فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

6 نوع فناوری ساخت و ساز که در آینده استفاده خواهید کرد

پرنده بدون سرنشین ساختمان سازی

اگر نشکسته تعمیرش نکن، درسته؟ با وجود پیشرفت فناوری غیرعادی نیست که شرکت های ساختمانی هنوز به صفحات گسترده (spreadsheets)، ورود دستی اطلاعات و کاغذ بازی متکی هستند. بودجه کم فناوری اطلاعات و کمبود وقت برای آموزش به ایجاد تردید در مورد استفاده از روش ها و فناوری های جدید کمک کرده است. فناوری ساخت و ساز نوظهور تنها یک مد یا یک اسباب بازی سرگرم کننده جدید نیست. نرم افزارها و ابزارهای واقعی و کاربردی وجود دارند که فرآیندهای فعلی شما را مدرنیزه می کنند. و اگر شرکت ساختمانی شما می خواهد در عرصه رقابت باقی بماند و عقب نیفتد، باید راه هایی برای ادغام رویکردهای جدید در استراتژی و جریان کار خود پیدا کنید.

این فناوری های پیشرفته به شدت در حال تحول نحوه ی عملکرد این صنعت و چگونگی تکمیل پروژه های آینده هستند.

انواع فناوری های ساخت و ساز مؤثر بر این صنعت:

  • فناوری همراه
  • هواپیماهای بدون سرنشین (پهباد)
  • مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)
  • واقعیت مجازی و ابزارهای پوشیدنی
  • پرینت سه بعدی
  • هوش مصنوعی

هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد)

هواپیماهای بدون سرنشین پرکاربردترین فناوری نوظهور ساخت و ساز هستند. آنها می توانند بررسی سایت را با سرعت و دقت بیشتری نسبت به خدمه روی زمین انجام دهند و ارزان تر از تصویربرداری هوایی هستند. دوربین های با وضوح بالا و داده های جمع آوری شده می توانند نقشه ها و مدل های سه بعدی یا توپوگرافی تعاملی ایجاد کنند و اندازه گیری حجمی انجام دهند. یکی دیگر از فواید استفاده از پهپادها امکان دسترسی به مکان هایی با دسترسی دشوار مانند پل ها یا اطراف ساختمان های بلند و انجام بی خطر آن است. همچنین می توانید از آنها برای نظارت بر پیشرفت در یک سایت کارگاهی استفاده کنید و چگونگی عملکرد افراد را ببینید.

مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)

BIM شبیه CAD (طراحی توسط کامپیوتر) است، اما دقیقا همان نیست. این نرم افزار طراحی سه بعدی است برای مدل سازی دیجیتال چیزی که ساخته خواهد شد. اما توانایی های آن به اینجا ختم نمی شود: سایت Enginering.com نوشته "این تنها یک مدل سه بعدی جذاب از نظر دیداری برای ساختمان شما خلق نمی کند-این مدل سازی لایه های زیادی از فراداده ایجاد می کند و آنها را در یک روند کار مشترک ارائه می دهد". این مدل ساز چیزهایی را ثبت می کند که کاغذ به هیچ عنوان نمی تواند ثبت کند.

JBKnowledge در نظرسنجی خود در سال 2016 گزارش می دهد که 32.7% سازنده ها در حال حاضر از نرم افزار BIM/CAD استفاده می کنند. حتی در انگلستان استفاده از BIM برای پروژه های ساختمانی دولت اجباری شده است. استفاده از BIM فضا را برای همکاری بهتر فراهم می کند، زیرا هر شخص و حوزه تخصصی می تواند بخش مربوط به خود را به جای اینکه در نسخه های جداگانه نقاشی دو بعدی کاغذی ارائه دهد، به همان مدل اضافه کند. بدین صورت، مدل بلافاصه با مشارکت افراد، ساده سازی فرایند و افزایش کارایی تکمیل می شود. BIM همچنین با تشخیص خودکار تداخلات و فراهم کردن تصویر کامل تری از پروژه، به رفع اشکالات در مرحله طراحی و نقشه کشی پروژه کمک می کند.

تبلیغات

واقعیت مجازی و ابزارهای پوشیدنی

فناوری واقعیت مجازی اغلب در کنار BIM به کار گرفته می شود تا به درک بهتر پروژه های پیچیده کمک کند. به این پتانسیل فکر کنید: شما توسط BIM یک طرح ساختمان خلق می کنید و سپس امکان استفاده از VR را دارید تا عملا در آن قدم بزنید. چقدر جالب، نه؟ این می تواند به تیم شما یا به مشتری یک ایده ی بسیار واقع گرایانه تر از چیزی که پروژه پس از اتمام خواهد بود بدهد. داشتن درک کامل تری از پروژه قبل از آغاز آن این امکان را به شما می دهد که از تغییرات بزرگ و سفارشات تغییرات پر هزینه در نیمه راه، پیشگیری کنید.

ابزارهای پوشیدنی فناوری در ساخت و ساز هستند که در امنیت سایت کارگاهی و مدیریت بحران مؤثر خواهند بود. عینک های هوشمند Daqri با وجود اینکه هنوز در آغاز راه هستند، یک نمونه است. این عینک ها دارای نمایشگر واقعیت افزوده، دوربین زاویه دید عریض، سنسور عمق و سایر ویژگی ها هستند که به کارگران اجازه می دهد داده ها را بر اساس محیط خود جمع آوری و مشاهده کنند. این عینک ها به کارگران اطلاعات و دستورالعمل های لازم برای انجام یک کار درست را در صفحه نمایش می دهد، کار را سریعتر پیش می برند و فضای خطای کمتری دارند.

پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی به عنوان یک فناوری ساخت و ساز پتانسیل ایجاد تغییر در منابع مواد را دارد. برای ساخت پیش ساخته ها می توان مواد مربوط به یک پروژه را چاپ و سپس به محل کار منتقل کرد چون بلافاصله برای استفاده آماده می شود. این امر می تواند به شما این امکان را بدهد که سریعتر به مواد مورد نظر دست یابید و با برداشتن مراحل اضافی میان کار، روند را ساده کنید.

طبق آمار شورای ساختمان سبز انگلستان، حدود 15% از مواد تحویل داده شده به سایت های ساختمانی به محل دفن زباله ریخته می شود؛ و به گزارش Fortune انستیتوی معماران آمریکا معتقد است که زباله ساختمانی بین 25% تا 40% حجم زباله خشک آمریکا را تولید می کند. با پرینت سه بعدی همچنین امکان این وجود دارد که مواد را در محل کارگاه پرینت کرد که زباله را کاهش داده و در هزینه های حمل و نقل و انبار صرفه جویی بیشتری خواهد کرد. یکی از چالش های فعلی به کارگیری این فناوری محدودیت های انبوه سازی است. گرچه برخی از پرینترهای سه بعدی می توانند در مقیاس بزرگتری تولید کنند، اما گران هستند.

هوش مصنوعی

صنعت ساخت و ساز در حال حاضر شاهد استفاده از هوش مصنوعی در سایت های کارگاهی با استفاده از ربات ها برای انجام کارهایی مانند آجرچینی و تجهیزات خود گردانی است که می توانند کارها را بدون نیاز به دخالت انسان انجام داده و به پایان برسانند.

هوش مصنوعی می تواند از طریق افزایش ایمنی، بهبود گردش کار و انجام سریعتر و بهتر کارها برای پروژه های ساختمانی سودمند باشد. به گفته دن کارا از مرکز تحقیقات ABI " هوش مصنوعی می تواند قضاوت ها، تصمیم گیری ها و اعمال انسان را بدون خستگی تکرار کند." همچنین می تواند زمان کمبود اطلاعات یا قطعات را شناسایی کرده و با طرح سوالات از داده های جمع آوری شده استفاده کند.

همچنین بخوانید :
بیم و واقعیت مجازی
تبلیغات