فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

ایده های بازسازی آپارتمان برای هر نوع فضا

هنگام بازسازی ساختمان، از اسکلت موجود بهره ببرید و یک فضای جدید ایجاد کنید.

زمانی که در حال بازسازی هر یک از فضاهای محیط زندگی خود هستید، این امکان برای شما وجود دارد که فضا را کاملا با نیازهای خودتان منطبق کنید. می توانید فضایی را ایجاد کنید که قبلا وجود نداشته و راه های جدیدی برای استفاده  ی حداکثری از محیط خانه بیابید. یک آپارتمان، اغلب با یک زندگی به روز در یک محیط شهری همراه است.

ممکن است بی نظمی هایی در معماری وجود داشته باشد، اما این ویژگی های منحصربه فرد آن را تبدیل به یک فضای باورنکردنی می کند. این ایده های بازسازی آپارتمان، بر اساس اتاق ها و فضاهای مختلف خانه تقسیم بندی شده اند تا آن را به ساده ترین روش بازسازی تبدیل کند.

فهرست مطالب

  • آشپزخانه های آپارتمانی
  • نشیمن های آپارتمانی
  • سرویس های بهداشتی آپارتمانی
  • اتاق خواب های آپارتمانی
  • پله های آپارتمانی
بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه های آپارتمانی

آشپزخانه ها تقریبا همیشه مرکز اصلی بازسازی هر خانه ای هستند. هنگامی که مشغول کار یک آپارتمان هستید، اتاق ها و فضاهای شما از اتاق های یک خانه ی شخصی، کوچک تر خواهد بود. با این حال، یک آشپزخانه ی کوچک نباید تاریک و درهم ریخته باشد. تمام ایده های بازسازی آپارتمان درباره ی استفاده ی حداکثری از فضای خانه ی شماست. بیشتر صاحبان آپارتمان ها تصمیم می گیرند که از پلان باز ( مثل آشپزخانه اُپن) استفاده کنند تا فضا بزرگتر به نظر برسد. اگر برنامه دارید که سرگرمی های خانگی زیادی داشته باشید، این کار، یک سرمایه ی بزرگ است. اشکال مختلفی برای چیدمان آشپزخانه ی آپارتمان وجود دارد. دربعضی از آن ها کل فضا باز است و بعضی دیگر به جز یک در ورودی کاملا بسته هستند. اگر در بازسازی قصد خراب کردن دیوارها را ندارید، می-توانید از یک آشپزخانه ی بسته حداکثر استفاده را ببرید. آشپزخانه ی کوچک نباید شما را محدود کند، بلکه باید الهام بخش شما برای پیدا کردن راه-کارهای طراحی خلاقانه ی بیشتری باشد. ممکن است دچار این اشتباه شوید که از سانت به سانت فضا تا جایی که می توانید، استفاده کنید، اما استفاده ی حداکثری از فضا، در واقع خالی نگه داشتن فضاهای خالی و استفاده ی حساب شده از دیگر فضاها است. با یک طراحی هوشمندانه می توانید اتاق خود را بازتر کنید و شکل آشپزخانه ی خود را برجسته تر نشان دهید، به جای اینکه بر ضد آن عمل کنید.

دیوارها

تغییر رنگ یا طرح دیوارها می تواند محیط شما را بازتر و روشن تر کند، حتی اگر توسط دیوارهای داخلی محصور شده باشد. اگر آشپزخانه ی شما اُپن است، باید میان رنگ دیوارها هماهنگی وجود داشته باشد. به جز دیوار شاخص (Accent wall) که استثنای این قانون است. در جایی که فضای دیوارها محدود است، کاشی کاری (Backsplash) آشپزخانه تان به منزله ی دیوار شاخص عمل می کند. استفاده از کاشی های مستطیلی (Subway tile)، اخیرا یکی از محبوب ترین ترندهای انتخاب کاشی برای خانه است. این کاشی های مستطیلی بدون پوشاندن تمام فضا، موجب ایجاد حظ بصری می شوند. می توانید با استفاده از کاشی های سفید یک فضای روشن بسازید و یا به وسیله ی کاشی های مستطیلی سیاه، یک آپارتمان شیک داشته باشید. هم چنین با الگوهایی جالب می توانید هردوی آن ها را در کنار هم قرار دهید. در بک اسپلش جناغی، کاشی ها با زاویه ای در کنار یکدیگر قرار می گیرند که باعث ایجاد یک طراحی جدید در آشپزخانه ی شما می شود. همچنین می توانید با بریدن کاشی ها در طول های مختلف، مرز قرارگیری کاشی ها کنار یکدیگر را تغییر دهید. برای طراحی بک اسپلشی منحصربه فردتر، می توانید از کاشی های سکه ای (penny tiles) استفاده کنید. این کاشی های دایره ای کوچک، با قرارگیری در کنار یکدیگر، الگوی فلس های ماهی را ایجاد می کنند. برخی صاحبان منازل، در واقع برای یک ظاهر منحصر به فرد از کاشی های سکه ای استفاده می کنند، اما شما  می توانید این کاشی ها را در رنگ  های مختلف خریداری کنید تا به بهترین شکل ممکن با فضای شما متناسب باشد.

کف ها

کف آشپزخانه ی شما، قالبی را که در شروع با طراحی دیوارها ایجاد کرده اید را تکمیل می کند. درست مثل دیوارها، اگر نقشه ی آشپزخانه ی اُپن را دارید، نیاز خواهید داشته که از مصالح کفسازی هماهنگ استفاده کنید. معمولا صاحبان آپارتمان ها، برای این طراحی، از کفسازی چوبی استفاده می کنند. این مورد در استفاده های خانگی معمول تر از کاشی است. اگر قصد دارید که تنها، در آشپزخانه از کاشی استفاده کنید، با استفاده از کاشی های بزرگ، می-توانید از ظاهری قدیمی فاصله بگیرید. برای مدرن کردن هرچه بیشتر آشپزخانه ی خود، کاشی هایی با رنگ تیره انتخاب کنید که با دیوارهای روشن تر آشپزخانه، تضاد ایجاد کند. با قرار دادن رنگ های تیره در قسمت های پایین تر اتاق و بالا قرار دادن رنگ های روشن، فضای اتاق بازتر به نظر می رسد. شما هم می توانید کف را یک رنگ یک دست قرار دهید و هم با استفاده از یک دوغاب روشن در کنار کاشی های تیره، یک لایه ی کنتراست دیگر اضافه کنید.

اگر می خواهید زمان زیادی را برای پخت و پز صرف کنید، ممکن است بخواهید برای جایی که مدت زمان های طولانی در آن خواهید ایستاد، یک فرش رانر یا مستطیل در نظر بگیرید. این محل ها شامل جلوی سینک و جلوی اجاق گاز شما می شوند. طرح های مختلفی از فرش های مستطیلی وجود دارد که با هر مدل طراحی آشپزخانه، هم نشینی خواهد داشت.

تبلیغات

اثاث

یکی از مهم ترین قسمت های هر آشپزخانه، رویه ی کابینت ها (countertops) است. در یک آشپزخانه اولین چیزی که توجه افراد را به خود جلب می کند، کانترتاپ آشپزخانه است و با این حال، وسیع ترین سطح در آشپزخانه ی شما است. یکی از مصالح مورد استفاده ی استاندارد در کانترتاپ، سنگ صابونی است. این نوع سنگ نه تنها بادوام است، بلکه تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است. این امر، سنگ صابونی را به انتخابی بدون نیاز به فکر، برای هر آشپزخانه ای تبدیل می کند. این سنگ دارای طیف گسترده ای از رنگ هاست که از رنگ پایه ی سفید با مقداری سنگ مرمر درون آن شروع می شود تا رنگ زغالی تیره ی یک دست. گستره ی توناژ توسی این سنگ به شما این امکان را می دهد که به راحتی برای رویه ی کابینت های خود، یک سنگ صابونی متناسب با هر طراحی آشپزخانه ای پیدا کنید. اگر می خواهید آشپزخانه تان کمی سنتی تر و روستایی به نظر برسد، استفاده از تخته های چوبی (butcher block counter)، گیرایی چوب را به فضای شما می افزاید. اگرچه این سبک بیشتر در بازسازی خانه های ویلایی دیده می شود، اما تخته های چوبی در بازسازی خانه های آپارتمانی نیز می تواند به همان میزان مناسب باشد. شما می توانید کانترتاپ خود را از میان توناژهای مختلف چوب انتخاب کنید و با روش های مختلف پانل گذاری، کانترتاپ ایده آل خود را بسازید.

اگر آشپزخانه ی شما اُپن است، زیبایی کانترتاپ آشپزخانه تان را با اضافه کردن جزیره، تکمیل کنید. این ایده یک نقطه ی تلاقی عالی برای فضاهای مشترک است و فضای انبار بالقوه ی بیشتری را به آشپزخانه ی شما اضافه می کند. با استفاده از صندلی های مناسب کانتر، فضایی روزمره برای صرف شام در کنار دوستانتان فراهم کنید. اگر آپارتمان شما به قدری کوچک است که امکان قراردادن جزیره در آن نیست، یک میز و چند صندلی را جایگزین آن کنید. این  میز و صندلی ها نیز، همان فضای تلاقی بین آشپزخانه و اتاق نشیمن را فراهم می کند.

شاخصه های طراحی

درحالی که نورپردازی مهم ترین بخش هر اتاق آپارتمان شماست، این امر در آشپزخانه به طور ویژه ای اهمیت دارد. امکان دید کافی هنگام کار با ماهیتابه ی داغ و خرد کردن مواد خوراکی، به منظور ایمنی، حائز اهمیت است. این موضوع به این معنا نیست که چراغ های شما نمی توانند از لحاظ زیبایی با طراحی آشپزخانه ی شما متناسب باشند. استفاده از چراغ های آویزی به شما کمک می کند که تنها با چند لامپ محیط وسیعی را روشن کنید. می توانید آن ها را بالای جزیره و یا در امتداد یک مسیر حرکت باز، در طول کانتر قرار دهید. اگر به نور متمرکزتر احتیاج دارید، می توانید زیر کابینت های بالایی چراغ ها را به راحتی نصب کنید. شما هم می توانید از چراغ های آماده استفاده کنید و هم با استفاده از طناب و یک قاب ضد آب یک چراغ دست ساز درست کنید.

از گنجه های خود به عنوان وسیله ای برای دکوراسیون و پر کردن فضا بدون ایجاد شلوغی استفاده کنید. از داخل گنجه های باز، نه تنها تمام وسایل شما مشخص است، بلکه باعث می شود محیط شما خیلی تنگ به نظر برسد. استفاده از کابینت های مرسوم نیز می تواند باعث شود فضا کوچک تر به نظر برسد. کابینت-های با در شیشه ای امکان عبور نور به داخل کابینت و بازتر نشان دادن فضا را ایجاد می کنند. در یک سبک کاملا مینیمالیستی برای گنجه های آشپزخانه تان، قفسه های شناور می تواند محلی برای به نمایش گذاشتن ظروف جالب شما باشد. چه انفجاری از رنگ ها در آشپزخانه تان ایجاد کند و یا تنها طراحی منحصربه فردی داشته باشند، آن ها را به نمایش بگذارید!

اتاق نشیمن آپارتمانی

اتاق نشیمن نقطه ای مرکزی در هر خانه است. این فضا، محیطی اشتراکی است که برای زندگی راحت و سرگرمی در خانه نقش کلیدی دارد. در یک آپارتمان، اتاق نشیمن اغلب بزرگترین فضا است و بخش عمده ی طراحی در این محیط انجام می-شود. این امر یک بوم نقاشی خالی را در اختیار شما قرار می دهد تا شما برای انتخاب هر نوع سبک طراحی دستتان باز باشد. اگر در پلان شما آشپزخانه اُپن باشد، احتمالا آشپزخانه و اتاق نشیمن شما به صورت یکپارچه در هم ادغام می شوند. حتی اگر آشپزخانه ی شما بسته باشد، باز هم به ایده های بازسازی آپارتمانی که اصل آن بر انسجام فضاها است، احتیاج پیدا خواهید کرد.

دیوارها

نشیمن های آپارتمانی اغلب در مقیاس طول اجرا می شوند و فضای بزرگی از دیوارها را ایجاد می کنند، هرچند ممکن است این دیوارها برای ایجاد نمای بیشتر وسوسه انگیز باشند، اما سادگی بهتر از هرچیزی است. طراحی بیش از حد دیوارهای بزرگ، می تواند باعث ایجاد حس درهم ریختگی و بسته بودن فضا شود. اگر در یک مساحت بزرگ به صورت یک دست، از رنگ های خیلی تیره استفاده شود، باعث ایجاد احساس سنگینی می شود. اگر می خواهید از رنگ های تیره روی دیوارهای خود استفاده کنید، آن را با یک طرح نقاشی ترکیب کنید. دیوارهای شاخص که دارای نقوش و بافت های نقاشی شده با دست هستند، کاری می کنند تا چشم ها روی آن ها در یک فضای بزرگ به خصوص، تمرکز کنند. استفاده از دیوارهای نما آجری به آپارتمان شما شکل خانه های حاشیه ی شهر را می دهد. برای ایجاد حس یک فضای روستایی، می توانید از تخته های چوبی و دیوارپوش های چوبی استفاده کنید و خودتان آن ها را نصب کنید.

از دیگر عواملی که در مورد دیوارهای آپارتمانی باید به آن ها اشاره کرد، پنجره های بزرگی است که معمولا همراه این دیوارها است. نور طبیعی باعث می-شود فضای شما بزرگتر و روشن تر به نظر برسد. اگر یک اتاق نشیمن چندطبقه با یک سقف و یا یک نیم طبقه دارید، از ارتفاع آن استفاده کنید و از پنجره های بسیار بزرگ استفاده کنید. هرچه نور طبیعی در فضای شما بیشتر باشد، بهتر است.

کف ها

انتخاب مصالح کف پوش برای نشیمن، بستگی به کف تمام پلان آپارتمان دارد. بسیاری از افراد، ظاهر و حس فرش در اتاق نشیمن خود را دوست دارند. این انتخاب، سطحی راحت برای راه رفتن روی آن است و می تواند جلوه ای لوکس به اتاق بدهد. با این حال، اگر پلان شما طبقه ی باز است، دیوار به دیوار نگه داشتن فرش، می تواند کاری سخت و غیرکاربردی باشد. کفپوش های چوب سخت (hardwood floors) رایج ترین گزینه ی طراحی برای پلان های باز است. طیف گسترده ای از توناژهای مختلف طبیعی چوب وجود دارد که به خوبی می تواند با هر فضایی هماهنگ شود.

اگر می خواهید همچنان حس فرش را در فضای خود داشته باشید، فرش های مستطیلی بهترین راه حل هستند. این فرش ها می توانند در فضاهای پر رفت و آمد احساس لطافت ایجاد کنند و به تعریف فضاها در یک پلان باز کمک کنند. به وسیله ی فرش های مستطیلی، می توانید یک محیط متمرکز، در فضایی بزرگ تر نشان دهید. انتخاب فرشی که از لحاظ ابعاد در مرز مبلمانی که در محیط شما هستند، قرار گیرد، کافی است. اگر فرش شما بیش از حد بزرگ باشد، باعث می شود فضای شما کوچک تر به نظر برسد.

مبلمان

مهم ترین امر در مبله کردن اتاق نشیمن شما، راحت بودن وسایل نشستن است. استفاده از کاناپه ی ال شکل روکش دار یک از گزینه های متداول نشیمن در این فضاها است. این مدل از مبلمان، فضای زیادی برای نشستن برای شما فراهم می کند و برای هر گونه سرگرمی، فضایی همه چیز تمام است. اگر می خواهید روش جمع و جورتری برای داشتن فضای نشستن بیشتر تدارک ببینید، مبلمان چند منظوره می توانند به اندازه ی دلخواه شما، هم بزرگ باشند و هم کوچک. مبل-های عثمانی (ottoman) چندمنظوره، انتخابی بسیار عالی است. هنگامی که به جای نشستن اضافه احتیاجی ندارید، این مبل می تواند به عنوان یک مبل عثمانی معمولی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، اگر به جای نشستن بیشتر احتیاج داشته باشید، این وسیله به شش چهارپایه ی کوچک تبدیل می شود.

میزهای پذیرایی (coffee tables) یکی دیگر از مبلمان تعیین کنننده ی نشیمن شما هستند. این میزها یک نقطه ی مرکزی در فضای شما ایجاد می کند تا مبلمانتان را دور آن بچینید. هم چنین این میزها سطحی صاف، برای سرگرمی هایی که احتیاج به یک میز ناهارخوری کامل ندارند، ارائه می دهد. هنگامی که به دنبال یک میز پذیرایی متناسب با سبک طراحی خود می گردید، مواد به کار رفته در آن، تفاوت ها را تعیین می کند. میزهای با چهارچوب طلا که اخیرا رایج شده اند، جلوه ای لوکس در اتاق نشیمن شما ایجاد می کنند. اگر می خواهید حداکثر عبور نور از فضا را داشته باشید، یک میز پذیرایی شیشه ای در سبک مینیمالیستی، انتخابی ظریف و قابل اتکا است.

شاخصه های طراحی

به منظور روشنایی در یک نشیمن بزرگتر، می توانید از وسایل روشنایی ای استفاده کنید که نسبت به سایر محیط ها، کمی بزرگتر است. چراغ های آویزی بزرگ و یا لوسترها، گزینه های متداولی برای این فضاهای وسیع هستند. یک لوستر حتما نباید یک قطعه ی کریستالی بزرگ باشد، بلکه می تواند به سادگی یک سری چراغ که به صورت طبقه ای قرار گرفته اند، از سقف آویزان باشد. اگر می خواهید جلوه ای هنری به آپارتمان خود بدهید، دیوارهای گالری می توانند طیفی از اندازه ها و شکل های مختلف در ترکیب با یکدیگر باشند که مجموعه ای پویا، از دیوارکوب ها ایجاد می کند. استفاده از آینه های بسیار بزرگ روشی مدرن برای اضافه کردن جذابیت بیشتر به نشیمن و بزرگ تر جلوه دادن آن است. قاب  می تواند به هر طرحی که به بهترین شکل با فضای شما هماهنگ است، باشد.

بازسازی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی آپارتمان ها

اغلب سرویس های بهداشتی آپارتمانی فضایی تنگ و کوچک است که اجازه ی طراحی اضافه را نمی دهد. این محیط ها احتیاج به یک طرح بندی و طراحی هوشمندانه دارند تا به وسیله ی ادوات چندمنظوره، به صورت یکپارچه در بیایند. در بازسازی یک آپارتمان، شما این امکان را دارید تا تمرکزتان را از روی اینکه می خواهید چه چیزی بیشترین اهمیت را در سرویس بهداشتی شما داشته باشد، بردارید. این قابلیت برای شما وجود دارد که یا به طور کامل سرویس بهداشتی را، از لحاظ قرارگیری وسایل، از نو بسازید و یا اینکه تنها یک سری تغییرات ساده به منظور به روز کردن همان طراحی موجود، ایجاد کنید. اگر می خواهید تغییرات ساده ای ایجاد کنید، این کار به راحتی جایگزینی مصالح مورد استفاده است. مصالح مختلف، زیبایی متفاوتی ایجاد می کند حتی اگر با روشی یکسان مورد استفاده قرار گیرند.

دیوارها

با تغییراتی ساده در دیوارها، می توانید کل محیط را به روز کنید. این تغییر می تواند یک لایه رنگ باشد و یا عوض کردن کاشی های یک قسمت از سرویس بهداشتی. اگر می خواهید این کار ساده باشد و فقط دیوارها را مجدد رنگ-آمیزی کنید، باید از رنگ روشن تر استفاده کنید. زیرا از آن جایی که طراحی سرویس های بهداشتی از نور طبیعی زیاد بهره می برد، یک رنگ روشن تر به تقویت هر نوری که به داخل بتابد، کمک خواهد کرد. اگر می خواهید برای یک روز به خصوص خود را آماده کنید، در حمام از رنگ هایی استفاده کنید که دوست دارید بپوشید. این امر ممکن است ارتباط عجیبی به نظر برسد، اما این کار باعث می شود شما با دیدن مداوم خودتان در برابر این رنگ، احساس بهتری داشته باشید.

اگر در نظر دارید تا کاشی های دیوارهای سرویس بهداشتی را عوض کنید، سبک-های متعددی وجود دارد که بر اساس انتخاب نوع مصالح، می توانید به آن ها دست پیدا کنید. یکی از ترندهای اخیر طراحی منزل، طراحی ساده گرا و مینیمالیستی است. سرویس های بهداشتی در این سبک، معمولا با رنگ سیاه و سفید به عنوان رنگ های اصلی و کاشی های مستطیلی ساده برای دیوارها، نشان داده می شود. این سبک کاشی ها را می توان به صورت متعارف، با همان طرح مستقیم قرار داد و یا می توان به صورت طرح های هندسی نصب کرد تا بدون غالب شدن بر کل فضا، جذابیت بصری ایجاد کند.

کف ها

اگر می خواهید یک طراحی کلاسیک در سرویس بهداشتی خود داشته باشید، کاشی-کاری کف، راه آن است. تنها به این دلیل که این یک روش معمول طراحی است، به این معنی نیست که حتما خسته کننده است. کاشی های مربعی اصلی را با استفاده از رنگ تیره، به طوری که با دیوارهای روشن تر در تضاد باشد، به روز کنید. استفاده از کاشی های شش ضلعی، یکی دیگر از راه های نوین به روز کردن این طرح سنتی است. این کاشی ها به منظور ایجاد ظاهر دلخواه شما، در اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارند.

انتخاب های شما برای کف پوش تنها  به کاشی کاری محدود نیست. بر خلاف باور عموم، کف پوش چوبی انتخابی عالی، برای سرویس بهداشتی تازه بازسازی شده است. کفپوش شما به سادگی تنها به یک لایه  ی اضافه ی جلا روی چوب ها، به عنوان لایه ی محافظ در برابر رطوبت اضافی، نیاز دارد. با وجود اینکه این کار مفید است اما راه بی عیب و نقصی برای حفاظت در برابر هرگونه آسیب ناشی از آب نیست. بهترین روش این است که مقدار آب راکد روی کف پوش چوبی را به حداقل برسانید. اگر هنوز هم ایده ی استفاده از کفپوش از جنس چوب واقعی، شما را عصبی می کند، گزینه های چوب مصنوعی نیز وجود دارد که می تواند همان جلوه را برای شما داشته باشد. کف پوش های لمینت و کاشی های سرامیکی، هردو مدل هایی دارند که شبیه به کف پوش چوبی واقعی به نظر می رسند. این ها مقاوم در برابر آب هستند و با عمر بیشتری که دارند باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهند شد.

اثاث

هنگامی که به وسایل سرویس بهداشتی می رسیم، همه چیز به چیدمان فضای شما بستگی دارد. تمرکز را روی مهم ترین بخش های سرویس بهداشتیتان بگذارید و طراحیتان را دور آن انجام دهید. تعداد زیادی از صاحبان منازل که به دنبال بازسازی سرویس بهداشتی خود هستند، می خواهند تمام فضا را به روز کنند اما رنج عوض کردن وسایل حمام را به جان نمی خرند. این امر گاهی اوقات احتیاج به لوله های جدید و بودجه ی بیشتر از برنامه ریزی، دارد. به روز کردن وسایل موجود در سرویس بهداشتیان می تواند راهی مقرون به صرفه برای نو کردن فضا باشد.

برای وان ها و دوش های حمام، یک قطعه ی جدید تنها راه طراحی مجدد فضا است. برای ایجاد یک فضای جدید، تغییرات سطحی مختلفی وجود دارد که می توانید اعمال کنید. اگر وان و دوش یکی دارید، تغییر جای پرده ی حمام می تواند به کلی تغییر ایجاد کند. پرده را در بالای دیوار قرار دهید و برای نگه داشتن پرده ی دوش، والان نصب کنید. نصب وسایل بلند کمک می کند تا فضا بزرگ تر به نظر برسد. اگر می خواهید جلوه ی دیگری از ظرافت و زیبایی را به فضای خود بیفزایید، از دو پرده ی حمام که با بند بسته شده اند برای در چهارچوب قرار دادن فضا استفاده کنید. وان پایه دار یکی دیگر از قسمت های وسایل حمام است که می تواند به واقع جلوه ای لوکس به حمام شما بدهد. اگر در سرویس بهداشتیان کابین دوش دارید، هنوز هم می توانید آن را با ظاهری مدرن، به روز کنید. جایگزینی شیشه های شفاف به جای شیشه های مات می تواند به کلی وسایل قدیمی حمام که باعث از مد افتاده شدن فضا می شود را، به روز کند. شیشه های شفاف فضای شما را بازتر می کند و کمک می کند تا محیط بزرگ تر به نظر برسد.

آخرین وسیله ی مهم برای به روز کردن سرویس بهداشتی، روشویی است. این امر فقط شامل خود روشویی نیست، بلکه هر فضای کانتری که روشویی را در خود جای داده است را نیز شامل می شود. روشویی که با سبک طراحی هم خوانی نداشته باشد، ممکن است ناهماهنگ به نظر برسد و جریان محیط شما را به هم بریزد. یک روشویی بزرگ خانه های روستایی مناسب یک سرویس بهداشتی ساده است که به دنبال قطعات بی نظیر است. پیش آمدگی جلوی آن، بدون به هم ریختن باقی فضا، جلوه گری می کند. یک روشویی براق و مدرن که می تواند لگنی مربع و یا گرد داشته باشد. مادامی که خطوطی تمیز و رنگی یک دست داشته باشد، با سبک طراحی مدرن شما، هماهنگ خواهد بود. اگر می خواهید بدون عوض کردن تمام ادوات، روشویی خود را به روز کنید، شیرآلات و دستگیره ها را رنگ آمیزی و یا عوض کنید. این راه ساده برای ایجاد تغییرات به وسیله ی خودتان، می تواند به کلی ظاهر سینک شما را تغییر دهد. برای ایجاد ظاهری تازه در سرویس  بهداشتیتان، می توانید کانترها را به راحتی رنگ کنید. اگر قصد دارید کانتر خود را عوض کنید اما هزینه ی بیشتر از بودجه تان هم نداشته باشید، رنگ کردن یک کانتر بتنی، می تواند جلوه ای مرمرین به شما ارائه دهد. رنگدانه ها با بتن واکنش می دهند و یک کانتر کاملا منحصر به فرد برای خانه ی شما ایجاد می کند.

شاخصه های طراحی

زمانی که شما فضای کوچکی دارید، سازماندهی یک عامل اصلی است. به وسیله ی گنجه های موثر و سازماندهی، می توانید مانع از به هم ریختگی و حتی کوچک تر دیده شدن محیط خود از آن چه هست، شوید. بهترین راه برای انجام این کار ترکیب گنجه ها و طراحی است. یک فضای کوچک به تعدادی گنجه نیاز دارد تا وسایل به خوبی در معرض دید قرار گیرند. قفسه های شناور، روشی مدرن برای جمع آوری وسایل شما، بدون بسته تر کردن فضای کوچک شما است. زمانی که از راه حل های فضای ذخیره ی باز استفاده می کنید، سبدهای کوچک می تواند پوشش بیشتری را ارائه دهد. قفسه های جداگانه، هرجایی که ممکن است به آن ها احتیاج پیدا کنید، قابل نصب است. متداول ترین محل برای ساختن یک قطعه ی توکار، درست بالای توالت است. راه دیگر برای به حداکثر رساندن فضای انبار در سرویس بهداشتی آپارتمانتان، به کار گرفتن فضاهایی است که قبلا از آن ها استفاده نمی شد. این امر می تواند شامل گنجه های مخفی و یا صرفا قرار دادن هوشمندانه ی انتخاب های گنجه های باز باشد. هرگوشه ای از اتاق که ممکن است نقطه ای مخفی داشته باشید را به کار بگیرید. اگر بین دوش و توالت یک دیوار کوچک قرار دارد، یک قفسه ی کشویی روی آن نصب کنید. اگر هیچ گوشه ی سری ای ندارید، هم چنان می توانید یک فضای انبار حساب شده داشته باشید. جایی که تقریبا همیشه باز است، فضای دیواری است که درست بالای قاب در قرار دارد. شما می توانید با نصب یک قفسه ی جعبه ای شناور در بالای در، چیزهایی مثل حوله ها یا دستمال توالت های اضافه را نگه دارید.

بازسازی اتاق خواب

اتاق خواب های آپارتمانی

آپارتمان ها، تعداد زیادی پلان  و چیدمان های منحصر به فرد دارند. گستره ای از پلان طبقات بزرگ استاندارد با اتاق خواب های جداگانه و چندطبقه تا محیط های باز وسیع با طراحی استدیویی. همه ی این پلان ها، یک طراحی اتاق خواب متفاوت و نگاهی منحصر به فرد به اتاق خواب های سنتی را می طلبد. چه طراحی یک اتاق خواب زیر شیروانی باشد و چه یک اتاق دربسته، شما این فضا را برای آرامش و راحتی می خواهید.

دیوارها

اگر یک اتاق خواب استاندارد دارید، شما نیاز خواهید داشت که کاربردهای دیوار را برای فضایتان در نظر بگیرید. اگر شما در حال بازسازی کامل آپارتمان هستید، شما به خوبی، امکان اضافه کردن دیوار را دارید. کلید داشتن یک اتاق خواب آرامش بخش، استفاده از رنگ های ملایم است که فضا را درهم ریخته نخواهد کرد. ممکن است دنج بودن رنگ های تیره را دوست داشته باشید، اما این رنگ ها پایین آمدن از تخت هنگام صبح را سخت تر می کنند. به جای احساس سرزندگی، احساس خستگی و سستی خواهید کرد. رنگ های خنثی و ملایم و رنگ های توسی، هنگامی که در کنار رنگ های پاستلی قرار گیرند، روایتی از رنگ ها را ایجاد می کنند که باعث ایجاد آرامش می شود. به جای تضاد رنگی شدید، بافت دیوار می تواند جذابیت بصری به اتاق خواب شما اضافه کند. روکش-های چوبی شسته شده ی سفید، می تواند عنصر پویایی را به طراحی اصلی، از جنبه ی دیگری اضافه کند. شما می توانید با یک دیوار نما آجری، از سویی دیگر، به اتاق خواب بسیار ملایم خود، جلوه ی خانه های حاشیه ی شهر راه اضافه کنید. برای داشتن جلوه ی بیشتر می توانید دیوار شاخص را بالای تخت قرار دهید و کل اتاق را ساده نگه دارید. انعطاف فضای باز را، با استفاده از یک در انبار به جای درهای داخلی معمول، حفظ کنید. درهای طرح انبار بسیار بزرگ هستند و می توان برای داشتن فضای باز، آن را به صورت کشویی باز کرد. این حالت، این امکان را برای شما فراهم می کند تا هر زمان که بخواهید، مسیر جریان نور و هوا را باز بگذارید، اما هنگامی که به فضای خصوصی نیاز دارید، آن را ببندید.

اگر یک اتاق خواب زیرشیروانی دارید، با وسایل چندمنظوره، می توانید برای آن دیوار بسازید. قفسه هایی که پشت آن باز است، هم فضای نگه داری وسایل شما خواهد بود و هم پرده ای پوشیده برای محیط تخت خواب شما فراهم می کند. فضاهای کوچک باز آن را با وسایل مختلف پر کنید تا یک مانع پوشیده داشته باشید. با این حال از فضای باز اطراف وسایل، نور هم چنان می تواند عبور کند.

کف ها

برای فضاهای سبک استدیویی، کف پوش های چوب سخت، بهترین گزینه است. پانل های عریض، صافی و ظرافت کف را حفظ می کند. موارد مختلف بسیاری از کف پوش های چوبی وجود دارد که می تواند با سبک های مختلف طراحی هماهنگ شود. هنگامی که شما تنها یک فضا برای زندگی دارید، باید در نظر داشته باشید که یکپارچگی در کل طراحی خانه تان حفظ شود. اگر یک اتاق خواب مجزا دارید، فرش کردن کف آن یکی از گزینه های متداول است. کف  پوش نرم باعث ایجاد راحتی و گرمی می-شود که برای هر اتاق خوابی ایده آل است. اگر شما فضایی استدیویی دارید، یا به طور ساده ای ظاهر چوب را دوست دارید، همیشه می توانید از فرش های مستطیلی، برای تکمیل این فضا استفاده کنید. متداول ترین مکان برای فرش های مستطیلی، دقیقا جلوی تخت خواب است. هنگامی که اول صبح از تخت بیرون می-آیید، به جای پا گذاشتن روی یک کف چوبی سرد، اولین چیزی که روی آن پا می گذارید، یک فرش نرم است.

مبلمان

اتاق خواب شما باید تنها بخشی از آپارتمان شما باشد که کاملا عاشق آن هستید. این اتاق قسمتی است که می توانید در آن آرامش داشته باشید و فقط از آن لذت ببرید. این موضوع به طراحی محیط و اثاثیه ی اتاق خواب شما برمی-گردد. مهم نیست چه سبکی برای طراحی انتخاب می کنید، شما می توانید وسایل درست را برای فضایتان پیدا کنید. وقتی که به دنبال مبلمان و شاخصه هایی هستید که در اتاق خوابتان قرار دهید، برای همه ی آن ها طرح های بزرگ را انتخاب نکنید. فضای خود را در طراحی بیش از حد غرق نکنید وگرنه آرامشی را که در پی ایجاد آن هستید، خراب خواهید کرد. به جای آن یک بخش را به عنوان کانون قرار دهید و بقیه ی قسمت ها را ساده نگه دارید.

فضاهای ذخیره سازی در اتاق خواب ها همیشه بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. شما در این فضا برخلاف آشپزخانه و اتاق نشیمن، به گنجه های باز خیلی زیاد، احتیاج ندارید. این امر در اتاق خواب به سرعت احساس شلوغی و به هم ریختگی ایجاد می کند. از اثاثیه ی نگه داری وسایل برای به حداکثر رساندن فضا در اتاق خواب خود استفاده کنید، اما باز هم آن را ساده نگه دارید. کشوهای زیر تخت ایده ی جدیدی نیستند، اما طراحی های جدید چهارچوب تخت، آن را به شکلی جدید تبدیل می کند. برخی از شرکت ها با طراحی یک جک هیدرولیکی در چهارچوب تخت این امکان را به شما می دهند که تشک را بلند کنید و به فضای خالی داخل تخت دسترسی داشته باشید. این مدل از بیرون شکل یک تخت مسطح معمولی به نظر می رسد اما درعین حال شما این امکان را دارید که از فضایی که قبلا بلااستفاده بود، بهره ببرید. از جمله اثاث دیگری که برای نگه داری وسایل می توانید در اتاق جای دهید، یک نیمکت پارچه ای است. طراحی های زیادی از نیمکت هایی که این امکان را به شما می دهد که با بلند کردن قسمت نشستن آن یک گنجه ی کوچک داشته باشید، وجود دارد. طراحی این نیمکت بسیار شبیه به صندلی پیانو است اما این مدل یک نشیمن نرم و کوسنی دارد.

شاخصه های طراحی

هنگامی که نوبت به طراحی شاخصه ها در اتاق خوابتان می رسد، آن ها باید در عین لطافت با عمده ی عناصر طراحی که قبلا در اتاق قرار داده اید را برجسته-تر کند. نور ملایم برای این فضای آرامش بخش خانه ی شما، بهترین است. چراغ-های ریسه ای به دلیل انعطاف پذیریشان، متداول ترین گزینه هستند. این چراغ ها در طیف گسترده ای از رنگ ها، شکل ها و طول ها وجود دارند. اگر می خواهید انتخاب معمول تری برای روشنایی داشته باشید، چراغ های سقفی دارای دیمر، می توانند نور ملایمی را که برای اتاقتان می خواهید، برای شما فراهم کنند.

در طراحی اتاق خوابتان، آینه های بزرگ نیز می توانند جای بگیرند. نه تنها باعث می شوند اتاق شما بزرگ تر به نظر برسد، بلکه هنگامی که صبح می خواهید حاضر شوید، بسیار مفید خواهند بود. آینه ها هر نور طبیعی که وارد اتاق شود را بازتاب می دهند.

بازسازی راه پله

پله های آپارتمانی

طراحی طبقه ی دوم در بسیاری از آپارتمان ها نامرسوم به نظر می رسد. با قرار دادن یک فضای دیگر در بالای محیط زندگی معمول، می توانید مساحتی مربعی ایجاد کنید که در حالت دیگر نمی توانستید داشته باشید. هنگامی که چنین مساحتی می تواند در یک محیط شهری به قیمت آپارتمان بیفزاید، این موضوع بسیار مهم خواهد بود. فضاهای زیرشیروانی و نیم طبقه ها از متداول ترین ایده های بازسازی، دربین آپارتمان ها است. این قسمت ها در عین حفظ محیط باز آپارتمان، آن فضای اضافه را نیز برای شما ایجاد می کنند. اتاق خواب زیرشیروانی، یکی از نامرسوم ترین طراحی ها است. این طبقه ی بالایی تنها شامل یک تخت و احتمالا کمی فضای اضافه برای سایر اثاث اتاق خواب است. مهم نیست چه طرحی برای طبقه ی دوم انتخاب می کنید، شما باید یک راه امن و مستحکم برای دسترسی به فضا داشته باشید. دو دسته بندی کلی برای راه های دسترسی به سطح بالاتر در آپارتمانتان وجود دارد: پله های سنتی و پله های مارپیچ (اسپیرال)

پله های سنتی

اهمیتی ندارد که در چه سبک خانه ای زندگی می کنید پله های سنتی یکی از متداول ترین طراحی های پله است. پله های مستقیمی که معمولا طراحی تمام قسمت-های آن از چوب است و همان چیزی است که در یک خانه ی سبک سنتی پیدا خواهید کرد. این پله ها به خوبی با ایده های بازسازی آپارتمانی که برای طراحی یک خانه ی سنتی نیاز است، هماهنگ می شود. یک راه پله ی قدیمی را می توان به وسیله ی عناصر فلزی مختلف، به روز کرد. نرده های کابلی یک جایگزین محبوب برای نرده های معمول است و هم چنین نرده های فلزی نیز می تواند طراحی را به روز کند. برخی از خانه های مینیمالیستی، با جایگزین کردن دیوارهای شیشه ای به جای نرده، اثری مینیمالیستی ایجاد می کنند. داشتن پله های سنتی، چند ایراد دارد. با وجود اینکه این نوع پله کاملا مستحکم و یکی از ایمن ترین گزینه ها برای راه پله است، برای بازسازی بیشتر آپارتمان ها ایده آل نیست. پله های سنتی کف پله های بسیار بزرگی دارند که بخش زیادی از پلان طبقه ی شما را اشغال خواهد کرد. بسته بودن فضای زیرپله (پایه ی پله)، هرگونه جریان هوا و نور را که برای ایجاد آن روی پلان طبقه ی باز خود کار کرده اید را، مسدود می کند. هم چنین امکان دارد این نوع پله در یک فضای روشن و باز، خیلی سنگین به نظر برسد.

پله های شناور می تواند طراحی یک راه پله ی سنتی به روز شده را به شما بدهد. این مدل پله، از لحاظ شکل کف پله، ظاهر پله های سنتی را ارائه می دهد، درعین حال هیچ چهارچوبی برای پایه ی پله زیر آن وجود ندارد. این حالت کل قسمت پله  را برای عبور نور و هوا از میان آن، باز نگه می دارد. با این حال، بسیاری از افرادی که نصب پله های شناور را انتخاب می کنند، معمولا از رویکرد مینیمالیستی استفاده می کنند. به این معنی که هیچ نرده ای در کنار پله ها وجود ندارد و کنار آن ها کاملا باز است. اگر شما بچه و یا اعضای خانواده ی سال خورده در منزل داشته باشید، این موضوع در آپارتمان می تواند خطرناک باشد.

پله های مارپیچ

پله ی مارپیچ، گزینه ی محبوب دیگری برای پله های آپارتمانی است. پله های مارپیچ مانند یک پله ی سنتی، دارای پله های کامل است، اما با کف پله های کوچک تر. این نوع پله ها به جای اشغال یک فضای مستطیلی به اندازه ی پله های سنتی، فضایی به اندازه ی یک دایره ی کوچک را در پلان شما می گیرند. شما نباید استحکام و ایمنی را، به خاطر کف پله های کوچک فدا کنید. شما به راحتی می توانید یک پله ی مارپیچ را در گوشه ای از آپارتمانتان، به دور از محدوده ی معمول زندگی، قرار دهید. هم چنین می توانید برای لبه های باز طبقه ی بالا نرده هایی را انتخاب کنید که با نرده های پله ی مارپیچتان، هماهنگ شود. این کار باعث می شود انسجامی را که در باقی فضاها به دنبال آن هستید را، تامین کنید.

پله های مارپیچ برای هماهنگ شدن با هر سبک طراحی که در آپارتمانتان بخواهید، کاملا قابل تطبیق دهی هستند. بسیاری از مردم، راه پله ی مارپیچ را با طراحی خانه ی مدرن، مرتبط می دانند. خطوط تمیز و سادگی ای که در پله های مارپیچ استیل کلاسیک می یابید، کاملا با آن مدل متناسب است. با این حال شما می توانید طراحی پله ی مارپیچ خود را مطابق با خانه ی نقلی خود تغییر دهید. یک راه پله ی مارپیچ آهنی مصنوعی، کاملا مناسب یک خانه ی به سبک ویکتوریایی است. نرده هایی پر از تزیینات و کف هایی از چوب یک دست، ظاهری کلاسیک را ایجاد می کند.

آپارتمان ها محلی برای مواجهه با زندگی شیک و امروزی و استفاده از مزیت صاحب خانه بودن است. هنگامی که به دنبال تغییر مدل فضای خود هستید، سبک-های طراحی مختلف زیادی وجود دارد که در اختیار شما است. از معماری منحصر به فرد آپارتمانتان و به کارگیری یک پلان طبقه ی باز، بهره ببرید. این موضوع کمک می کند تا فضای شما بزرگ تر به نظر برسد و زمانی که به طراحی داخلی می رسید، فضای بیشتری برای کار کردن به شما می دهد. طراحی های پویا، چه یک طبقه و چه دو طبقه، کلید ایجاد یک محیط زندگی زیبا است.

تبلیغات