فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

انواع شیشه پنجره: کدام برای خانه شما بهترین است؟

اگر شما علاقمند به پنجره‌های جدید یا تعویض آن‌ها هستید، شما قاعدتا تحقیق می کنید و می خواهید مطمئن شوید که نوع درست را انتخاب می کنید. درصورتی‌که لازم نیست شما کارشناس باشید، شما تنها باید چند اصطلاح فنی درباره پنجره ها بدانید. در ادامه هر آنچه که درباره انواع مختلف شیشه پنجره لازم است بدانید را خواهید دید، سپس شما می توانید بهترین را برای خانه یا پروژه خود انتخاب کنید.

شیشه پنجره
تبلیغات

شیشه تخت

شیشه تخت برای فرایند شکل‌گیری شیشه مذاب به قطعه‌های مسطح و بزرگ، نام‌گذاری شده است. در طول این فرایند، شیشه ذوب‌شده برروی یک حلب گداخته قرار می گیرد تا صاف‌ترین قطعه شیشه نازک و بزرگ تولید شود.

این یک ورقه اولیه شیشه قبل از بریدن، به عمل‌آوردن، به روزرسانی کردن و تبدیل آن به‌ صورت قاب و ماده شروع برای پنجره شما است. این یک شیشه کم‌هزینه و بی‌رنگ به‌عنوان نقطه شروعی برای تبدیل شدن به پنل‌ها، درهای شیشه‌ای و پنجره است.

شیشه چندلایه امن

شیشه چندلایه، یک شیشه فوق محکم باامنیت بالا تولیدشده ازطریق گداختن حداقل دوقاب اطراف لایه داخلی PVB (polyvinyl butyral) است. این پروسه، از گرمای بالا و فرایند گداختگی فشار، برای تولید یک پنل فوق‌العاده قوی استفاده می کند.

شیشه مات

شیشه مات هرنوع شیشه ای است که اجازه عبور نور را می دهد اما آن‌طرف شیشه به‌طورواضح دیده نمی شود. مدل‌های شیشه مات ممکن است یخ‌زده، سیاه قلم شده، پوشیده شده یا طراحی‌های دیگری باشد که اگر به آن نگاه کنید چیزی جز سایه‌های مبهم نبینید. به این دلیل است که این شیشه محبوب‌ترین نوع شیشه برای پنجره‌های دستشویی، درهای حمام و نواحی در ورودی است. درحالی‌که بر سر این موضوع که این شیشه‌ها واقعا حریم‌شخصی را حفظ می کند یا نه، بحث وجود دارد، اما شیشه مات معمولا برای کسانی که خواهان نورطبیعی بیشتر هستند، مناسب است.

شیشه تابانده شده

تاباندن، فرایند دقیق، آرام و کنترل‌شده‌ی خنک‌کردن یک قاب شیشه صاف است. هدف این فرایند، مقاوم کردن شیشه با کاهش فشاری که توسط خنک کردن سریع به آن وارد می شود، است.

این معمولا قدم بعدی برای شیشه تخت است، و حالا به‌روزرسانی‌های بعدی می تواند انجام شود. شیشه تابانده شده به دلیل اینکه درصورت شکستن، قطعه‌های تیز و بزرگ برجای می‌گذارد، انتخاب خوبی برای پنجره نیست.

شیشه رنگی

شیشه رنگی هر نوع شیشه‌ای است که به آن رنگ اضافه شده باشد. این کار به دلایل مختلفی شامل طراحی زیبایی، حریم‌شخصی و کاهش گرمای نورخورشید انجام می‌شود. شیشه رنگی همچنین می‌تواند یک نوع حفاظت در برابر اشعه مضرUV باشد.

شما معمولا شیشه‌رنگی را در وسایل نقلیه، پنجره سقفی و قاب‌های تزئینی می‌بینید، اما شما می‌توانید برای کمی بالابردن حریم‌شخصی، از آن در پنجره‌های بیرونی هم استفاده کنید.

شیشه آبداده

شیشه آبداده (tempered)، یک شیشه گرم شده با قدرت چهاربرابری است. شیشه آبداده نمی‌تواند بریده شود، پس فرایند آب‌دادن، تنها بعد از برش شیشه انجام می‌گیرد و در سایز مطلوب به اتمام می‌رسد. شیشه تا دمای بالای 1200 درجه گرم می شود و سپس به سرعت سرد می شود. برای گرمادادن شیشه آبداده، قاب‌ها در دمای 550 درجه پخته می شوند.

اگر شیشه محکم نباشد، خواهد شکست. با این روش، شیشه قبل از استفاده در کاربردهای واقعی تست می شود. شما احتمالا شیشه آبداده امن در ماشین خود دارید، تا در مواقع اورژانسی بتوانید آن‌ها را بشکنید.

شیشه عایق‌دار

پنجره‌های با شیشه عایق‌دار، در یونیت‌هایی که برای بازده انرژی بهینه شده اند، ارائه می شوند. این‌ها ممکن است دارای دو یا سه قاب شیشه، با آرگون بین فضای قاب‌ها باشند. قاب‌های شیشه در یک یونیت عایق‌دار معمولا شیشه امن آبداده ی ورقه ورقه است.

یک یونیت پنجره با شیشه عایق‌دار همچنین یک جز خشکساز هم دارد، که تضمین می‌کند که چگالش بین قاب‌ها شکل نگیرد، طوری‌که شما نتوانید آن را خارج کنید. پنجره‌های با شیشه عایق‌دار یک انتخاب عالی برای شیشه خارجی هستند و این باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی و گرمایشی شما می شود.

همه یونیت‌های شیشه عایق‌دار در شرایط برابر ساخته نمی شوند، مطمئن شوید که برای کار خود بهترین رتبه بازده انرژی را انتخاب می کنید.

شیشه براق

برای تولید شیشه براق، یک روکش فلزی به پنل از یک‌سو داده می شود. این روکش برای خلق اثر آینه، با یک لایه بتونه محافظتی، درزگیری می شود. شیشه براق معمولا برای موارد تزئینی مانند روی دیوارها، وسایل و درها استفاده می شود. شیشه براق زیبا است، اما معمولا برای پنجره های خارجی استفاده نمی شود.

شیشه کم‌گسیل

روکش کم‌گسیل برای بازتاب تابش گرمایی روکش‌دهی می شود. روکش کم‌گسیل مانع عبور اشعه‌های فروسرخ می شود، در حالی‌که نور همچنان می تواند داخل شود. چرا این شیشه برای خانه ها مناسب است؟ در طول تابستان، گرما از خانه شما دور می شود، و در زمستان، گرمای درونی به داخل خانه منعکس می شود و از طریق پنجره خارج نمی شود، که این باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی و سرمایشی می شود. شیشه کم‌گسیل می تواند یک سرمایه‌گذاری گران باشد، اما ارزش حفظ آن را در طولانی‌مدت دارد. بعضی از انواع روکش‌های کم‌گسیل، ممکن است باعث ایجاد سایه‌هایی شود، حتما چندتا از نمونه‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید از شکل آن بعد از نصب در خانه خود راضی هستید.

شیشه با تور سیمی

شیشه با تور سیمی (wired glass)، لزوما به‌عنوان یک شیشه امن درنظر گرفته نمی‌شود، اما یک شیشه ضد آتش است. به همین دلیل‌، بیشتر در مدرسه‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر ساختمان‌های تجاری کاربرد دارد. اگر شیشه در دمای بالا مانند آتش‌سوزی ساختمان خرد شود، شبکه سیم‌های ساخته شده درون قاب‌ها، شیشه را درون قاب نگه می‌دارد.

این شیشه همچنین در مقابل شدت جریان لوله آب آتش‌نشان‌ها مقاومت می‌کند و از پرت شدن خرده‌ شیشه‌ها به بیرون جلوگیری می‌کند. درحالی‌که شیشه با تورسیمی عملکرد بسیارخوبی در کاربردهای تجاری دارد، اما شما اغلب آن را در طراحی خانه‌های مسکونی نمی‌بینید.

شیشه محکم‌شده با گرما

برای دوبرابر کردن سختی قاب‌های شیشه گداخته، آن را دوباره در دمای بالای 1200 درجه، حرارت می دهند و سپس سرد می کنند. این به سرعت شیشه آبداده سرد نمی شود پس به آن اندازه محکم نیست. شیشه محکم‌شده با گرما از شیشه با درجه‌های پایین‌تر محکم‌تر است، اما همچنان می‌تواند به‌صورت تکه‌های تیز خرد شود. این معمولا برای پنجره‌های خارجی استفاده نمی‌شود مگر اینکه ورقه ورقه شود.

آیا شیشه‌های کم مصرف واقعا مهم هستند؟

آیا قبلا می‌دانستید که انواع مختلفی از شیشه‌ها وجود دارد؟ حالا که درباره تکنولوژی شیشه‌ها و این‌که کدام نوع برای پنجره‌های مسکونی استفاده می شود، بیشتر می‌دانید، می‌توانید شیشه ای را برای خانه خود انتخاب کنید که جذاب و امن باشد و بیرون را درهمان‌جایی که به آن تعلق دارد، نگه دارد.

تبلیغات