فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

چگونه هنگام بازسازی یک دیوار را کاغذ دیواری بزنیم؟

آیا یک توپ (roll) کاغذ دیواری زیبا و چند دیوار خالی که یک مقدار زرق و برق طلب میکنند دارید؟ حالا چه کاری میخواهید انجام دهید؟ این مقاله هر چیزی را که شما برای دست یافتن به دیوارهایی بی نظیر از آماده کردن تا برش و نصب کردن کاغذ دیواری، نیاز دارید بررسی میکند. ما همچنین روش اندازه گرفتن دیوارها و انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای مکان شما را بررسی میکنیم؛ بطوری که پس از اینکه کارتان تمام شد، دیوارهایتان یکپارچه و حرفه ای به نظر برسند.

قسمت اول: آماده کردن دیوارها

برداشتن پریز قبل از نصب کاغذ دیواری

1. برق را قطع کنید با یک پیچ گوشتی پریزها را جدا کنید.

برای محافظت از خودتان و پریزها، بهترین کار این است که آنها را جدا کنید و مطمئن شوید که دیوارهایتان برای نصب کاغذ کاملا تمیز و مرتب باشند، و روی پریزها، دوشاخه ها و سیم های لخت را نوار بگیرید تا از آنها محافظت شود. تکه های کوچکی از نوارچسب را روی کلید و پریز ها بچسبانید به طوری که کاملا آنها را پوشش دهد.

  • از زمانی که برای فعال کردن چسب کاغذ دیواری از آب استفاده میکنید لازم است که برق اتاق را قطع کنید؛ و اگرنه خطر برق گرفتگی برای شما وجود دارد. مطمئن شوید که حتما برق اتاق قطع باشد.
کندن کاغذ دیواری

2. اگر لازم است کاغذ دیواری قدیمی را جدا کنید.

شروع به تراشیدن بخش هایی از کاغذ دیواریتان کنید تا بفهمید با چه نوع کاغذی سر و کار دارید (کاغذهای چسب دار برای زدودن بسیار راحت ترند)؛ اگر برای شروع لازم است کاغذ را بکَنید از یک کارد بتونه استفاده کنید. دقت کنید تمام کاغذ را تا جایی که ممکن است از بین ببرید، و هر بخشی که باقی مانده است را تا سطوح زیرین جدا کنید.

  • به طور قابل توجهی در زمان صرفه جویی کنید. اینکه از نو یک کاغذ دیواری جدید را روی کاغذ قبلی بچسبانید میتواند زمان خیلی بیشتری را از شما بگیرد، بنابراین روزتان را هدر ندهید.
  • اگر کاغذ دیواری قدیمی است، با توجه به سطح زیرین کاغذ ممکن است استفاده از یک سمباده برای زدودن کاغذ دیواری و چسب آن محکم کاری باشد.
تمیز کردن دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری ساده
تبلیغات

3. دیوار را کاملا پاک کنید.

دیوارها را به یک اسفنج خانگی معمولی تمیز کنید و قبل از این که به زدگی های دیوار رسیدگی کنید اجازه دهید کاملا خشک شوند. قبل از نصب کردن کاغذ دیواری، زدودن هرگونه زنگ یا کپک زدگی بسیار مهم است. به طوری که اگر کاغذ دیواری را قبل از زدودن زدگی ها بچسبانید ممکن است باعث شل شدن آن شود. هر زدگی که پیدا میکنید را با ترکیب دو فنجان (0.5 لیتر) رنگ زُدا در یک گالن (3.875 لیتر) آب از بین ببرید.

 بتونه دیوار قبل نصب کاغذ دیواری

4. هر گونه چاله در دیوارتان را پُر کنید.

زمانی که فرصتش را پیدا کردید، بهترین کار این است که قبل از اینکه کاغذ را بچسبانید دیوار را صاف کنید. روی هر گونه چاله و ناهمواری را با استفاده از کارد بتونه (کاردک) بتونه کاری کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس این قسمت را با کاغذ سمباده ماسه ای کاملا هموار و صاف کنید.

آستر دیوار قبل نصب کاغذ دیواری

5. دیوارها را با یک آستر ضد لکه، آستر بزنید.

قبل از اینکه کاغذ دیواری را نصب کنید آستر را به صورت هماهنگ با یک قلم روی دیوار بکشید. آستر کمک میکند کاغذ به خوبی به دیوار بچسبد و یک چهارچوب محکم برای کاغذ درست میشود که کار را راحت تر میکند.

قسمت دوم: نصب کاغذ دیواری

خطوط راهنما کاغذ دیواری

1. خطوط راهنما را روی دیوار رسم کنید.

فاصله 2 اینچ (5 سانتی متر) کوتاه تر از عرض کاغذ دیواری را روی دیوار و در کنار ورودی اندازه بگیرید. این نقاط را با یک مداد علامت گذاری کنید. از یک خط کش نجاری و مداد برای کشیدن یک خط عمودی از سقف تا زمین استفاده کنیدکه از خطوط علامت گذاریتان عبور کند. شما از این خط به عنوان نقطه شروع نصب کاغذ استفاده میکنید.

بریدن کاغذ دیواری

2. طول کاغذ دیواری را 4 اینچ (10 سانتی متر) بلندتر از دیوار ببُرید.

کاغذ دیواری را از پُشت کاغذ به دیوار بچسبانید، یا اگر از کاغذ دیواری پیش چسب شده استفاده میکنید، از دستورالعمل های شرکت سازنده آن استفاده کنید تا بتوانید آن را به درستی نصب کنید. قیچی ها کاملا برای بُریدن کاغذ دیواری مناسب هستند.

طریقه چسباندن کاغذ دیواری

3. طبق خطی که روی دیوار کشیده اید خطوط کاغذ دیواری را مرتب کنید.

از سقف شروع کنید و تقریبا دو اینچ (5 سانتی متر) از کاغذ را روی سقف جا بگذارید و آن را از بالا به پایین (سقف تا کف) بکشید. دقت کنید که کاغذ را به دیوار بچسبانید و آن را محکم فشار دهید تا کاملا به آن بچسبد.

قلم مو نصب کاغذ دیواری

4. کاغذ را با قلم مو مخصوص کاغذ دیواری پهن کنید.

برای اینکه یک اتاق را به راحتی کاغذ دیواری بزنید، لازم است که تا جایی که ممکن است چروک ها را از بین ببرید، و اگر نه کاغذ دیواری ناصاف و حبابی به نظر میرسد. با استفاده از وارد کردن فشار کافی کاغذ را از وسط آن صاف کنید تا حباب ها از لبه های آن خارج شوند.

  • اگر سهوا چروک درست کرده باشید، دقت کنید قسمتی از کاغذ را بکشید تا لبه کاغذ بیرون باشد به طوری که بتوان با فشار وارد کردن به سمت خارج حباب و چروک ها را صاف کرد.
درز کاغذ دیواری

5. ادامه اتاق را به ترتیب با قراردادن الگو درست کنید.

بقیه تکه ها را با تکه اول هم تراز کنید. هنگام نصب کاغذدیواری، نکته مهم این است که اگر از کاغذ دیواری الگودار استفاده میکنید الگوها را تا جایی که میتوانید به درستی در کنار هم قرار دهید. برای مرتب کردن آن، از قسمت های وسط شروع کنید تا بتوانید تا جایی که ممکن است تکه ها را نزدیک هم وصل کنید و قسمت های اضافی را روی پایین و بالا بیاندازیم.

  • پایین و بالای هر قسمت را مرتب کنید. وقتی کاغذ دیواری را نصب میکنید مراقب باشید آن را پاره نکنید. از یک کاردک برای فشاردادن کاغذ و چسباندن آن استفاده کنید؛ همچنین قسمت های اضافی را با تیغ ببُرید.
غلتک کاغذ دیواری

6. از یک غلتک برای چسباندن هر شکاف استفاده کنید.

وقتی که یک دیوار را کاغذ دیواری میزنید، باید مطمئن شوید از چسب کافی برای چسباندن شکاف بین قطعات استفاده میکنید تا از کنده شدن کاغذ جلوگیری کنید؛ بنابراین بسیار مراقب باشید که زیادی چسب لایه های زیرین را فشار ندهید که بیرون بزند و به بیرون نشت کند.

تمیز نمودن شکاف کاغذ دیواری

7. شکاف ها را تمیز کنید.

پس از اینکه کاغذ دیواری را 15 دقیقه رها کردید تا خشک شود، چسب اضافه را با استفاده از یک اسفنج خیس تمیز کنید. سپس اطمینان یابید که شکاف های بین لایه ها کاملا از چسب پاک شده است تا چسب اضافی ظاهری بدنما ایجاد نکند.

قسمت سوم: خرید کاغذ دیواری

محاسبه مساحت کاغذ دیواری

1. تعیین کنید که به چه مقدار کاغذ دیواری احتیاج دارید.

با یک متر نواری طول دیوار و ارتفاع هر دیوار را از کف تا سقف اندازه بگیرید.

  • اگر دیوارهایتان مستطیل هستند، میتوانید طول تمام دیوارها را اندازه بگیرید و در ارتفاع یک دیوار ضرب کنید تا بتوانید مساحت کل دیوارها را محاسبه کنید.
  • در فروشگاه، بررسی کنید که هر توپ کاغذ دیواری چه مساحتی را پوشش میدهد و این عدد را با اتاق خود مقایسه کنید تا برآورد کنید که چند توپ کاغذ دیواری لازم دارید که تهیه کنید. زمانی که یک کاغذ دیواری را نصب میکنید، از مساحت واقعی اتاقتان کاغذ بیشتری مصرف میکنید چراکه باید الگوهای دیوار را باهم هماهنگ کنید؛ پس کاغذ بیشتری بخرید.
  • اگر فقط یک دیوار را کاغذ دیواری بزنید، این کار ممکن است جزئیات زیادی به اتاقتان وارد کند حتی اگر فقط به صورت موضعی این کار را انجام دهید.
کاغذ دیواری کلاسیک

2. از یک جنس مناسب برای اتاقتان استفاده کنید.

کاغذدیواری ها با انواع ترکیبها، جنسها ویژگی های متنوعی دارند که باید آنها را در نظر بگیرید؛ که این انتخاب کاغذ به موارد زیادی مثل کاربرد اتاق و اندازه اتاق شما بستگی دارد. وصل کردن بعضی از کاغذها سخت است، درحالی که وصل کردن بعضی از کاغذهای دیگر بسیار کار راحتی است؛ حتی برای افراد مبتدی.

  • کاغذ دیواری پلاستیکی رایج ترین کاغذ با تنوع زیاد است که به راحتی نصب و کنده میشود. نوعی از این کاغذ دیواری ضد آب است و لیز است که برای سرویس بهداشتی و انباری بسیار مناسب است. این نوع کاغذ از پیش با چسب آماده شده است که این به معنی سالها دوام دیوار است.
  • کاغذ دیواری برجسته برآمده است و الگو دارد، که این امر آن را برای پوشاندن عیبها در اتاق ایده آل می سازد. همچنین این نوع کاغذ قابلیت دارد که دوباره روی آن را نقاشی کرد که این بدان معنی است که این کاغذ سالها قابل استفاده خواهد بود.
  • نصب کاغذ دیواری کتانی بسیار سخت تر است زیرا باید آن را با چسب تمیز الصاق نمود که این کار به زمان بیشتری نیاز دارد اما این کار کنترل بیشتری روی پایان کار ایجاد خواهد کرد. کاغذهای برجسته پارچه ای الگوهایی برامده دارد و حرفه ای تر به نظر میرسد، اما تمیز نمودن آن دشوار است.
انتخاب الگوی کاغذ دیواری

3. الگوی مناسبی برای اتاقتان انتخاب کنید.

با اینکه که کاغذ دیواری های الگودار برای نصب شدن وقت بیشتری لازم دارند، میتوانند زمینه ای بی نظیر به هر اتاقی بدهند. اگر میخواهید یک کاغذ دیواری با الگوهای خاص تهیه کنید، مطمئن شوید که این الگوها با اتاقتان هماهنگ باشند و تضادی در ظاهر آن ایجاد نشود. ضمنا شما میتوانید با استفاده از کاغذهای الگودار اتاق را طوری درست کنید که به نظر بزرگتر بیاید.

  • از الگوهای افقی برای پهن نشان دادن اتاق بهره ببرید. اگر یک اتاق دراز و کم عرض در اختیار دارید، میتوانید با استفاده از الگوهای افقی کاری کنید که اتاق متناسب تر به نظر بیاید. اتاقهای مربعی بدون نقص تحت تاثیر الگوهای افقی ممکن است کمی بد به نظر بیایند و بهتر است برای این اتاق ها از الگوهای دیگری استفاده کنید.
  • از الگوهای عمودی برای بلند نشان دادن سقف اتاق بهره ببرید. اگر یک اتاق با سقف کوتاه در اختیار دارید، اگلوهای قائم کمک میکنند که چشمها فریب بخورند ظاهر اتاق متناسب تر شود.
  • به یاد داشته باشید، اگر لازم نیست که کل اتاق را کاغذ دیواری بزنید و میخواهید کمی جسورانه تر اتاقتان را درست کنید میتوانید تنها بخشی از اتاق را کاغذ دیواری بزنید.
چسباندن کاغذ دیواری

4. از یک کاغذ دیواری از قبل چسب خورده یا چسب آماده استفاده کنید.

به طور کلی اگر میتوانید از کاغذهای چسب-آماده استفاده کنید؛ این کاغذها راحت ترین نصب را دارند. برای چسباندن این نوع کاغذ به سادگی میتوانید نوار چسب پشت آن را بکَنید و آن را محکم روی دیوار فشار دهید و صاف کنید، که این کار موجب میشود کارتان به شدت ساده باشد. بقیه مدل ها معمولا سخت تر هستند.

  • کاغذ دیواری از قبل چسب خورده مانند چسب آماده است با این تفاوت که برای نصب کاغذ چسب خورده باید چسب را پشت کاغذ فعال کنید، که این کار معمولا به این صورت است که آب یا فعال کنندهای دیگر را که توسط تولید کننده تهیه شده با چسب اضافه میکنید تا فعال شود.
  • برای نصب کاغذ دیواری خشک لازم است که چسب مخصوص کاغذ دیواری تهیه کنید تا در نصب کاغذ استفاده کنید. این نوع کاغذ دیواری ها معمولا به سختی میچسبند و همچنین گران قیمت هستند. نصب آنها سخت تر است به خصوص اگر تنها باشید.

نظرات و پرسش و پاسخ ها:

سوال: وقتی میخواهم یک اتاق را کاغذ دیواری بزنم از چه چیزی شروع کنم؟

پاسخ: تصمیم بگیرید که آیا میخواهید کل اتاق را کاغذ دیواری بزنید یا فقط یک دیوار را. کاغذ زدن کُل دیوارها بسته به الگوی کاغذ میتواند کمی جسورانه باشد. اگر مطمئن نیستید که چه کاری میخواهید انجام دهید فقط روی یک دیوار تمرکز کنید. در این صورت، تنها یک دیوار کاغذ دیواری دارد.

سوال: مقداری از چسب اضافه روی سقف تازه رنگ شده ریخته شده است. چگونه میتوان به صورت امن و بدون اینکه سقف به رنگ دوباره احتیاج پیدا کند آن را پاک کنم؟

پاسخ: از یک اسفنج خیس استفاده کنید و با دقت چسب اضافه را پاک کنید. مراقب باشید که کاغذ دیواری نصب شده را جدا نکنید.

سوال : از چه گوشه ای شروع کنیم؟

پاسخ: از پشت در کارتان را شروع کنید زیرا تا وقتی کاملا وارد اتاق نشوید نمیتوانید این قسمت را ببینید؛ یا اگر اتاقتان دودکش دارد از قسمت پنهان دودکش شروع کنید.

سوال: شما چگونه پشت چراغهای دیواری را کاغذ میزنید؟

پاسخ: میتوانید به راحتی قبل از کار چراغ ها را بپوشانید و بعد آن قسمت را کاغذ بزنید. شما باید با تیغ مخصوص کاغذ دیواری را مرتب کنید. همچنین میتوانید قبل از شروع کار چراغ ها را جدا کنید و بعدا آن را وصل کنید.

سوال: آیا باید قبل از نصب کاغذ دیواری برق را قطع کنیم؟

پاسخ: این نکته برای زمانی که اطراف پریز و کلیدها یا سوییچ ها را کاغذ میزنید بسیار ضروری و امن است.

سوال: اگر شکاف بین کاغذ ها به خوبی نچسبید چه کنیم؟

پاسخ: یک ترکیب چسب و آب درست کنید و روی آن قسمت بمالید سپس با یک غلطک محکم روی آن بکشید تا به دیوار بچسبد.

سوال: از چه دمای آبی برای شستن کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

پاسخ: آب گرم زودتر از آب سرد باعث خراب شدن کاغذ میشود اما تفاوت اینها خیلی قابل توجه نیست.

سوال: نزدیک به پنجره را کاغذ دیواری بزنیم یا از این قسمت بگذریم؟

پاسخ: برای جلوگیری از خراب شدن هماهنگی بین تکه های کاغذ دیواری این قسمت را کاغذ بزنید.

سوال: برای پر کردن قسمتی که خالی از کاغذ دیواری است اما اطراف آن کاغذ زده نشده است از چه چیزی استفاده کنیم؟

پاسخ: به الگوی کاغذ دیواری توجه کنید و طبق آن از کاغذ دیواری برای پُر کردن فضای خالی دیوار استفاده کنید.

وسایلی که نیاز دارید:

  • کاغذ دیواری
  • پیچ گوشتی
  • نوار چسب
  • بتونه
  • کاردک
  • سمباده
  • آب
  • رنگبَر
  • شوینده خانگی
  • لکه زدا/آستر
  • قلم نقاشی
  • متر نواری
  • ماشین حساب
  • مداد
  • تراز نجاری
  • چسب کاغذ دیواری
  • فرچه کاغذ دیواری
  • تیغه
  • غلطک
  • اسفنج
تبلیغات