فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

چهل و شش ایده‌ی طراحی حمام به منظور الهام گرفتن برای بازسازی بعدیتان

با این ایده‌های طراحی هوشمندانه، حمام رویاییتان را بسازید!

ایده طراحی حمام

به دنبال ایده‌های طراحی حمام هستید؟ البته که هستید، این دلیل حضور شما در اینجاست! چه در حال ایجاد تغییرات کوچک باشید، چه به دنبال تعمیرات اساسی باشید و یا فقط پشت میز خود رویاپردازی می‌کنید. بازسازی حمام می-تواند تفاوتی بزرگ در حس خانه‌ی شما ایجاد کند ( و در روتین مراقبت پوستیتان). پس جای تعجب ندارد که هنگامی که زمان تغییرات فرا می‌رسد، در کنار آشپزخانه، اغلب این فضای کاربردی در اولویت قرار می‌گیرد. اما همیشه انتخاب یک ظاهر جدید آسان نیست، بنابراین ما مجموعه‌ای از ایده‌های طراحی حمام را از ارزشمندترین صفحات مجله‌ی آرکیتکچرال دایجست و از صفحات دیجیتال کِلِور که به همان میزان ارزشمند است را (که هر کدام پر از ایده-های الهام‌بخش برای بازسازی شماست) برای شما فراهم کرده‌ایم. این مجموعه شامل وان‌های آرامش‌بخش، میز توالت‌های جذاب و دوش‌های براق است. از ایده‌های شاداب و گرم تا ایده‌های مجلل و پر زرق و برق؛ فضاهای شیکی را ببینید که رویاهای نیم‌روزی از آن‌ها نشأت گرفته‌اند.

حمام مرمری

شاهکار مرمرین

حمام اصلی یک ملک در نیوجرسی که توسط آرشیتکت آنابل سلدورف و طراح میتو فردریک بازسازی شده است، شامل یک صندلی طرح میس ون دروهه از برند نول و شیرآب وان از محصولات بوفی است.

imageAlt

وان حمام در کنار آتش

تبلیغات

یک صندلی کلیسموس تی.اچ. رابزجان گیبینگز قدیمی و زیرپایی، در حمام مزین به سنگ مرمر خانه‌ی لانگ آیلند توماس اوبراین و دن فینک قرار گرفته است. نورپردازی برای راحتی چشم توسط توماس اوبراین انجام شده است و وان و اتصالات از محصولات واتروُرکس است.

imageAlt

مناظر آب

حمام اصلی ساوتهمپتون نیویورک، محل آرامشی که توسط طراح داخلی دیوید نتو و آرشیتکت دیوید هاتنروث ساخته شده است، لوکس خالص است. ما به شدت آماده‌ایم تا هنگام شنیدن صدای امواج، در وان غوطه‌ور شویم.

imageAlt

دستشویی لانگ آیلند

در خانه‌ای در لانگ آیلند که توسط آرشیتکت کوین لیندورس و طراح دنیل ساکس بازانگاری شده است، دیوارها با رنگ فیلی برند فارو اند بال رنگ شده‌اند. برای اینکه هنگامی که مجبور می‌شوید از این وان زیبا خارج شوید با حس لطافت مواجه شوید، این فرش در اینجا قرار گرفته است.

imageAlt

تراورتن و سنگ

پانل‌های تراورتن دیوار و کاشی‌های سنگی کف با طرح هندسی، توناژ گرمی را به حمام اصلی پنت‌هاوس منهتن که توسط دافنر هایز طراحی شده است، می‌بخشد. بهره‌گیری از لوستر و ترکیب رنگ‌های شیک، باعث شده است که فضا حس منحصربه فردی داشته باشد.

imageAlt

اتاقی با گردی از پاریس

حمام اصلی خانه‌ای در خارج از شهر پاریس که توسط آرشیتکت چارلز زانا طراحی شده است، یک سرزمین عجایب مرمرین است! اگر قصد انجام کاری را دارید، چرا اقدام نمی‌کنید؟

imageAlt

حمام اصلی خیره‌کننده‌ی منهتن

یک خانه‌ی شهری در منهتن که توسط ساویِر/ برسون طراحی شده است. حمام اصلی که به مرمر سیپولینو مزین شده است، مجهز به یک چراغ آویزی مربوط به حدود 1940 است که باعث می‌شود با نگاه کردن به آن ده برابر بیشتر زیبایی آن را حس کنیم.

imageAlt

حمام طلای اسپن

خانه‌ای در اسپنِ کلرادو که توسط طراح شوان هندرسون و آرشیتکت اسکات لیندنائو طراحی شده است. هسته‌ی مرکزی حمام اصلی این خانه یک وان سوکینگ سفارشی ژاپنی با شیرآلات برند دورن براکت است. دیوارها با استفاده از سنگ آهک رودخانه‌ی یانگ تسه پوشیده شده است.

imageAlt

بسیار شاداب و بسیار تمیز

در شهرکی در مِین که توسط طراح سوزان کسلر و آرشیتکت لس کول، طراحی شده است، حمام اصلی با کاشی‌های موزاییکی که به صورت سفارشی توسط واترورکس ساخته شده است و چراغ‌های سیرکا لایتینگ، خودنمایی می‌کند.

imageAlt

طراحی جسورانه‌ی حمام

ترکیبی از نماهای آن‌ساکس که شامل پوشش دیوار سنگ ریزه‌ای است، احساس گرمی را به حمام مهمان این خانه بخشیده است. این خانه در اسپنِ کلرادو توسط معمارانِ استون فاکس بازسازی شده است. این وان برای فرورفتن در آب بعد از یک اسکی و یا فکر کردن به اسکی هنگام غوطه‌ور شدن در آب، بسیار عالی است.

imageAlt

روشن و دلباز

در شهرکی در دره‌ی هادسون که توسط آرشیتکت توشیکو موری بازسازی شده است، نور فراوان تمام شیرآلات و اتصالات مجلل حمام را برجسته کرده است.

imageAlt

یک حس قدیمی

حمام اصلی خانه‌ای در همپتون که توسط استیون گمبرل طراحی شده است، با چراغ‌های آویزی محصول رجوونیشن، دیوارکوب‌های لارف لارن هوم و یک جفت صندلی فرانسوی قدیمی از آئرو، خودنمایی می‌کند. اتصالات سینک نیز محصول واترورکس است. همه چیزی بسیار شبیه همپتون‌هاست، اینطور نیست؟

imageAlt

وان حمام به همراه منظره

یکی دیگر از ایده‌های طراحی حمام مورد علاقه‌ی ما، این حمام رو به فضای باز است که با منظره‌ای مبهوت‌کننده از کوهستان در اسپنِ کلرادو، خودنمایی می-کند. این خانه توسط آرشیتکت‌ها بولین سوینسکی جکسون و شلتون، شرکت میندل و شرکا ساخته شده است. ما به حدی به این طراحی حسادت می‌کنیم که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمانده است!

imageAlt

یک کار بزرگ

حمام اصلی خانه‌ای در مینیاپولیس که توسط مایکل اس. اسمیت طراحی شده است، با پانل‌های آینه‌ای آنتیک و سقفی با ورق‌های نقره که توسط هنرمند ماورین لیتل طراحی شده است، می‌درخشد. لوستر این طراحی مربوط به حدود 1930 است که توسط السا شیاپارلی برای بگِس طراحی شد و شیرآلات وان از محصولات پی. ای. گئیرا است.

imageAlt

سادگی کاشی کاری

در خانه‌ای در مارتاز ونیارد که توسط اش+لئاندرو طراحی شده است، کاشی‌های مستطیلی، وان و اتصالات، ما را وادار می‌کند تا نگاه تازه‌ای به کاشی‌های مستطیلی داشته باشیم.

imageAlt

حمام اصلی خانه‌ی مارتاز ونیارد

در یکی از حمام‌های اصلی خانه‌ای تابستانی در مارتاز ونیارد که متعلق به لین فارستر دوراستزچایلد و همسرش سِر اوِلِن است، وان مجهز به شیرآلات واترورکس است و یک صندلی سبک ویندزور آلومینیومی که یکی طراحی‌های جان وسی از با ایده از پنجره است، در این حمام قرار دارد. خانه توسط آرشیتکت هیو وایزمن و دکوراتور مارک کانینگهم بازسازی شده است.

imageAlt

حمام نشویل

در نشویلِ ایالت تنسی، خانه‌ای توسط طراح ری بوث و مجری تلویزیونی جان شی طراحی شده است. میز کناری که توسط ایرو سارینن برای شرکت نول طراحی شده است، باعث می‌شود حمام به عنوان فضایی منعطف حقیقتا عالی به نظر برسد.

imageAlt

دستشویی لندن

این عکس که توسط هنری کارتیه برسون گرفته شده، در بردارنده‌ی وان انحصاری حمام اصلی پنت‌هاوسی در لندن است که توسط ویر گرنی طراحی شده است.

imageAlt

جذابیت کلاسیک

نقاشی‌های خانه‌ی لانگ آیلند در حمامی در خانه‌ی همپتون‌ها گردآوری شده است که توسط کریر و شرکا طراحی شده است که شیرین‌ترین فضای کوچک را ایجاد کرده‌اند.

imageAlt

مأمن همپتون‌ها

آینه‌های مراکشی از مرکز شهر، در کنار یک وان محصول واترورکس در حمام اصلی خانه‌ی همپتون‌ها که توسط آرشیتکت پیتر پنویر و طراح متیو پاتریک اسمیت طراحی شده است، قرار گرفته‌اند. اتصالات وان و حوله‌ها که آن‌ها نیز از محصولات واترورکس هستند، میز کناری که توسط پاول متیو برای مجموعه‌ی استفنی ادگارد طراحی شده است و جاحوله‌ای متعلق به آر.اچ.

imageAlt

حمام بروکلین

یک طرح آبستره‌ی دیواری از کارگاه سرفیس اند آرکیتکچر، حمام اصلی را از خانه‌ی شهری طراح جواهر، ایپولیتا راستاگنو در بروکلین، متمایز می‌سازد.

imageAlt

حمام اصلی مونوکروم

ایده‌های طراحی مونوکرومیک حمام معمولا خیره کننده هستند، دقیقا مثل این طراحی توسی رنگ. این میز کشودار و صندلی سلطنتی سوئدی در حمام اصلی خلوتگاهی در شمال ایالت نیویورک که توسط شرکت معماری شوپ رینو وارتون و آرشیتکت تام فیلیشیا، طراحی شده است، قرار گرفته‌اند و دیوارپوش‌های تخته-های چوبی با رنگ توسی شرکت بنجامین مور نقاشی شده است ( همانطور که اتصالات سقف از برند فایس است). احتمالا ما می‌توانیم همین الان به این حمام برویم.

imageAlt

حمام اصلی الهام گرفته از غرب میانه

آرشیتکت مارگارت مک‌کوری درباره‌ی اقامتگاهی که برای زوجی در میشیگان طراحی کرده است، می‌گوید:" من تلاش کردم روح یک مزرعه در غرب میانه را در حس این مکان به وجود بیاورم." حمام اصلی که با پانل‌های چوبی پوشیده شده است، از محیط درختکاری شده‌ی ملک الهام گرفته است که از طریق پنجره‌های پرشور کف تا سقف به نمایش درآمده است. قرار گرفتن حمام در کنار یک استخر سرپوشیده و یک سونای بخار شیشه‌ای، باعث شده است که یک دوش و محیطی برای تعویض لباس برای خانواده و مهمانان همیشگی، به این فضا اضافه شود.

imageAlt

ملاقات سبک انگلیسی در آمریکا

خانه‌ی ییلاقی رالف و ریکی لورن در بدفورد نیویورک، سبک کلاسیک انگلیسی را با یک دیدگاه آمریکایی حفظ کرده است. حمام اصلی باشکوه این زوج، با یک شومینه با گچ‌بری‌های مربوط به قرن هجدم و یک وان مرمری ساده، جلوه‌گری می-کند. البته که این همان چیزی است که حمام لارف لارن باید باشد.

imageAlt

حمام اصلی فوق مدرن

آرشیتکت آلن گرین‌برگ و طراح داخلی ویکتوریا هگن، هنگام طراحی یک ساختمان ضمیمه برای خانه‌ای مربوط به اواخر قرن نوزدهم در گرینویچ، درصدد آن بودند که فضایی را ایجاد کنند که در عین حال فوق مدرن و قابل سکونت باشد. حمام اصلی فقط همین است؛ خلوتی زیبا و در عین حال جذاب با پوشش مرمر. تیم طراحی، اتاقی مملو از نور خورشید را ایجاد کرده‌اند که دیوارهای آن با رنگ سبز ملایم و سطوح آینه‌ای، هم نور و هم چشم‌اندازها را بازتاب می‌دهند.

imageAlt

زیبایی طلاکاری شده

عمارتی در شهر نیویورک که قبلا متعلق به طراح داخلی افسانه‌ای، خواهر پریش بوده است، توسط دکوراتور ماریو بوآتا برای پاتریشیا آلتشول که یکی از مشتری‌های قدیمی اوست، بازسازی شد. آلتشتول درباره‌ی طراحی مجدد توضیح می-دهد:" من به بوآتا گفتم کمی درخشش می‌خواهم، نه از بیش از حد، ولی باشکوه و عجیب، یک زرق و برق." فضای شیک جدید، دارای یک میز آرایش مزین به یک آینه‌ی آنتیک و یک صندلی اسلیپر پارچه‌ای صورتی است.

imageAlt

مینیمالیسم معاصر

مجری مشهور دانی دویچ، به کمک طراحان تونی اینگرائو و رندی کمپر و آرشیتکت فردریک شوارتز، یک عمارت با ارزش تاریخی ساخته شده از سنگ آهک در سمت شرقی منهتن را به یک فضای زیبا و امروزی تبدیل کرد. شیک‌ترین حالت ممکن؛ حمام اصلی دویچ با یک وان تخم مرغی شکل خارج از مقیاس معمول و اتصالات قدیمی سقف، ظاهری مینیمالیستی ایجاد کرده است.

imageAlt

اتاقی با گردی از فیلادلفیا

این وظیفه به توماس جین محول شد تا خانه‌ای در مرکز شهر فیلادلفیا که مربوط به حدود 1865 می‌شود را به شکوه سابقش برگرداند. از آن‌جایی که این حمام دهه‌ها پیش طوری نقاشی شده که به یک خیمه شباهت داشته باشد، در واقع به تلاش کمی نیاز داشت. پوشش سنگ مرمر و یک جفت چهارپایه‌ی باغی آنتیک چینی، باعث شده این فضا یک ویژگی غیرقابل پیش بینی به این خانه‌ی تاریخی بدهد.

imageAlt

حمام ذن

آرشیتکت کنگو کوما، برای یک مشتری ژاپنی، یک حمام مهمان تزیین شده با تخته‌های چوبی و دیوار پنجره‌ای قابل توجه که حس یک خانه‌ی درختی را القا می‌کند، را ساخت. وان و دستشویی مستطیلی که از چوب هیبا ساخته شده است، با یک چهارپایه‌ای به شکل مجسمه تعدیل شده است. اگر به دنبال ایده‌ی طراحی حمام ذن هستید، این مورد قطعا همان چیزی است که باید به یاد بسپارید.

imageAlt

حمام اصلی ناپا

دان و رلا گلیسون، ساکنان ناپا، هنگامی که نوبت به ساخت یک خانه‌ی جدید برای خانواده‌ی بزرگشان رسید، چیزی آرامش بخش و در عین حال شیک می-خواستند. حمام اصلی که توسط رلا که یک طراح داخلی است و آرشیتکت بابی مک-آلپاین، طراحی شده است، با سقفی بلند و کف‌پوش بتنی روستایی، فضایی باز و دارای روح است. المان‌های مدرن به خوبی با میراث قدیمی ترکیب شده‌اند. وان بتنی مشرف به یک تراس خصوصی محصور است.

imageAlt

حمام ساحلی

جان بارمن طراح درک می‌کند که حتی یک تغییر کوچک چه قدرت دگرگون کننده‌ای دارد. جهت بهره‌گیری از تمام مناظر فوق‌العاده‌ی اقیانوس در آپارتمانش در ساحل میامی، سقف کاذب را در حمام شکافته و پنجره‌هایی چشم‌گیر با ارتفاع دو برابر را نصب کرده است.

imageAlt

حمام آرام ساوتهمپتون

ترکیب مصالح طبیعی و نور فراوان. آرشیتکت و طراح لی اف. میندل از شرکت شلتون میندل و شرکا، با استفاده از سطوحی که نور بسیاری را بازتاب می-دهند، محیطی آرام برای حمام خودش در خانه‌ای ساحلی در ساوتهمپتون نیویورک ایجاد کرده است. میندل می‌گوید:" نقوش سنگ مرمر از سایه‌های شاخه‌ی درختان روی ساختمان تقلید می‌کنند و کف‌پوش براق مناظر آب و درختان را بازتاب می-دهد."

imageAlt

هرچیزی به جز معمولی

در این اقامتگاه سیصد ساله‌ی تابستانی که توسط آرشیتکت جیمز کاواگناری برای خودش و همسرش و طراح ارین کویروس، بازسازی شده است، حمام را هرچیزی می‌توان توصیف کرد به غیر از معمولی. فضا با یک وان ساده، دیوارهای گچی سفید برفی و سقف تیردار روستایی، جلوه می‌کند. درهای فرانسوی منظره‌ای خیره‌کننده از ساحل سیسیل را در قاب خود جای داده‌اند.

imageAlt

حمام اصلی رو به کوهستان

آرشیتکت آنتوان پریداک، در خانه‌ای کوهستانی در کلرادو، بر خطوط و زوایای پرحرارت حمام تاکید می‌کند. طراحی پریداک که مشرف به بیشه‌ای از درختان صنوبر است و با قابی از جنس چوب ساج و سقفی از جنس چوب افرا ساخته شده است، پناهگاهی روستایی با حسی مدرن است. فضایی امروزی که سطوح چوبی لوکس را با اتصالات کام و زبانه‌ای دقیق، شیرآلات و وسایل براق و منظره‌ی شاداب جنگی، گردآوری کرده است.

حمام با قفسه های چوبی-و-منظره-کوه-و-پاف-کرم

حمام زیبای مونتسیتو

رابرت و الکساندرا نورس با رویای خانه‌ای که "هر پنجره‌ی آن یک عکس باشد"، آرشیتکت جک لیونل وارنر و طراح باربارا بری را استخدام کردند تا خانه‌شان را در مونتیسیتوی کالیفرنیا بسازند. در حمام اصلی، وان بین یک جفت قفسه‌ی باشکوه از جنس چوب گردو نصب شده است که باعث می‌شود سرامیک‌ها دیده شوند و دسترسی به حوله‌های چیده شده آسان شود و در عین حال قاب فوق‌العاده‌ای از مناظر کوهستان ایجاد کرده است.

حمام متقارن سفید

حمام بهشتی نانتاکت

طراح ویکتوریا هگن می‌گوید:" بخش عمده‌ی طراحی آن است که بدانیم کی اضافه کنیم و کی حذف کنیم. لذت این امر، در پیدا کردن تعادل مناسب است." با بهره‌گیری از خطوطی تمیز و تقارن چیدمان سینک‌ها، آینه‌ها و دیوارکوب‌ها، طراحی سفید و روشن هگن برای حمام اصلی این خانه در نانتاکت ماساچوست، هماهنگی کاملی دارد.

وان وسط حمام آینه گرد و لوستر جاشمعی

الهام از قرن هجده

این ایده‌ی طراحی الهام گرفته از قرن هجدهم، کار طراح جان کوترل و آرشیتکت گیل شیفر است. آن‌ها با هم گروه شدند تا یک استخر خانگی در حومه‌ی کانکتیکات بسازند که حس یک فضای داخلی قرن هجدهم را داشته باشد.

حمام با دیوارهای آناناسی

نقوش فراوان

تغییر حمام کوچک نیکی، ثابت می‌کند که برای هویت دادن به یک حمام که کم از قصر ندارد، احتیاجی به فضای زیاد نیست. قبل و بعد او اساسا، مسیر پیدا کردن کاغذ دیواری مناسب است که در مورد او طرح مناسب، آناناس طلایی شرکت رایفل پیپر و تک بودن آن است.

حمام با سنگ های سیاه و قالیچه

یک وان عالی

حتی نگاه کردن به این وان آرامش بخش است. در حمام بازسازی شده‌ی مایکل و نیک، کاشی‌های سنگی پشت دوش و سقف سیاه، میزان چشم‌گیری از یک تئاتر را به همراه آورده است که در آن وان به عنوان یک نقطه‌ی کانونی مجلل نقش آفرینی می‌کند. چیزی برای همه در این حمام!

حمام سفیدصورتی

زیبای صورتی

این حمام مدرن واقع در ملبورن استرالیا، دیوارهای روشن سفید را با شاخصه‌هایی به رنگ صورتی خوش‌طعم و کاشی‌های به شدت جذاب، ترکیب می‌کند تا فضایی شیک را ایجاد کند که از گنجه‌ها هم کم نمی‌کند. کابینت‌های منحنی و گوشه‌های گرد، حسی تازه و سیال را ایجاد می‌کند که موجب شگفتی و لذت می-شود.

دستشویی ساده با دوش

صرفه‌جویی در فضای کوچک

حمام استودیوی دِیو تاریک، تنگ و غار مانند بود. خوشبختانه آرشیتکت آرون کورنترگر، حاضر بود با استفاده از سنگ سفید و برداشتن کامل درب سمت دوش، از این فضای کوچک حداکثر استفاده را ببرد. حالا فضا روشن، جذاب و یک میلیون برابر بزرگتر شده است ( خب، شاید یک میلیون نباشد، اما متوجه بزرگ‌تر شدن آن می‌شوید).

کاشی های پولکی سبز

تانگوی کاشی و موزاییک سیمانی

در این پنت‌هاوس واقع در لندن، اطراف سینک با ترکیب موزاییک‌های سیمانی مقرون به صرفه و کاشی‌های دست‌ساز گران قیمت‌تر، بافت بیشتری ایجاد شده است. اما این همه‌ی ماجرا نیست! به منظور استفاده‌ی حداکثری از فضا، سینک دستشویی درواقع روی کمدی که روبه روی باقی فضای حمام قرار گرفته است، تعبیه شده است و حالت کاملا منحصربه فردی را برای حمام ایجاد کرده است.

کاشی های شطرنجی سیاه سفید

کاشی‌های سیاه و سفید غیرمنتظره

در حمام الن ون دوسن، سبکی از آشفتگی کاشی‌های سیاه و سفید وجود دارد. او این الهام را از هنرمندی به اسم فرانسوا مورلت گرفته است و در این باره می‌گوید: "او این نقاشی شطرنجی قرمز و آبی را زمانی که داشت دفترچه تلفن خود را مرور می‌کرد، خلق کرد. به شماره‌های زوج یک رنگ و به شماره‌های فرد رنگ دیگر را اختصاص داد تا این طرح کاملا اتفاقی را ایجاد کند. من هم تصمیم گرفتم با استفاده از دفترچه تلفن دوستان و خانواده‌ام، این کار را در طراحی حمام خانه‌ام انجام دهم."

کاشی های شش ضلعی کف و فضای جداگانه وان

کارایی جداسازی حمام

به منظور استفاده‌ی حداکثری از فضا در حمام خانه‌ی دینا که مربوط به دوران قبل از جنگ است، آرشیتکت کوین گرینبرگ، اتاق را به گونه‌ای طراحی کرده است که حمام در بخشی جداگانه قرار گیرد و وان پشت درهای شیشه‌ای و استیل باشد که در عین حال نور فراوانی هم به محیط سرازیر شود.

حمام با وان مشکی و سه پایه

یک حمام کاملا متعادل

حمام اقامتگاه کارولین لی در پالم اسپرینگز کالیفرنیا، درسی برای نشان دادن تعادل است. در شیشه‌ای، کاشی‌های سفید و شاخصه‌های دارای بافت، همگی وان تیره را به نمایش گذاشته‌اند.

حمام با کاشی های آبی استخری

آبی‌های دمدمی

مانیا ماروویچ تمام حس و حال آرت دکو را به این حمام خیره‌کننده آورده است. او همان کاشی‌های آبی استفاده شده در آشپزخانه و اتاق ناهارخوری را به این فضا آورده است و انحنای بالای آینه شکلی از حس تمام خانه را تداعی کرده است.

همچنین بخوانید :
عکس های حمام های لوکس
تبلیغات