامه را بررسی کنید.

با یک لیستی از پیمانکارها، تحقیقات خود را شروع کنید. وب سایتهای آنها را بخوانید و به دنبال کارهای مشابه با کار خود بگردید.

از این اطلاعات استفاده کنید و لیست خود را به دو یا سه پیمانکاری که تمایل به مصاحبه با آنها را دارید، کاهش دهید.

درخواست برآورد هزینه

با دو یا سه انتخاب برای برآورد هزینه تماس بگیرید. برآورد هزینه نیاز به بازدید مکان دارد که مشخص شود نیاز به پیمانکار فرعی هم هست یا خیر. آنها باید تعداد زیادی عکس بگیرند و اقداماتی انجام دهند و طرح کلی را برای تایید برایتان بفرستند.

این برداشت پیمانکار از چیزی هست که شما می خواهید. به محض اینکه شما طرح کلی را تایید کردید، او می تواند کار را شروع کند. 3 تا 6 هفته از اولین ملاقات طول میکشد تا کار در دست گرفته شود.

سوالات خود را بپرسید.

اینکه شخصی کاملا غریبه را به خانه خود دعوت کنید تا آن را کاملا به هم بریزد و دوباره درست کند، کار ترسناکی هست. علاوه بر چک کردن مراجع، مجوز ها و اطلاعات بیمه پیمانکارتان، شما باید راجع به اجازه ها، بررسی ها و اینکه چه تعداد افراد در منزل شما رفت و آمد می کنند و اینکه چگونه با پیمانکار در ارتباط باشید هم صحبت کنید.

شخصی را استخدام کنید.

وقتی طراحی قطعی شد، یک لیست کامل از مواد و قیمت ها مطابق با بودجه خود داشته باشید، حالا وقت استخدام کردن است. همه جزئیات را دوباره چک کنید مانند: جدول زمانی، نقشه پرداخت و چگونگی حل کردن مسائل در صورت بروز مشکل.

قدم سوم: محیط خود را آماده کنید.

با آماده کردن محیط برای بازسازی، کمک کنید تا پروژه خوب شروع شود. حتما این را نمی خواهید که کارگرها صبح زود روز شنبه برسند و کابینت هایی که می خواهند خارج کنند را پر از ظرف ببینند.

همچنین حتما دوست ندارید که وسایلتان خراب یا پر از گرد و غبار شوند.

یک انبار یا آپارتمان جدید اجاره کنید.

در این زمان، همه صاحبخانه ها دنبال مکانی هستند تا وسایلشان را آنجا قرار دهند. اگر نیاز به انبار دارید، اجاره یک انبار هزینه زیادی ندارد. و اگر توان مالی دارید، یک آپارتمان جدید موقتا اجاره کنید.

برای زندگی خود نظم ایجاد کنید.

چگونه بدون آشپزخانه یا دستشویی زندگی خواهید کرد؟ نیاز پیدا خواهید کرد برای مدتی نقل مکان کنید؟ ماندن با خویشاوندان امکان پذیر است؟ زمانی که آشپزخانه شما خراب است، شما می توانید به وسیله ماکروویو در اتاق رختشویی، آشپزی کنید. راه هایی برای ایجاد یک فضا برای زندگی کردن در خانه خود وجود دارد.

از قبل از کار عکس بگیرید.

بازسازی های بزرگ خانه شایسته ثبت شدن هستند. فراموش نکنید قبل از شروع پروسه خرابی، عکس بگیرید.

دکوراسیون داخلی نصب کابینت

قدم چهارم: کار را تمام کنید.

شما پیمانکار را استخدام کرده اید و توافق ها را انجام داده اید. حالا وقت شروع تغییرات از قدیم به جدید است. وقتی سرانجام بحث انجام کار پیش می آید، مواردی وجود دارد که برای انجام این حرکت به شما کمک می کند.

در دسترس باشید.

مطمئن شوید که پیمانکار و زیر دست های اصلی اش، اطلاعات تماس شما را داشته باشند. کار را به صورت منظم چک کنید تا جلوی هر اشتباه و سوتفاهمی را بگیرید، قبل از اینکه دیر شود.

صبور باشید.

تاخیر اتفاق می افتد. برای چند روز باران می بارد. کامیون با سفارشات شما در داخلش، خراب می شود. کارگرها مریض می شوند حتی در هنگام کار. وقتی شما انتظار تاخیر را داشته باشید و در هنگام تاخیر آنها، رفتار خوبی داشته باشید، کار برای همه لذت بخش می شود.

یک لیست نهایی تهیه کنید.

وقتی که کار در حال اتمام است، اگر چیزهای کوچکی دیدید که ممکن است از آنها غفلت شود، یک لیست تهیه کنید. لیست را با پیمانکار خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که پیمانکار فکر نمی کند این کارهایی است که خودتان از پس انجام آن بر می آیید.

جشن بگیرید.

به محض اینکه وسایل خود را به داخل خانه منتقل کردید، از کار عکس بگیرید، آنها را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید، و بازدید ها را برای پیمانکار بفرستید. تعدادی از دوستان خود را دعوت کنید، جشن بگیرید و لذت ببرید.

تبلیغات