فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

در طول بازسازی چه اتفاقی می‌افتد: مرحله‌ی یک تا یازده روند بازسازی شما

یازده قدم بازسازی

برای طراحی یک عملیات بازسازی، یک راه درست و تعداد زیادی راه غلط، وجود دارد. بیایید قبل از این که همه چیز به طرز وحشتناکی اشتباه پیش برود، فورا به صورت مرحله به مرحله نگاهی به روش درست بیندازیم. اگر مدیریت بازسازی منزلتان را به یک طراح داخلی سپرده‌اید، از اتفاق نظر داشتن با او اطمینان حاصل کنید.

قدم اول: طراحی

در بیان اهمیت مرحله‌ی اول که بسیار سخت است، جای مبالغه نیست. به دلایل متعددی، حالت ایده‌آل آن است که به جای طراحی اتاق به اتاق، کل خانه را یک‌جا طراحی کنید. اول اینکه، باید یک تم کلی در سراسر خانه‌ی شما جاری باشد. دوم اینکه این کار به برنامه‌ریزی برای حضور پیمانکاران، مثل لوله‌کشی و برقکاری، کمک می‌کند. در این حالت به جای انجام اتاق به اتاق کارها، همه‌ی کارهای مورد نیاز سراسر خانه‌تان را یکباره جمع‌بندی می‌کنند.

یازده قدم بازسازی

قدم دوم: خراب کردن

بسیاری از مردم، از آشپزخانه‌ی اپن استقبال می‌کنند، درحالی که دیگران دو اتاق خواب را یکی می‌کنند تا یک فضای رختکن با کمد (کلوزت روم) ایجاد کنند. اگر دیواری وجود دارد که درنظر دارید آن را خراب کنید، این کار را اول انجام دهید. سروصدا، گردوغبار و خرده سنگ و آجرها را از سر راه بردارید تا بتوانید با یک دید تازه فضای بازشده‌ی جدید را برآورد کنید و اگر لازم است اصلاحات را روی نقشه‌تان ایجاد کنید.

یازده قدم بازسازی

هم‌چنین همسایگان خود را در جریان قرار دهید؛ نه فقط در طول کل مدت زمان بازسازی، بلکه زمانی که به روزهای بیش از حد پر سروصدا، مثل زمانی که تخریب دیوار انجام ‌می‌شود، نزدیک می‌شوید. مته سنگ و دریل، دستگاه‌های پرصدایی هستند. بنابراین اگر به همسایه‌های دوطرف خانه‌تان و اگر در یک ساختمان چندطبقه زندگی می‌کنید، همسایه‌های طبقه‌ی بالا و پایین، توجه داشته باشید، آن‌ها نیز نسبت به شما مهربان‌تر خواهند بود.

تبلیغات

قدم سوم: لوله‌کشی و سیم‌کشی

این کار ماهرانه و اساسی، اغلب نیاز به کندن کانال در دیوارها و احتمالا کف خانه دارد. بنابراین لازم است که این مرحله قبل از گچ-کاری و کف‌سازی انجام شود تا برآمدگی‌ها و ناهمواری‌های ناشی از کارگذاری لوله‌ها و سیم‌ها صاف شود.

یازده قدم بازسازی

قدم چهارم: سازه‌ی اصلی

ما درباره‌ی کارهای بزرگ مثل ساخت دیوارها و تجهیزات بزرگی که به صورت توکار نصب می‌شوند(مانند بار کانتر و کمدهای دیواری)، صحبت می‌کنیم.

یازده قدم بازسازی

بسته به پیمانکار شما، مورد دوم ( تجهیزات توکار)، خارج از محل و در کارگاه‌های نجاری ساخته می‌شود و در محل مورد نظر نصب می‌شود. مواردی مانند کانترهای جزیره که سینک روی آن قرار می‌گیرد و کابینت‌های ویترینی که نور متمرکز در آن کار گذاشته می‌شود، احتیاج به لوله‌کشی یا سیم‌کشی دارند که می‌توان آن‌ها را در محل نصب کرد.

قدم پنجم: گچ کاری

واضح است که این مرحله، سطح دیوارهای شما را برای پوشش و یا کاغذ دیواری آماده می‌کند. توجه داشته باشید که پیمانکار برآمدگی یا ردی از ماله را برجای نگذاشته باشد. زیرا این نقص‌های به ظاهر کوچک، بعد از نقاشی بسیار آزاردهنده خواهند بود.

قدم ششم: کاشی کاری

این مرحله معمولا برای آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی است و احتمال دارد که برای سایر کف‌ها نیز استفاده شود. این کار را به یک حرفه-ای بسپارید، بریدن کاشی طوری که به اندازه اطراف لوله‌ها و شیرها قرار گیرند، کار ساده‌ای نیست. آماده‌سازی صحیح سطح و چسباندن درست، برای یک نتیجه‌ی خوب، بسیار مهم است.

یازده قدم بازسازی

قدم هفتم: جاگذاری درها

این مرحله آن‌قدری که به نظر می‌رسد آسان نیست، این کار به اندازه-گیری دقیق و ترازبندی صحیح تجهیزات در، از جمله لولاها، دستگیره‌ها و قفل‌ها نیازمند است. این امر قطعا یک کار تک نفره نیست و بهتر است که به متخصصان سپرده شود.

قدم هشتم: نقاشی

وقتی همه چیز – به جز تجهیزات توکار کوچک‌تر و مبلمان – کمابیش سرجای خود قرار گرفتند، می‌توان نقاشی را شروع کرد. یک نقاش حرفه-ای تمام تجهیزات روشنایی و پریزهای برق، پنکه‌های سقفی و وسایلی از این دست را، کاملا می‌پوشاند و مراقبت می‌کند. همه‌ی لبه‌ها باید با نوار پوشانده شود و پارچه‌های مخصوص محافظت از کف را پهن کرد (محافظ‌های پلاستیکی می‌توانند لغزنده و خطرناک باشند).

قدم نهم: کف‌سازی

از آن‌جایی که کف‌سازی یک هزینه‌ی بزرگ است، بسیاری از صاحب‌خانه‌ها ترجیح می‌دهند به همان کف‌پوش اصلی خانه یا آپارتمانشان، بسنده کنند. برای آن دسته از کسانی که از سرتا پا برای خانه خرج می-کنند، اجرای کف‌پوش جدید، قدم بعدی و منطقی خواهد بود. هنگام انتخاب نوع کف‌پوش اطمینان حاصل کنید که همه‌ی عوامل را در نظر گرفته‌اید. اگرچه چوب و روکش چوب جذاب است اما به راحتی توسط حیوانات خانگی خراشیده می‌شود. سنگ مرمر اگرچه بسیار مجلل است اما می‌تواند برای کودکان و افراد مسن لغزنده و خطرناک باشد. چندین لمینیت جذاب و بسیار مقاوم در بازار وجود دارد که شبیه چوب، سنگ و کاشی است.

یازده قدم بازسازی

قدم دهم: نجاری

همه‌ی مبلمانی که به صورت سفارشی ساخته می‌شوند و روی کف‌پوش قرار می‌گیرند، مانند میز تلویزیون، جاکفشی، میزهای ناهارخوری، میزها و قفسه‌ها، باید اکنون نصب شوند. حال خانه‌ی شما واقعا باید در حال شکل‌گیری باشد!

قدم یازدهم: اتصالات روشنایی و شیرآلات

شما تقریبا نزدیک به پایان فرآیند بازسازی هستید! این کارهای نهایی هم کاربردی و هم زیبا هستند. درحال حاضر، سیم‌کشی‌ها باید به خوبی و درستی در جای خود قرار گرفته باشند. آباژورها و شیرآلات، یکی از معدود مواردی هستند که می‌توانید برای تصمیم‌گیری در رابطه با آن‌ها، تا لحظه‌ی آخر آن‌ها را رها کنید. به این موارد به عنوان جواهرات روی یک تاج فکر کنید-اوقات خوشی داشته باشید!

همچنین بخوانید :
بازسازی خانه
تبلیغات