فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

هشت نکته درباره‌ی استخدام پیمانکار بازسازی ساختمان

تام سیلوا، یکی از پیمانکاران عمومی، آنچه که قبل از استخدام یک پیمانکار باید بدانید را با شما به اشتراک می‌گذارد.

پیمانکار

تام سیلوا، پیمانکار عمومی، به شما می‌گوید که چطور صاحب خانه‌ها باید یک پیمانکار بالقوه را قبل از استخدام برای کار در خانه، ارزیابی کنند. در اینجا هشت نکته‌ی مهم حرفه‌ای او برای کمک به شما در پیدا کردن یک پیمانکار، از ابتدا تا انتها، آورده شده است.

1. معرفی ‌نامه‌ها را دریافت کنید

از دوستان و خانواده‌ی خود شروع کنید و سپس برای دریافت لیستی از اعضای منطقه خودتان، به اتحادیه‌ی ملی صنعت بازسازی مراجعه کنید. تام سیلوا می-گوید:" هم‌چنین می‌توانید با یک بازرس ساختمانی که پیمانکارانی که به طور مرتب الزامات مربوط به قوانین را برآورده می‌کنند را می‌شناسد، صحبت کنید یا نزد یک مصالح فروشی که به طور معمول پیمانکاران را می‌بینند بروید و دریابید کدام یک از آن‌ها مصالح با کیفیت خریداری می‌کنند و صورت حساب-هایشان را به موقع پرداخت می‌کنند."

تبلیغات

2. مصاحبه‌های تلفنی داشته باشید

تام توصیه می‌کند:" به محض اینکه لیستی جمع‌آوری کردید، با هرکدام از گزینه‌های احتمالی خود یک تماس سریع بگیرید و در طول مکالمه‌تان این سوالات را از پیمانکار بپرسید:

  • آیا آن‌ها پروژه‌ای به اندازه‌ی پروژه‌ی شما قبول می‌کنند؟
  • آیا مایل به تامین منابع مالی از طریق تامین‌کنندگان یا بانک‌ها هستند؟
  • می‌توانند لیستی از مشتریان قبلی خود به شما بدهند؟
  • در آن واحد چند پروژه‌ی دیگر را می‌پذیرند؟
  • چه مدت است که با پیمانکاران جزء خود کار می‌کنند؟

پاسخ این سوالات توانایی و اعتبار شرکت و میزان توجه آن‌ها به پروژه‌ی شما و میزان هموار بودن روند کار را مشخص خواهد کرد.

3. ملاقات حضوری داشته باشید

بر اساس مصاحبه‌های تلفنی، سه یا چهار پیمانکار را برای ارزیابی و صحبت-های بیشتر، برگزینید. یک پیمانکار باید بتواند به سوالات شما به طرزی رضایت بخش پاسخ دهد و به گونه‌ای باشد که شما راحت باشید. تام می‌گوید:" بسیار مهم است که شما دو نفر به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنید زیرا این شخص قرار است ساعت‌ها در خانه‌ی شما باشد. از طرف دیگر، اجازه‌ ندهید خصوصیات اخلاقیش شما را فریب دهد." قبل از استخدام یک پیمانکار، با مراجعه به آژانس حمایت از مشتریان ایالت خود و دفتر تجارت برتر (BBB) محل خود، اطمینان حاصل کنید که سابقه‌ی نزاع با مشتریان و پیمانکاران جزء را نداشته باشد.

4. حقایق را بررسی کنید

حال که لیست خود را محدود کرده‌اید، از تحقیقاتتان استفاده کنید. با مشتریان قبلی تماس بگیرید تا بفهمید پروژه آن‌ها چطور پیش رفت و از آن‌ها بخواهید تا نتیجه‌ی کار را ببینید. اما تام می‌گوید که نباید تنها به نتایج تکیه کنید. مهم‌تر این است که از سایت کار فعلیشان بازدید کنید و خودتان ببینید که پیمانکار چگونه کار می‌کند. آیا محیط کار مرتب و ایمن است؟ آیا کارگران خوش رفتار و مراقب اموال صاحب خانه هستند؟

5. برنامه‌ریزی کنید، پیشنهادها را دریافت کنید

شما لیست کوتاهی از پیمانکارانی دارید که سوابق کاری آن‌ها درست به نظر می‌رسد و براساس اخلاق کاری مسئولیت پذیر به نظر می‌آیند. حال زمان آن است که گشتن در گذشته را متوقف کنید و مشتاق پروژه‌ی خود باشید. یک پیمانکار وظیفه‌شناس نه تنها مجموعه‌ی کاملی از نقشه‌ها، بلکه درکی از اینکه صاحب خانه‌ها از پروژه‌ی خود چه می‌خواهند و برای چه چیزی می‌خواهند هزینه کنند نیز، می‌خواهد. برای مقایسه‌ی پیشنهادها، از همه بخواهید هزینه‌ها را به قیمت مصالح، نیروی کار، حاشیه‌ی سود و سایر هزینه‌ها تقسیم کنند. به طور کلی مصالح چهل درصد مبلغ کلی محاسبه می‌شوند. مابقی شامل هزینه‌های بالاسری و حاشیه سود معمول می‌شود که بین پانزده تا بیست درصد است.

6. یک برنامه‌ی پرداخت تنظیم کنید

نکته‌ی مهم دیگر در استخدام پیمانکار این است که یک برنامه‌ی پرداخت زودتر از موعد طراحی کنید. برنامه‌ی پرداخت می‌تواند مبین موقعیت مالی و قوانین کاری شما باشد.

7. اجازه ندهید قیمت برای شما تعیین کننده باشد

تام می‌گوید:" پیشنهادهای به ظاهر کم هزینه را دور بریزید، چنین پیمانکاری احتمالا از کار می‌زند و یا بدتر، درمانده‌ی کار است [که به سختی یک نشانه‌ی امیدوارکننده در اقتصادی سالم است.]" ورای صلاحیت فنی، آسایش باید نقشی برابر یا مهم‌تر در تصمیم‌گیری شما داشته باشد. تنها عامل بسیار مهم در انتخاب یک پیمانکار چگونگی برقراری ارتباط شما با اوست. اگر همه چیز در شرایط برابر باشد، بهتر است که با هزینه‌ی بیشتر هنگام استخدام پیمانکار، فردی را برگزینید که با او راحت هستید.

8. آن را به صورت مکتوب دربیاورید

قراردادی تنظیم کنید که در آن تمام مراحل پروژه به تفصیل شرح داده شده باشد: برنامه‌ریزی پرداخت، تاریخ شروع و تاریخ اتمام پیش بینی شده، مصالح و محصولات مخصوصی که مورد استفاده قرار می‌گیرند و درخواستی مبنی بر آزاد کردن حق رهن ( که درصورتی که پیمانکار صورت حساب‌هایش را پرداخت نکند، شما مصون هستید) از تمام پیمانکاران جزء و تامین‌کنندگان. تام به ما اطمینان می‌دهد که پافشاری بر یک قرارداد واضح به معنی بی اعتمادی نیست، به معنی تضمین یک بازسازی موفق است.

همچنین بخوانید :
بازسازی خانه
تبلیغات