فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

10 نکته که باید درباره چسباندن کاغذ دیواری بدانید

اینها حقایقی هستند که باید قبل از نصب کاغذ دیواری و بازسازی بدانید.

کاغذ دیواری

نوع درستی از کاغذ دیواری را نسبت به نیازهای خود انتخاب کنید

تنوع گسترده ای از رنگ ها و طرح های کاغذ دیواری وجود دارد تا از میان آنها انتخاب کنید. وینیل برای فضاهایی با رطوبت زیاد مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی فوق العاده است. برای جاهایی مثل اتاق های خواب و راهروها که خشک هستند کاغذها و پارچه های نبافته بهترین گزینه برای استفاده هستند.

نصب کاغذ دیواری

چسب مناسب را برای کاغذ دیواری خود استفاده کنید

برای هر کاغذ خاص چسب های خاصی وجود دارد و مهم است که تفاوت بین کاغذ و وینیل را بدانید. برای بررسی صحت انتخاب تان برچسب کاغذ دیواری خود را چک کنید.

بازسازی کاغذ دیواری
تبلیغات

اندازه ها را به بالا گرد کنید

به بالا گرد کردن اندازه هایتان کاغذ اضافه برای کار در اختیارتان قرار می دهد. همیشه دو تا چهار رول کاغذ اضافه به منظور ضایعات و اضافه کاری ها سفارش بدهید. چه حرفه ای باشید یا نباشید اشتباهات رخ خواهند داد و گاهی فروشگاه ها یک طرح خاص را تکرار نخواهند کرد، بنابراین اگر از قبل کاغذ اضافه تهیه کنید بعدا خوشحال خواهید بود.

طریقه چسباندن کاغذ دیواری

تراز کردن بسیار مهم است

کاغذ دیواری شما باید تراز باشد، حتی اگر تراز باشد ممکن است خانه شما تراز نباشد. همیشه مطمئن شوید که ورق اول به خوبی تراز شده است. اگر زمانی که به یک کنج رسیدید اوضاع خراب نبود متر را کنار بگذارید.

آموزش نصب کاغذ دیواری

با دیوارهای هموار و مسطح شروع کنید

مهم است که از دیواری با سطح هموار و صاف شروع کنید. دیوارهای خود را کمی سمباده بزنید و سپس با استفاده از یک اسفنج مرطوب و شوینده ای سبک لایه برداری کنید (براده ها را از سطح دیوار بردارید).

روش نصب کاغذ دیواری

قبل از اینکه شروع کنید مقصدتان را بدانید

همیشه جایی را که به نظر می رسد روی دیوار به آن خواهید رسید علامت بزنید. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است با یک الگوی به هم ریخته در وسط دیوارتان روبرو شوید.

برش کاغذ دیواری

تیغ ها را مجددا استفاده نکنید

تیغ ها خیلی زود کند می شوند، بنابراین آنها را مدت کمتری استفاده کنید. برای جلوگیری از خراب شدن تیغ های خود را تمیز نگه دارید. یک بسته صد تایی بخرید تا به اندازه کافی در دسترس داشته باشید.

نحوه نصب کاغذ دیواری

همیشه کاغذ دیواری را از قبل آماده داشته باشید

اگر کاغذتان را حدود پنج دقیقه قبل آماده نکنید پس از آنکه روی دیوار قرار گرفت منبسط شده و درز و حباب ایجاد خواهد کرد.

کاغذ دیواری مدرن

از یک کاردک کاغذ دیواری استفاده کنید

مطمئن شوید که از کاردک استفاده می کنید نه یک برش. می توانید با هزینه خیلی کم از ابزار فروشی یکی تهیه کنید.

کاغذ دیواری کلاسیک

اگر حباب دیدید وحشت نکنید

زمانی که کاغذ خود را نصب می کنید احتمال اینکه هوا این بین گیر بیفتد زیاد است (این اتفاق عادی است) و باید در همان حین که کاغذ دیواری در حال نشستن روی دیوار و چسب در حال خشک شدن است از بین برود. اگر از بین نرفت فقط حباب را با یک سوزن سوراخ کنید و کاغذ دیواری را با کاردک به آرامی صاف کنید.

ابزار مورد نیاز جهت آماده کردن سطح مورد نظر

قبل از نقاشی یا نصب کاغذ دیواری باید سطح مورد نظر را آماده کنید. درباره اینکه محصولات تجاری چگونه می توانند در این روند کمک کنند از شبکه ی DIY یاد بگیرید.

استریپر یا رنگ زدا می تواند به برداشتن یا پاک کردن رنگ از سطوح کمک کند. این بستگی به درجات مناسب برای مقادیر مختلف رنگ زدایی دارد (رنگ زدا با قدرت رنگ زدایی متفاوت نتیجه متفاوت دارد). همیشه زمانی که از رنگ زدا استفاده می کنید دستکش و ماسک استفاده کنید تا از پوست و ریه های شما در مقابل مواد شیمیایی مضر محافظت کند.

پارچه تک برای پاک کردن سطوح مانند آهن ربای گرد و غبار عمل می کند. قبل از نقاشی و رنگ روغن زدن یک سطح بسیار مهم است که آن سطح تمیز و عاری از گرد و غبار باشد.

برس سیمی چرخانی که به دریل متصل است برای زدودن زنگ زدگی مناسب است. اگر دریل برقی ندارید از برس سیمی دستی استفاده کنید.

استیمر کاغذ دیواری (دستگاه بخار) مانند اتوی لباس بدون صفحه عمل می کند. این دستگاه بخار را روی کاغذ دیواری اعمال می کند تا چسب را ذوب کند و به کاربر کمک می کند کاغذ را بکند.

سشوار صنعتی مثل یک سشوار مو است که برای ذوب کردن رنگ استفاده می شود. دستگاه را نزدیک سطح مورد نظر نگاه دارید، رنگ شروع می کند به حباب دار شدن. سپس از رنگ تراش برای برداشتن رنگ نرم شده استفاده کنید. این وسیله نباید برای رنگ بر پایه ی سرب استفاده شود.

تبلیغات