فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

چطور خانه خود را شبیه خانه ای کنیم که گویی برای آن یک طراح داخلی استخدام کرده ایم؟

طراحی داخلی

نگاهی خاص لازم است تا بتوان یک اتاق را سرهم کرد و در آن واحد افسانه ای و کاربردی ساخت.

با این اوصاف، هر کسی نمی تواند یک طراح داخلی استخدام کند تا به خانه اش بیاید و تمام تصمیمات او در زمینه طراحی را هدایت کند. بعضی از ما در واقع می خواهیم همان کسی باشیم که تصمیمات طراحی را شخصا با استفاده از استایل و ترجیحات شخصی مان می گیریم.

چگونه می توانیم بدون متقبل شدن هزینه ی یک طراح حرفه ای، برای تغییر فضای داخلی مان از خسته کننده به زیبا هنگام بازسازی ایده بگیریم؟ خوشبختانه، این نکات درباره چگونگی طراحی منزلتان می تواند این جای خالی را پر کند.

بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم به چگونگی طراحی خانه شما با سازماندهی و طراحی اتاق هایتان به شکلی که تا الان فکر می کرید تنها یک طراح داخلی می تواند آن را خلق کند. چه بخواهید فضای داخلی تان شبیه یک هتل لوکس باشد و چه تنها بخواهید کمی آن را شادتر کنید، این نکات کمک خواهند کرد.

دکوراسیون داخلی

مجله ها و وب سایت ها پر از ایده های طراحی داخلی خانه هستند

برای تمام مشتاقان اشتراک گذاری در Pinterest یک علت وجود دارد؛ مردم یک دکوراسیون داخلی شگفت انگیز می خواهند. همانطور که بسیاری از ما تا الان دریافته ایم، وب سایت های دکوراسیون می توانند جرقه ای از خلاقیت در ما ایجاد کنند که ما هرگز نمی دانستیم آن را داریم.

اگر هنوز شروع به ساخت بُرد ایده ها برای دکوراسیون خانه تان نکرده اید پس همین حالا شروع کنید؛ این اولین قدم برای ساخت خانه ای است که آرزویش را دارید.

وارد Pinterest شوید و به دنبال سبک های مورد علاقه تان بگردید، یا وارد MYMOVE شوید و از دکمه ی “collect this Idea” (این ایده را بایگانی کن) استفاده کنید تا عکس های طراحی که شما را هیجان زده می کند جمع کنید، یا ساده تر چند مجله طراحی بگیرید و عکس هایی که با شما حرف می زنند را از آنها جدا کنید.

پس از شکار و جمع آوری عکس های طراحی داخلی شخصی ساز (DIY) که برای شما الهام بخش هستند، چند قدم به عقب بردارید و تمام چیزهایی که جمع آوری کرده اید نگاه کنید؛ این کار داستان سبک طراحی شما را تعریف خواهد کرد. ممکن است از سبکی که برای ایجادش اشتیاق دارید تعجب کنید.

طراحی دکوراسیون
تبلیغات

نقشه ترکیب رنگ: از سه رنگ یا طیف استفاده کنید

حالا که یک ایده خوب از یک سبک دارید که امیدوارید از آن شما شود، باید یک نقشه ترکیب رنگ انتخاب کنید. قسمت سخت همین جا است. رنگ بسیار شخصی است و حالات روحی در درون ما ایجاد می کند که به ما القا می شود.

مهم نیست که چه باشد، رنگ هایی انتخاب کنید که وقتی طراحی داخلی خانه تان را بازسازی می کنید با آنها ارتباط برقرار کنید. به بُرد ایده هایتان نگاه کنید؛ چه رنگ هایی در عکس اتاق هایی که ذخیره کرده اید برجسته تر هستند؟

ما قرار نیست به شما بگوییم چه رنگ هایی را انتخاب کنید، اما به شما خواهیم گفت که سعی کنید ترکیبی از سه رنگ یا طیف را امتحان کنید. یک رنگ اصلی برای دیوارها، یک رنگ دیگر برای لوازم بزرگتر مانند کاناپه ها و صندلی ها، و در نهایت سومین رنگ برای اکسسوری های کوچک تر مانند گل ها، بالشت ها و خرده ریزها. به خاطر داشته باشید که رنگ تحت تأثیر میزان نوری است که در خانه تان استفاده می کنید. استفاده از پنجره های قدی را در نظر داشته باشید تا علاوه بر افزایش فضای داخلی تان رنگ ها را نیز نمایان تر کند.

فرض کنیم که ترکیبی از رنگ های قهوه ای، سبز و نارنجی را انتخاب کنید. یکی از رنگ های طیف قهوه ای می تواند رنگ دیوار باشد، سبز می تواند رنگی باشد که شما برای صندلی های اصلی یا یک دیوار بزرگ استفاده می کنید، و نارنجی می تواند رنگی باشد که برای بالشت ها و اکسسوری ها انتخاب می کنید.

این فرمول سه رنگی برای هر ترکیبی جواب می دهد. فقط به خاطر داشته باشید که از آنجایی که اتاق تک رنگ می تواند خسته کننده باشد، سه رنگ بهتر از یک یا دو رنگ است. بله، می توانید اتاقی یک دست سفید داشته باشید اما با سه طیف مختلف از رنگ سفید.

به خانه تان بافت اضافه کنید

بافت به همان اندازه ی رنگ مهم است؛ بخصوص اگر دلتان یک طرح تک رنگ مانند تمام سفید یا تمام طوسی بخواهد. یک اتاق می تواند در نگاه اول یک طرح تک رنگ به نظر برسد اما اگر از نزدیکتر نگاه کنید متوجه سایه های درون همان رنگ و تمام بافتی که از پارچه و منسوجات است بشوید.

یک اتاق تمام سفید می تواند پرده های لینن، یک صندلی مخمل با شکوه، کوسن های ابریشمی براق، صندلی های حصیری و سبدهای بافت، و یک مبل با پارچه کتان درشت بافت با یک پتوی خز مصنوعی که در گوشه ای از آن انداخته شده است داشته باشد. تمام این جزئیات ایجاد بافت می کنند و چشم را می نوازند، محیطی گرم و غنی ایجاد می کنند.

طراحی می تواند شخصیت صاحبش را معرفی کند، بنابراین با استفاده از بافت ها، الگوها و رنگ های مختلف می توان یک اتاق بی روح را به آسانی به جایی دلفریب تبدیل کرد.

منسوجات متناسب با سبک زندگی خودتان را مد نظر قرار دهید. اگر بچه یا سگ دارید، پس ممکن است مبلمان کتان با رنگ روشن را نخواهید؛ حتی یک مبلمان چرم یا موهر تیره تر ممکن است برای نیازهای شما مناسب تر باشد. اگر تجمل گرا هستید پس پرده های بلند ابریشم و بالشت های ابریشم را در نظر داشته باشید.

سبک شما هر چه که باشد، سعی کنید با گرد هم آوردن تعداد زیادی منسوجات بافتی وسیع در طراحی داخلی شخصی سازتان ایجاد کنید.

تغییر دکوراسیون

از وسیله هایی که بزرگ به نظر می رسند استفاده کنید

این اشتباهی است که بیشتر صاحب خانه ها مرتکب می شوند؛ تکه های خیلی کوچک و در هم و بر هم در یک اتاق. اتاقی با صندلی ها و میزهای پایه دار و یک عالمه خرت و پرت فقط به بهم ریختگی اتاق کمک کره و چشم ها را گیج می کنند.

در عوض سعی در ایجاد اتاقی کنید که همه چیزش به خوبی با هم ترکیب شده است. یک مبلمان بزرگ، تعدادی صندلی با روکش قدی (بدین ترتیب پایه ها را نخواهید دید) و سپس یک یا دو صندلی دسته دار با پایه های کنده کاری شده (بسته به فضای موجود) داشته باشید. این تنها یک مثال است اما ایده ترکیب کردن سبک و اندازه های وسایل را به شما می دهد تا اتاق متعادل به نظر برسد؛ نه خیلی زمخت و نه خیلی در هم و بر هم.

حتی اگر در حال دکوراسیون کردن یک آپارتمان کوچک هستید ایده های دکوراسیون بی شماری برای امتحان کردن دارید. اکثریت طراحان توصیه می کنند که حتی کوچک ترین اتاق ها هم یک تکه وسیله ی بزرگ مانند یک گنجه یا کابینت داشته باشند. ترکیبی از اجزای بزرگ و کوچک کلید موفقیت دکوراسیون داخلی خانه است. این قانون برای اکسسوری ها نیز صدق می کند.

طراحی داخلی خانه

از سینی ها، کاسه ها و سبد های دکوراتیو استفاده کنید

طراحان عاشق استفاده از سینی ها، کاسه های دکوراتیو و گاهی سبد های دکوراتیو هستند تا به مجموعه ها یا اشیاء پخش و پلایی که نیاز به یک جای مشخص دارند نظم بدهند. برای داشتن کمی زرق و برق سعی کنید یک سینی طلایی درخشان به میز جلو مبلی، پاف یا میز عسلی خود اضافه کنید. روی سینی یک شمع زیبا، تعدادی کتاب و یک کاسه کوچک پر از سنگ های رنگی قرار دهید. چنین منظره هایی به نظر غیرضروری و بی معنی می رسند اما برای ایجاد ظرافت های بصری برنامه ریزی و چیدمان شده ضروری هستند.

اگر رویکرد روستیک تری را می طلبید پس سبدهای بافته شده را در خانه تان امتحان کنید. سبدها ابزار دکوراتیو شگفت انگیزی هستند که می توانند به هم ریختگی های زیادی را در خود پنهان کنند. سعی کنید این مخفی گاه ها را در سرتاسر خانه ایجاد کنید.

عاشق نحوه جمع آوری صابون ها و عطرها بوسیله یک سینی خواهید شد، چون این موارد روزمره را به عنوان بخشی از یک هنر نمایشی می چینید.

چیدمان منزل

به تمام اتاق ها گل را اضافه کنید

کمی عقب تر بایستید و نگاهی به تمام بُردهای ایده ی خود بی اندازید؛ چه می بینید؟ آیا گل ها و گیاهان را در اکثر تمام اتاق ها می بینید؟ شرط می بندیم که می بینید.

به نظر نکته ی ساده ای می رسد اما افزودن گل آرایی، گیاهان زنده و آیتم های طبیعی مانند گلدان های صدفی یا سنگی واقعا می تواند آن فوت کوزه گری نهایی را به طراحی داخلی خانه شما بی افزاید.

گیاهان زیادی با نیاز مراقبتی کم وجود دارند که می توانید برای خانه تان تهیه کنید که اگر خوب آبیاری و تغذیه شان کنید سال ها عمر خواهند کرد. تمام طراحان به شما خواهند گفت که از گل آرایی مصنوعی پرهیز کنید.

اگر گل و گیاه چیزی نیست که شما می خواهید پس عناصر طبیعی دیگری مانند شاخه ها یا پرهایی که داخل یک گلدان بزرگ قرار گرفته را امتحان کنید. تزئینات طبیعی فوت کوزه گری را به یک اتاق اضافه می کند؛ فوت کوزه گری که می گوید: « یک طراح داخلی اینجا بوده »

اگر نمی توانید یک طراح داخلی استخدام کنید هنوز هم می توانید خانه ای داشته باشید که گویی این کار را برایش انجام داده اید. تمام این نکات و ترفندها در کنار هم کاری می کنند که فضای داخلی گرم و با طراحی عالی داشته باشید. همین امروز افزودن بافت، رنگ، لوازم بزرگ و چشمگیر و عناصر طبیعی به خانه تان را امتحان کنید.

اگر از نتیجه نهایی و چیدمانی که انجام داده اید اطمینان ندارید پس یک عکس بگیرید. عکس های یک اتاق به شما این اجازه را می دهد که طراحی را از یک منظر متفاوت ببینید و به شما کمک می کند که اگر جایی در طول مسیر را اشتباه رفته اید آن را ببینید.

به یاد داشته باشید که این خانه شماست و شما کسی هستید که می خواهد در آن زندگی کند، پس خانه ای را خلق کنید که عاشقش باشید؛ خانه ای که شخصیت شما را به تصویر بکشد.

حرف آخر

حال که می دانید چطور خانه تان را طراحی داخلی کنید وقت آن رسیده که این نکات را عملی کنید. با کمی کمک از سایت هایی مانند Pinterest و MYMOVE با اعتماد به نفس کامل می توانید طراحی داخلی خانه تان را شخصا به دست بگیرید. چه سبک وینتیج را ترجیح بدهید، چه روستیک و چه مینیمال، می توانید این نکات را برای افزودن جذابیت هایی به خانه تان به کار ببرید و آن را به طور منحصر به فردی مال خود کنید.

تبلیغات