فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

10 اشتباه رایج در طراحی داخلی

طراحی داخلی

این برای همه اتفاق افتاده است-در حال خرید هستید که یک وسیله تزئینی دکورخانه می‌بینید. بلافاصله فکر می‌کنید که اوه این برای اتاق تلویزیون عالی میشه. البته، شما این خرید ناگهانی را انجام می‌دهید و هیجان‌زده این گنج تازه‌پیدا شده را به خانه می آورید تا ببینید چگونه به نظر می‌رسد، وقتی آن را در محل خود قرار می‌دهید، این وسیله ایده ال زننده به نظر می‌رسد. و شما به خودتان می‌گویید من چه فکری می‌کردم؟ کجای کار را اشتباه کردم؟

چیزی که بیشتر ما نمی‌دانیم این است که طراحی داخلی یک چشم تیز و آگاه را می‌طلبد. ما ممکن است درحال خرید باشیم و چیزی را ببینیم که دوست داشته باشیم اما این لزوما به این معنی نیست که این در خانه ما هم خوب به نظر می‌رسد. طراح‌های داخلی می‌دانند که چطور رنگ، نور، سایزاتاق، اندازه‌ها و نحوه قرارگیری وسایل برروی این که یک آیتم چگونه در یک اتاق به نظر می رسد، تاثیر می‌گذارد و نشان می‌دهد که آنها باعث زیبایی یا افت طراحی می‌شوند.

اشتباهات بسیاری وجود دارد که تقریبا همه هنگام طراحی داخلی مرتکب می‌شوند. این‌جا 10 اشتباه رایج و نحوه جلوگیری از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

1) مقیاس در طراحی داخلی

این‌که لیندا فلوید چگونه اندازه و تناسب را در طراحی داخلی توضیح می‌دهد، جذاب است، او می‌گوید: "وقتی شما وارد یک اتاق می‌شوید، این باید به منزله فرار از شهر باشد...ترکیب ارتفاع‌های مختلف. شما نمی‌خواهید که همه‌چیز در اتاق در یک سطح و اندازه باشند. ارتفاع/اندازه های مختلف در مبلمان، قرارگیری قطعه هنری و پنجره داشته باشید.

مقیاس، اشتباه شماره یک است که وقتی موضوع طراحی داخلی به میان می‌آید، تقریبا همه آن را مرتکب می‌شوند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که برای تزئین اتاق با یک مقیاس بی عیب و نقص به یک چشم بااستعداد نیاز است. بعضی‌ها مقدار زیادی وسیله کوچک در یک اتاق قرار می‌دهند، بنابراین باعث درهم‌ریختگی اتاق می‌شود و جایی برای آرامش چشم نیست.

درمقابل، بعضی‌ها تعداد زیادی آیتم بزرگ و حجیم در یک اتاق می‌گذارند که اتاق شلوغ و کوچک به نظر می‌رسد. راز مقیاس مناسب ترکیبی از شکل‌ها، ارتفاع‌ها و اندازه‌های مختلف است. اگر تنها یک مورد وجود دارد که برای آن یک طراح داخلی استخدام کنید، آن مورد کمک برای تناسب و مقیاس است. با مقیاس مناسب، اتاق شما به سمت یک طراحی موفق پیش می‌رود.

تبلیغات

2) قبل از خرید چند جا قیمت بزنید و بودجه تعیین کنید.

همه ما به خریدهای ناگهانی تمایل داریم. این به این معنی نیست که شما نباید چیزی که بلافاصله به آن علاقه‌مند شدید را بخرید، اما رسید آن را برای وقتی که آن‌طور که انتظار داشتید پیش نرفت، نگه دارید.

قبل از رفتن به نمایشگاه مبلمان، بهترین کار این است که برنامه‌ریزی کنید و بودجه خوبی تعیین کنید. اول، لازم است اتاق‌ها اندازه‌گیری شود. محل قرارگیری مبلمان‌ها و اندازه آن باید به درستی طرح‌ریزی شود. خوشبختانه، ابزارهای تنظیم اتاق آنلاین وجود دارند که رایگان هستند و استفاده از آن‌ها آسان است.

قبل از رفتن به نمایشگاه، برنامه‌ریزی در محل به شما کمک می‌کند در محدوده بودجه خود به چیزی که می‌خواهید برسید. پشیمانی از خرید یک حس زننده است، پس اول برنامه‌ریزی کنید و بعد خرید کنید.

دکوراسیون

3) کمک و توصیه یک طراح داخلی را درخواست کنید.

حتی ماهرترین طراح‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند. پیداکردن اشتباهات وقتی چند ماه است که درگیر طراحی یک اتاق هستیم، کاری دشوار است. گاهی برای ردیابی مشکلات نیاز به یک جفت چشم جدید است.

از یک دوست بخواهید که صادقانه راجع به رنگ، پارچه و چیدمان اتاق نظر دهد. در صورت امکان، یک طراح داخلی را برای کمک استخدام کنید، شما مجبور نیستید برای کل پروژه طراحی یک طراح استخدام کنید، طراح‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای یک ساعت آن‌ها را استخدام کنید. طراح‌های داخلی پر از ایده و روش‌های هوشمندانه هستند که می‌تواند خانه شما را تغییر دهد.

اگر شما با نظر دوم مخالفید، نظر نفر سوم را بخواهید. گوش دادن به توصیه‌ها به این معنی نیست که شما مجبورید آن‌ها را بپذیرید. طراحی خانه شما فقط متعلق به شماست و شما باید آن را دوست داشته باشید، این تنها چیزی است که مهم است. درسته؟

4) چیدمان لوازم و کلکسیون‌ها

این با یک پرنده سرامیکی کوچک شروع می‌شود و حالا شما یک کلکسیون از پرنده‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف دارید که در طول سال‌ها جمع‌آوری کرده اید. راه مناسب برای نمایش یک کلکسیون چیست؟

خب، با یک راه نامناسب شروع می‌کنیم، و اشتباهی که بیشتر ما مرتکب می‌شویم، پخش کردن قطعه‌های کلکسیون در سراسر خانه است. یک پرنده کوچک ممکن است از بالای شومینه جیرجیر کند، درحالی‌که پرنده کوچک دیگری ممکن است تمام راه را به دنبال یک نشیمنگاه روی میز قهوه پرواز کند.

مهم نیست که لوازم چه چیزی باشد، بهترین راه برای نمایش آن‌ها قرار دادنشان به‌صورت گروهی است. چند قانون ثابت برای قراردادن آن‌ها به‌صورت گروه وجود دارد-که به آن قانون سه‌تایی می‌گویند. پس، هرچه را که دوست دارید به‌صورت گروهی جمع‌آوری کنید و آن‌ها را با افتخار و به درستی نمایش دهید.

5) هنرهای آویزی

شما می‌توانید هر دیوار خانه خود را به گالری هنری شخصی خود تبدیل کنید. هرکس باید نوعی از هنر را در خانه خود به نمایش بگذارد-حالا این می‌خواهد چه یک نقاشی رنگ روغن کم‌یاب باشد یا یک نقاشی از دوران پیش‌دبستانی خود. نکته مهم این است که چگونه هنر را به‌طور مناسب آویزان کنید.

بهترین راه برای تضمین این‌که اشتباهی رخ ندهد، و برای پرکردن سوراخ‌های زننده میخ، این است که طرح کلی قاب‌ها را بر روی کاغذ ردیابی و تنظیم کنید. طرح کلی کاغذ را برروی دیوار بچسبانید، انتخاب‌های نصب متععدی را امتحان کنید تا به خروجی مطلوب برسید.

با فرایند تنظیم‌کردن خوش بگذرانید، با اندازه، رنگ و طرح بازی کنید، حواستان باشد که اشتباه شماره یک را مرتکب نشوید-مقیاس(شماره یک را ببینید).

طراحی دکوراسیون

6) اول پارچه و منسوجات را بخرید.

اشتباه رایجی که بیشتر ما مرتکب می‌شویم-اول رنگ می‌کنیم. قلم‌موی نقاشی را زمین بگذارید. اول شما باید پارچه اتاق‌ها مانند قالیچه‌ها و پرده‌ها را انتخاب کنید.

چرا؟ چون پیدا‌کردن پارچه مورد علاقه‌مان و بعد ست کردن رنگ نقاشی با آن بسیار آسان‌تر است. درحالی‌که پیداکردن یک پارچه که دوست نداشته باشیم و با رنگ‌آمیزی اتاق هم هماهنگ باشد، کاری دشوار است.

با درنظر داشتن بودجه و اندازه اتاق به خرید بروید. نمونه‌های پارچه، قالیچه، روبالشی و... را بررسی کنید. چیزی که مورد علاقه خودتان است را پیدا کنید و به محض این‌که از انتخاب‌های طراحی خود راضی بودید، رنگ مورد نظر خود را برای نقاشی انتخاب کنید. حالا می‌توانید قلم‌مو را بردارید.

7) کاراکتر اضافه کنید.

درحالی‌که بسیار لذت‌بخش است که نمایشگاه پر از وسایل مدرن جدید را تماشا کنید، اما هیجان‌زده نشوید و همه چیز را در یک زمان از یک جا نخرید.

انجام این اشتباه رایج در طراحی داخلی، یعنی خرید همه چیز هماهنگ با هم، منجر می‌شود که خانه فاقد کاراکتر شود. چگونه کاراکتر اضافه کنیم؟ کم کم. در طول زمان. ممکن است چند سال طول بکشد که طراحی خانه شما کاملا تکمیل شود.

کاراکتر از طریق طراحی داخلی ساخته می‌شود با اضافه کردن یک صندلی قدیمی که آن را در یک سمساری پیدا کردید یا با آن نقاشی فوق العاده که از یک دستفروش خریدید. سعی کنید هر هفته یک گشت و گذار و خرید کوچک داشته باشید، در طول زمان چیزهایی که دوست دارید را پیدا می‌کنید و کاراکتر خانه خود را می‌سازید.

طراحی داخلی

8) یک نقطه کانونی اضافه کنید.

هر اتاق نیاز به یک نقطه کانونی دارد- این مکانی است که باعث استراحت چشم می‌شود و یک وظیفه به اتاق واگذار می‌کند. (نکته: اتاق‌های بزرگتر می‌توانند بیشتر از یک نقطه کانونی داشته باشند.) این‌که فراموش کنیم به هر اتاق یک نقطه یا هدف برای تمرکز بدهیم، یک اشتباه رایج دیگر است.

بعضی از اتاق‌ها ساده هستند- در یک اتاق تلویزیون نقطه کانونی معمولا تلویزیون یا میز تلویزیون است، درحالی‌که همه اشیا اصلی اتاق (مانند مبل/صندلی) به سمت تلویزیون قرار می‌گیرند.

اتاق‌های دیگر کمی متفاوت هستند مانند اتاق نشیمن یا اتاق مطالعه. مبل‌ها را بی هدف در اتاق انباشته نکنید- اول یک هدف برای اتاق پیدا کنید و سپس مبل‌ها و وسایل را اطراف آن نقطه کانونی قرار دهید، به‌عنوان مثال شومینه، میز بازی، یک نقاشی بزرگ یا حتی یک میز قهوه که مهمانان را تشویق می‌کند که دور آن بنشینند و گپ بزنند.

9) عتیقه مادربزرگ را اگر دوست ندارید، نگه ندارید.

همه ما یک وسیله دست دوم داریم. بعضی از آن‌ها باارزش هستند، درحالی‌که بعضی از آن‌ها را بخاطر حس عذاب وجدان و گناهکاری نگه داشته ایم.

شما از این وسایل گناهکاری را در خانه دارید؟ آن وسیله‌ای که به شما داده شده و شما از آن متنفرید و می‌خواهید آن را در زیرزمین قایم کنید، اما نمی‌توانید چون آن یک یادگاری از طرف مادربزرگ است؟ چرا همچنین اشتباهی کنید؟ چرا چیزی در خانه خود داشته باشید که برای شما لذت و خوشحالی به همراه ندارد؟

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک هدف برای همه آن هدیه‌هایی که از آن متنفرید، پیدا کنید. چه آن را رنگ کنید، چه آن را به یکی از بستگان بدهید یا به خود اجازه بدهید که آن را بفروشید و در ازای آن چیزی را که دوست دارید بخرید. خود را رها کنید و خانه خود را از چیزهایی پر کنید که باعث خوشحالی شما می‌شود.

10) شخصیت خود را نشان دهید.

خانه شما باید بگوید که شما چه کسی هستید. این باید یک شرح حال شخصی ازسفرهای شما، علائق و زندگی شما باشد. هیچ چیزی بدتر از قدم‌نهادن به خانه کسی نیست که دیوارهای بژ، مبلمان قهوه‌ای و نقاشی‌های بزرگ پرینت شده آن که تظاهر به هنر می‌کنند، به شما خوشامد بگویند.

اتاق اشاره شده در بالا خسته‌کنندگی را فریاد می‌زند. و ما می‌دانیم که خوانندگان ما کسالت را دوست ندارند. پس وقتی موضوع بر سر دکور خانه است، خجالت نکشید.

همه چیزهایی که دوست دارید را بیاورید، خانه خود را یک مکان خاص کنید که در پایان یک روز سخت به شما خوشامد می‌گوید، و همچنین یک داستان حیرت‌انگیز را برای ملاقات کننده‌ها روایت می‌کند.

طراحی داخلی خانه

همان‌طور که خواندید در طراحی داخلی اشتباهات بسیاری وجود دارد که ممکن است مرتکب شوید. خوشبختانه راه‌حل‌های بسیاری هم برای حل این اشتباهات وجود دارد- بعضی‌وقت ها به آسانی خلاص شدن از دست یک هدیه دست دوم که از آن متنفرید ولی حس می‌کنید ملزم به نگه‌داشتن آن هستید، حال آن‌که در مواقع دیگر هم ممکن است تنها نیاز به درخواست کمک و چشم تیز یک دوست داشته باشید.

اگر به بن‌بست خوردید و اعصاب‌تان بخاطر تصمیم‌های مربوط به دکور و موانع مربوط به آن خرد شد، می‌توانید یک طراح داخلی حرفه‌ای استخدام کنید-آن‌ها تحصیل‌کرده هستند و به شما برای رسیدن به خانه رویایی خود کمک می‌کنند- بدون همه این اشتباهات.

تا حالا هیچ‌کدام از این اشتباهات را در خانه خود مرتکب شده اید؟

تبلیغات