فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

قبل از بازسازی آپارتمانتان، به چه چیزهایی باید توجه کنید؟

هفته‌ی گذشته تماسی از یک مشتری جدید داشتم که قبل از خرید اولین خانه‌ی خود که یک آپارتمان یک خوابه در حومه‌ی شرقی سیدنی است، به دنبال مشاوره‌ی بازسازی بود. او از من برای بازسازی مکانی که برای خرید انتخاب کرده بود کمک خواست و من را موظف کرد که قبل از خرید آن‌چه که برایش ایده‌هایی داشت که با توجه به بودجه‌اش امکان به دست آوردن آن‌ها را داشت، به او مشاوره بدهم.

قبل از بازسازی چه چیزهایی را باید درنظر بگیریم

هنگامی که با هم شروع به کار کردیم، متوجه شدم که تعداد زیادی از توصیه‌هایم به او، می‌تواند برای دیگر افرادی که به دنبال خرید یک آپارتمان برای بازسازی هستند و یا کسانی که در حال حاضر در یک آپارتمان زندگی می‌کنند و می‌خواهند مقداری اوضاع آپارتمان خود را بهبود بدهند، مفید باشد. بنابراین تصمیم گرفتم لیستی از توصیه-هایم را به صورتی که برای سایر دنبال کنندگان وبلاگ مفید باشد، گردآوری کنم.

بازسازی یک آپارتمان با بازسازی یک خانه‌ی مستقل متفاوت است. در یک آپارتمان شما فضاهای مشترکی دارید که لازم است به عنوان بخشی از بازسازی شما، درنظر گرفته شود؛ به علاوه‌ی تعدادی از همسایگانی که بسیار به شما نزدیک هستند و احتمالا برای هرگونه بازسازی که بخواهید انجام دهید، نظری دارند. اگرچه مجبور نیستید با شورا معامله کنید اما باید با شرکت سهامی به توافق برسید و قوانین مجتمع آپارتمانی را رعایت کنید. به این ترتیب این موضوع طیف وسیعی از چالش‌ها را دربردارد.

هدف این مقاله این است که قبل از شروع برنامه‌ریزی برای بازسازی آپارتمانتان، در جهت برخی موارد اصلی که باید در نظر بگیرید، گام بردارید و تجربه کسب کنید.

هم‌چنین لطفا به این موضوع توجه کنید که موارد زیر، نظر و توصیه‌ی من در راستای کمک به شما است. پیشنهاد من به شما این است که قبل از تصمیم‌گیری بزرگ در رابطه با هر مورد خرید و یا بازسازی آپارتمان، مشاوره‌ی تخصصی خود را از کارشناس مربوط به هریک از موارد زیر(مانند سازنده و مهندس سازه)، دریافت کنید.

تبلیغات

قوانین را بدانید

اولین جایی که باید قبل از هرگونه پیش‌روی، از آن شروع کنید، این است که قوانینی که شرکت سهامی ( یا هیئت تصمیم‌گیری) مجتمع ساختمانی‌تان به منظور مجوزهای بازسازی وضع کرده‌اند را، بدانید. یک مکان خوب برای فهمیدن این امر، مرور آیین‌نامه‌ی اقشار است؛ زیرا این آیین‌نامه‌ها شامل اطلاعات دقیقی در مورد این‌که چه چیزهایی برای آسایش و ایمنی همه‌ی ساکنانی که در یک مجتمع ساختمانی ساکن هستند، مجاز است. این آیین‌نامه‌ها ممکن است شامل جزئیاتی درباره‌ی ساعاتی که اجازه دارید کار کنید، چه مصالحی را می‌توانید استفاده کنید( به عنوان مثال: در برخی موارد به دلیل سروصدای زیاد، شما نمی‌توانید از کف‌پوش چوبی استفاده کنید)، نصب تلویزیون ماهواره‌ای یا تهویه‌ی هوا، چه تغییرات و اصلاحاتی مجاز یا غیرمجاز است یا اینکه اجازه‌ی هرگونه تغییر سازه‌ای دارید یا نه و مواردی از این دست، باشند.

هدف از این آیین‌نامه‌ها این است که قوانینی را وضع کند تا تمام کسانی که در مجتمع آپارتمانی حضور دارند، براساس آن‌چه که می-توانند و نمی‌توانند در آپارتمانشان انجام دهند و هم‌چنین باید و نباید رفتارشان در خود مجتمع، عمل کنند. آیین‌نامه برای محافظت از هرکدام از مالکین داخل مجتمع آپارتمانی و حفظ حریم خصوصی و ایمنی تمام ساکنان، وضع شده است.

هم‌چنین آیین‌نامه برای طرح‌بندی آن‌چه که می‌توان و نمی‌توان در فضاهای مشاع( به عنوان مثال پنجره‌ها؛ برای اطلاعات بیشتر در رابطه با پنجره‌ها به قسمت پایین مراجعه کنید) انجام داد، به کار گرفته می‌شود. هر ایالت در استرالیا و بی شک تمام قسمت‌های دنیا، قوانین خودشان را دارند که آیین‌نامه‌ی اقشار، آن‌ها را دربر می‌گیرد و همه‌ی این قوانین به صورت منظم به روز می‌شوند. بنابراین بهترین کار این است که به دنبال قوانین محلی خود که درباره‌ی آن‌چه که مربوط به جایی که زندگی می‌کنید است، بگردید. هم‌چنین حتما یک کپی از آیین-نامه را برای مجتمع ساختمانیتان تهیه کنید.

اگر نتوانستید آن‌چه را که لازم دارید در آیین‌نامه بیابید، سعی کنید مستقیما با مدیر ساختمان یا ساکنان و یا رئیس هیئت مدیره‌ی ساختمان تماس بگیرید تا از او مشاوره بگیرید.

بازسازی حال

به محض آن‌که دریافتید چه قوانینی در رابطه با آن‌چه که می‌توانید و نمی‌توانید در مجتمع ساختمانی انجام دهید، وجود دارد، مرحله‌ی بعدی آماده کردن طراحی و محدوده‌ی کاری و ارائه کردن آن به هیئت مدیره برای تاییدیه است. شرکت سهامی شما برای ارزیابی درخواست بازسازی شما، معمولا به ترکیبی از موارد زیر احتیاج دارد( با این حال با شرکت خود هماهنگ کنید تا بدانید چه چیزهایی را برای بررسی می-خواهند):

  • نقشه‌ها و یا طراحی تغییرات. معمولا توسط یک طراح و یا نقشه-کش، طراحی می‌شود(برای کارهای اصلی)
  • توصیه و نقشه‌های یک مهندس سازه، برای هر گونه فعالیت سازه‌ای که ممکن است بخواهید انجام دهید.
  • یک محدوده‌ی کار دقیق
  • بازه‌های زمانی تخمین‌زده شده برای پروژه‌تان
  • جدولی از وسایل و پرداخت‌کاری‌ها، به خصوص نشان دادن تغییرات در هر پوشش کف ثابت.

این امر مهم است که در مورد تحویل تمام موارد بالا به شرکت سهامی خود، به خوبی سازماندهی داشته باشید. زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا درخواست شما مطرح و درمورد آن تصمیم‌گیری شود.

تغییرات در تزیینات زیبایی – سود زیاد

در برخی از موارد می‌توان بدون نیاز به تاییدیه‌های رسمی که در بالا ذکر شد، تغییراتی در تزیینات ساختمانتان ایجاد کنید. اگرچه بهتر است یک‌بار دیگر آیین‌نامه مجتمع ساختمانی خود را بررسی کنید.

قبل از اینکه بازسازی کامل آپارتمان خود را در نظر بگیرید، به این فکر کنید آیا می‌توانید بسیاری از آن‌چه که درصدد اجرای آن هستید را از طریق یک‌سری به روزرسانی‌های ارزان قیمت به دست آورید؟ بدون شک تعدادی تعمیرات سریع وجود دارد که می‌تواند با مقدار خیلی کمی پول، ظاهر آپارتمان شما را کاملا متفاوت کند. تغییرات تزییناتی مانند نقاشی، تمیزکاری اساسی(مخصوصا پنجره‌ها)، عوض کردن دستگیره‌ی کابینت‌های آشپزخانه یا در کمدها و به روز کردن فرش منزلتان، می‌تواند با هزینه یا تلاشی بسیار اندک انجام شود و تفاوتی بزرگ در ظاهر و حس آپارتمانتان ایجاد کند.

اگر یک آپارتمان کوچک دارید، من همیشه توصیه می‌کنم که کل آپارتمان را یک رنگ بزنید و معمولا پیشنهادم یک سفید روشن است که اجازه می‌دهد نور به اطراف بتابد( به عنوان مثال رنگ Dulux Lexicon Half یکی از بهترین رنگ‌هایی است که برای بسیاری از سبک‌های مختلف معماری قابل استفاده است).

هم‌چنین به روز کردن مبلمان، طراحی ظاهری و تزیینات، می‌تواند تاثیری چشم‌گیر روی سراسر خانه‌ی شما داشته باشد. اگر درباره‌ی انجام این کار توسط خودتان مطمئن نیستید، از یک طراح داخلی درخواست کنید. در برخی موارد طراحان داخلی از طریق تامین کنندگان می‌توانند تخفیف‌های تجاری دریافت کنند، بنابراین اگر تمام آپارتمان را تجهیز کنید، از طریق سپردن کار به آن‌ها می‌توانید مقداری پول پس‌انداز کنید. سیاست‌های هر طراح را درباره‌ی این موضوع بررسی کنید، زیرا برخی از طراحان این تخفیف‌ها را برای خودشان نگه می‌دارند( در Little Design Corner ما تخفیف‌های تجاریمان را به عنوان امتیاز همکاری با ما، به طور کامل در اختیار مشتری‌هایمان قرار می‌دهیم!).

بازسازی مبلمان

بازسازی‌های اساسی

بازسازی‌های اساسی ممکن است شامل به روز کردن آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، کف‌های ثابت یا تغییرات سازه‌ای باشد (به عنوان مثال خراب کردن یک دیوار برای ایجاد فضایی بازتر). تمام این تغییرات نیاز به تاییدیه‌های رسمی دارد، بنابراین حتما از قبل به درستی برنامه-ریزی کنید تا از بابت باقی ماندن برسر جدول‌زمانی مورد نظرتان، اطمینان داشته باشید.

بازسازی یک آشپزخانه

بازسازی یک آشپزخانه بیشترین ارزش و تاثیر را روی آپارتمان شما خواهد داشت. اگرچه این مورد پرهزینه‌ترین بخش بازسازی نیز هست.

اگر از لحاظ بودجه در مضیقه هستید و اسکلت‌بندی َآشپزخانه‌تان در وضعیت خوبی است (اما از لحاظ زیبایی ظاهری نیازمند بروزرسانی است)، تنها مواردی که باید در نظر بگیرید، عوض کردن جلوی کشوها و درها، رویه‌ی کابینت‌ها، سینک، شیرآب، لوازم آشپزخانه و بک اسپلش است. در برخی موارد این کار می‌تواند منجر به ایجاد احساس یک آشپزخانه‌ی کاملا نو با هزینه‌ای کمتر شود. اگر قصد ندارید برای مدتی طولانی در یک آپارتمان زندگی کنید یا اگر می‌خواهید قبل از اجاره‌ی آپارتمان، آشپزخانه را به روز کنید، به روز کردن ظاهر آشپزخانه به این شکل، می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. با این حال اگر قصد دارید بیش از سه تا پنج سال در آپارتمان زندگی کنید، معمولا پیشنهاد من بازسازی کلی آشپزخانه است، زیرا این کار به شما امکان طراحی آشپزخانه‌ای را می‌دهد که دقیقا خواسته‌ها و نیازهای شما را برآورده کند.

بازسازی آشپزخانه

حتی اگر بازسازی کامل آشپزخانه را در نظر گرفته باشید، باید اطمینان حاصل کنید که برای این کار بیش از حد سرمایه‌گذاری نکنید و همیشه مطمئن باشید که پولی بیشتر از آن‌چه که زمانی که مجبور به فروش می‌شوید، به دست می‌آورید، خرج نمی‌کنید، مگراینکه بودجه‌ای نامحدود داشته باشید. یک راه خوب برای فهمیدن این موضوع، بررسی املاک قابل مقایسه‌ی اطراف خودتان است. به چه دلیل این ملک‌ها را می‌فروشند؟ آشپزخانه‌ها یا سرویس‌های بهداشتی چگونه بوده‌اند؟ یا حتی با آژانس‌های املاک محلی صحبت کنید تا توصیه‌های هدفمندتری برای محیط خاص خود به دست آورید. یک مشاور املاک خوب باید، بتواند دیدگاهی واقعی به شما بدهد که بازسازی ممکن است چه ارزشی به آپارتمان شما اضافه کند.

هم‌چنین به منظور کنترل هزینه‌ها، باید سعی کنید تاسیسات به صورت پیش‌فرض در همان مکان‌های آشپزخانه‌ی قدیمی قرار گیرد (به عنوان مثال آب متصل به سینک و ظرف‌شویی، گاز برای اجاق و...) این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ی جابه‌جایی آن‌ها خواهد شد.

هم‌چنین اطمینان حاصل کنید که محل دقیق هر کدام از وسایل حجیمی که نیاز به طراحی فضای مخصوص دارند را، می‌دانید. این موارد ممکن است شامل آب‌گرم‌کن یا جعبه‌ی فیوز برق شما باشد که در آپارتمان‌های قدیمی‌تر، اغلب در آشپزخانه قرار می‌گیرند. جابه‌جا کردن این‌ها غالبا امکان‌پذیر نیست، بنابراین اگر چنین مواردی در آپارتمانتان دارید، باید نسبت چگونگی چیدمان براساس آن‌ها خلاقیت به خرج دهید و در عین حال به طرحی که درصدد آن هستید دست یابید.

بازسازی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی نیز یکی از مواردی است که تغییر آن در بازسازی مرسوم است با این فرض که به دلیل استفاده‌ی مکرر از آن‌ها، به راحتی فرسوده می‌شوند و سریع‌تر از بخش‌های دیگر ساختمان کهنه می-شوند. برای بازسازی یک سرویس بهداشتی کوچک، بسته به این که چه نوع کاشی، وسایل و شیرآلاتی را انتخاب کنید و اینکه آیا قصد جابه-جایی تاسیسات را دارید یا نه، هزینه‌ی مورد انتظار متغیر خواهد بود. برای بازسازی یک سرویس بهداشتی با کیفیت بالا، انتظار می‌رود برای تجهیزات تجملی مانند گرمایش از کف، حوله خشک‌کن، کاشی، لوازم و شیرآلات با کیفیت، پنل‌های شیشه‌ای از کف تا سقف برای دوش و... هزینه بیشتری صرف شود.

بازسازی سرویس بهداشتی

با توجه به این‌که بسیاری از آپارتمان‌ها سرویس‌های بهداشتی کوچکی دارند، این امر نیز حائز اهمیت است که به بهترین شکلی که می-توانید فضا را به حداکثر برسانید. اگر بعید است که آپارتمان شما در آینده مورد پسند خریدارانی که خانواده هستند قرار گیرد (به عنوان مثال یک اتاق خواب دارید)، پس می‌توانید برای صرفه‌جویی در فضا، وان را بردارید. هم‌چنین سعی کنید کابین دوش را با پانل‌های شیشه‌ای جایگزین کنید، زیرا این کار باعث ایجاد فضایی باز در حمام می‌شود و هنگامی که در حمام هستید، حرکت کردن را آسان‌تر می‌کند.

همیشه به عایق رطوبتی، به ویژه در بازسازی سرویس‌های بهداشتی آپارتمانتان، دقت کنید. حتما از یک متخصص عایق‌کاری بهره بگیرید که کارش را تضمین کند و تجربه‌ی کار در آپارتمان‌ها را نیز داشته باشد. اگر هرگونه مشکلی به علت نشتی در مسیر آب، در اطراف مجتمع ساختمانی شما پیش بیاید که نتیجه‌ی عایق‌کاری ضعیف از جانب شما باشد، ممکن است مسئولیت تعمیر تمام خرابی‌ها به عهده‌ی شما گذاشته شود. بنابراین نسبت به چگونگی انتخاب متخصص، بسیار مراقب باشید.

آخرین موردی که باید به عنوان بخشی از بازسازی سرویس بهداشتی درنظر بگیرید این است که جابه‌جایی لوله‌کشی در آپارتمان‌ها می‌تواند سخت و یا اغلب غیرممکن باشد، به ویژه اگر بیشتر سازه بتنی باشد. اگر دسترسی محدودی بین طبقات آپارتمانتان وجود داشته باشد، جابه-جایی لوله‌کشی غیرممکن خواهد بود و در نتیجه برای بازسازی، از لحاظ قرارگیری تاسیسات (آب/توالت و...) باید به صورت نظیر به نظیر عمل کنید. اگر طبقه‌ی هم‌کف هستید، جابه‌جایی تاسیسات گاهی اوقات آسان‌تر خواهد بود. اگرچه انجام این کار پرهزینه خواهد بود و نیاز به تاییدیه شرکت سهامی دارد.

پنجره‌ها

به دلیل حفظ یکنواختی ظاهر یک مجتمع آپارتمانی، پنجره‌ها معمولا متعلق به شرکت سهامی است و باید پنجره‌های کل ساختمان عوض شود. معمولا مالکان شخصی اجازه‌ی تغییر یا حتی رنگ کردن آن‌ها را ندارند، زیرا بدیهی است که این امر باعث می‌شود پنجره‌ها متفاوت از سایر پنجره‌های ساختمان به نظر برسد. من در هیچ یک از پروژه‌هایی که قبلا با آن‌ها سروکار داشته‌ام، استثنایی برای این قانون ندیدم. اما شما حداقل می‌توانید با نصب کرکره‌های چوبی (شاتر) و یا چیزی شبیه به آن، پنجره‌ها را از داخل با آن‌ها بپوشانید. فقط در جریان باشید که برخی آیین‌نامه‌ها نسبت به پوشاندن پنجره‌ها نیز سخت‌گیر هستند، بنابراین حتما قبل از خرید آن‌ها را بادقت مطالعه کنید! شما ممکن است اجازه داشته باشید که پرده‌های زشت قدیمیتان را با کرکره‌های چوبی عوض کنید، اما اگر کرکره باعث شود ظاهر آپارتمان از بیرون تغییر کند، ممکن است اجازه‌ی این کار را نیز نداشته باشید. بنابراین مهم است که قبل از شروع تغییرات، همه‌ی این‌ها را بررسی کنید.

بازسازی حمام

صحبت از پنجره‌ها شد؛ اگر ساختمان در وضعیت خوبی نیست، ممکن است بخواهید قبل از شروع بازسازی، بررسی کنید که شرکت سهامی، در صندوق خود مبلغ مازاد دارد یا خیر. اگر اینطور نباشد، به این معنی است که زمان تعمیرات بزرگ مثل پنجره‌ها یا فضاهای مشترکی که نیاز دارند به روزرسانی شوند، برای همکاری در این تعمیرات به مالکان مراجعه می‌کنند که این کارها اغلب بسیار پرهزینه است. بنابراین اگر بودجه‌ی محدودی داشته باشید و همه‌ی پول خود را صرف بازسازی آپارتمان خودتان بکنید، دریافت یک صورت حساب سنگین برای پنجره‌های مجتمع می‌تواند خیلی استرس‌زا باشد. صرفا جهت تفکر بیشتر!

نورپردازی

نکته‌ای درباره‌ی نورپردازی. این روزها در بیشتر آپارتمان‌ها، چراغ-های سقفی (لوستر سقفی) نصب می‌شود که به این معنی است که یا سقف از بتن ساخته شده و یا بین هر طبقه، حفره‌ای برای قراردادن نورهای توکار (نور مخفی) وجود ندارد. بنابراین دست شما در انتخاب چراغ-های جایگزین، به کلی بسته است. شما امکان جایگزین کردن چراغ‌های سقفی با نورهای توکار را (در بیشتر موارد) ندارید، بنابراین نسبت به محدودیت‌هایتان در این زمینه حتما آگاه باشید. با این اوصاف، در حال حاضر یک سری چراغ‌هایی که دارای نور متمرکز هستند و روی سطح نصب می‌شوند، در بازار وجود دارند که واقعا می‌توانند خوب باشند. اگر منزل شما سقف‌های بلندی دارد، نصب سقف کاذب می‌تواند راهکار دیگری باشد که در این صورت می‌توانید، فضایی برای نصب LEDهای توکار یا چراغ‌های آویزی، داشته باشید. البته قسمت پایینی آن‌ها ممکن است سرگیر شود چون ارتفاع معینی برای اتاق‌های محل سکونت وجود دارد. بنابراین حتما این نکته را نیز بررسی کنید.

همسایگان

اگر در حال حاضر قبل از شروع بازسازی، در آپارتمانتان زندگی می-کنید، پس قبل از اینکه در مسیر برنامه‌ریزیتان زیادی پیش بروید، به این فکر کنید که همسایگانتان نسبت به بازسازی شما چگونه واکنش نشان خواهند داد؟ آیا سخت‌گیرند؟ آیا آن‌ها دوستان شما هستند؟ آیا از سروصدا و سایر جنبه‌های ساختمان شکایت دارند یا افراد سهل‌گیری هستند؟ در هر موقعیتی که هستید، چگونگی تاثیر بازسازی شما بر همسایگانتان، حائز اهمیت است. این امر همیشه دربردارنده‌ی میزانی سروصدا است و در برخی موارد، از لحاظ کثیفی در مشاعات ساختمان (اگر در ورودی کاملا باز باشد) یا حضور دائمی افراد مشغول به کار در آپارتمان، برای همسایگانتان مزاحمت ایجاد می‌کند. مودبانه‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که قبل از اینکه دست به هرکاری بزنید، نزد همسایگان خود بروید و درباره‌ی پروژه با آن‌ها صحبت کنید. طرح را با دقت برایشان توضیح دهید و هرسوالی که ممکن است داشته باشند را پاسخ دهید. اجازه دهید که متوجه شوند شما تلاش خواهید کرد که سروصدا را تا جایی که ممکن است به حداقل برسانید و با کارگران خود صحبت خواهید کرد تا مطمئن شوند تمام فضاهای اشتراکی تمیز و مرتب باشد (اگرچه تمام این‌ها قراردادی است که از جانب شرکت سهامی به عهده‌ی شما گذاشته خواهد شد). به یاد داشته باشید، به محض اینکه بازسازیتان تمام شود، شما مجبورید هرروز با همسایگانتان در راهرو مواجه شوید، بنابراین اگر می‌توانید سعی کنید با آن‌ها آشتی باشید!

بازسازی اتاق

از یک متخصص درخواست کنید

بهترین موقعیت برای شروع بازسازی‌های اساسی، نظر خواستن از یک متخصص در زمینه‌ی طراحی داخلی و یا سازنده است. هم‌چنین ممکن است در طی مسیر به نظر سایر مشاوران نیز، نیاز پیدا کنید (به عنوان مثال مهندس سازه، لوله‌کش و یا برق‌کار). یک دید کلی برای کاری که می‌خواهید انجام دهید، طراحی کنید، سپس به دنبال نظر متخصصان باشید تا بفهمید آیا این طرح برای بودجه‌ی شما عملی و واقع‌بینانه هست یا نه. استخدام یک طراح داخلی، برای شما هزینه‌ی بیشتری را در پیش خواهد داشت، اما تجربه‌ای که یک طراح خوب در پروژه‌ی شما خرج می‌کند، به این معنی است که این امکان را دارید که از مشکلات پرهزینه‌ای که در مسیر با آن مواجه می‌شوید، جلوگیری کنید. هم‌چنین یک طراح خوب قادر خواهد بود به شما کمک کند تا از میان چالش‌ها و موضوعاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره‌ی شد، راه خود را پیدا کنید. حتی اگر در امر بازسازی بسیار باتجربه باشید، یک طراح احتمالا می‌تواند ایده‌های زیادی داشته باشد درحالی که ممکن است شما به اینکه چگونه می‌توانید از فضا استفاده‌ی حداکثری داشته باشید که بهترین کارایی را برای نیازهای شما داشته باشد، فکر نکرده باشید.

نظرات نهایی

زمانیکه شروع به فکر کردن درباره‌ی بازسازی یک آپارتمان می‌کنید، توصیه‌های اصلی من به طور خلاصه، به این شرح است:

  • در زمینه‌ی طراحی و برنامه‌ریزی بازسازیتان، به دنبال نظر یک متخصص باشید؛ به عنوان مثال: از یک طراح داخلی یا سازنده (یا هردو) کمک بگیرید.
  • فهمیدن اینکه قوانین پیرامون بازسازی در مجتمع آپارتمانی شما چیست
  • درنظر بگیرید که آیا به روزرسانی‌های ظاهری ممکن است کافی باشد.
  • کسب اطمینان نسبت به اینکه اگر قصد بازسازی اساسی دارید، سرمایه‌ی بیش از حد برای این کار اختصاص ندهید.
  • برای همسایگانتان احترام قائل شوید و به این فکر کنید که اگر آن‌ها دقیقا در کنار شما مشغول بازسازی بودند، چه حسی داشتید.

امیدوارم مطالب بالا برای راهنمایی افکار شما هنگام برنامه‌ریزی بازسازی، مفید باشد.

همچنین بخوانید :
بازسازی خانه
تبلیغات