فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

چگونه بهترین شیشه را برای پنجره ها انتخاب کنیم؟

پنجره ها می توانند باعث بهبود یا تضعیف عملکرد گرمایی و بازده انرژی یک خانه شوند. پنجره ها با نوع شیشه اشتباه باعث گرمای اتاق ها در تابستان می شوند، و در زمستان، این پنجره ها مانند یک الک باعث نشت گرما می شوند. این امر باعث افزایش هزینه های سرمایشی و گرمایشی شما در طول سال می شود و راحتی شما در محیط خانه را کمتر می کند.

اگر شما تا به حال جلوی یک پنجره نامناسب در طول زمستان (یا تابستان) ایستاده باشید و هوای سرد (یا گرم) که از شیشه وارد می شود را حس کرده باشید، اهمیت پنجره مناسب را درک می کنید. شیشه درست باعث می شود پنجره شما عملکرد بهتری داشته باشد. بین انتخاب‌های با چند قاب و روکش کم مصرف، یک حرفه ای می تواند به شما برای تصمیم در رابطه با پنجره ای که عملکردی با راندمان بهینه در طول سال دارد، کمک کند.

برای یادگیری بیشتر درباره این انتخاب‌ها آماده اید؟ به خواندن ادامه دهید.

تبلیغات

شیشه دو‌جداره یا سه‌جداره: کدام شیشه برای پنجره ها بهتر است؟

شیشه ساختمان

شیشه‌های تک قاب در پنجره های مسکونی تقریبا در گذشته موجود بودند. اما امروزه به دلیل اینکه بازده انرژی نگرانی اول سازنده ها و صاحب‌خانه ها است، بیشتر پنجره ها حداقل دو جداره هستند- به این معنی که هر پنجره شامل دو قاب شیشه است که توسط یک جداکننده به هم متصل شده اند، که فضای بین آنها با یک گاز عایق پر شده است. که به این‌ها یونیت‌های شیشه عایق (IGUs) می گویند.

IGUs همچنین می تواند سه جداره باشد، به عبارت دیگر، جداره سوم شیشه به یونیت پنجره اضافه می شود. پنجره های سه جداره از پنجره های دوجداره گران‌تر هستند، و در بیشتر بخش‌های آمریکا، شما برگشت قابل توجه سرمایه خود را چه از فروش خانه چه از پس‌انداز برروی قبض‌های مصرفی خود نخواهید داد.

اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که زمستان‌های بسیار سردی را تجربه می کنید، با پیمانکار تعویض پنجره خود صحبت کنید و ببینید که آیا پنجره سه جداره انتخاب خوبی برای شما هست یا خیر.

طراحی جداکننده که برای اتصال دو (یا سه) قاب شیشه استفاده می شود هم برای عملکرد کلی IGU مهم است. در گذشته، فلز ماده اصلی استفاده شده در جداکننده ها بود. اگرچه، رسانایی فلز مشکلاتی را ایجاد می کرد، این نوع از جداکننده ها باعث ایجاد چگالش و کریستال‌های یخ می شد.

برای کاهش رطوبت گیرافتاده احتمالی بین قاب‌ها، سازنده ها امروزه جداکننده ها را از فلز زنگ نزن یا اسفنج ساختاری که با یک خشک کننده ترکیب می شود، می سازند که باعث ازبین رفتن رطوبت گیرافتاده در طول فرایند ساخت می شود.

بهترین پرکننده شیشه پنجره چیست؟ هوا یا گاز ساکن؟

انواع شیشه

IGUs زمانی با هوا پر می شد، اما زمانی که هوا گرم یا سرد می شد، حرکت آن باعث ایجاد ناحیه های گرم در بالای پنجره و ناحیه های سرد در پایین پنجره می شد. جایگذاری هوا با یک گاز با رسانایی کمتر، انتقال گرما را کاهش می دهد، عملکرد جداره ها را بهبود می بخشد، فاکتور U یونیت یا نرخ انتقال گرما را کاهش می دهد.

امروزه، بیشتر IGUs های ساخته شده، با گاز آرگون یا کریپتون پر می شوند، هردو این گازها غیرسمی، غیر انفعالی، پاک و بی‌بو هستند.

گاز آرگون به‌طور گسترده استفاده می شود چون این گاز از لحاظ هزینه به صرفه تر از گاز کریپتون است. اگر شما پنجره دوجداره پرشده با گاز آرگون را انتخاب می کنید، فضای بین دو قاب شیشه تقریبا نصف اینچ است.

گاز کریپتون فضای کمتری نسبت به گاز آرگون اشغال می کند، و این به ویژه برای جلوگیری از پهن شدن پنجره های سه جداره برای قرارگرفتن داخل قاب پنجره مفید است. پهنای فاصله بهینه برای گاز کریپتون یک-هشتم یک اینچ است، پس اگر پنجره سه جداره بهترین گزینه برای شما نسبت به آب و هوای منطقه تان باشد، پنچره های جدید شما به احتمال زیاد با گاز کریپتون عایق شده اند.

شیشه گسیل یا شیشه آبداده

روکش های کم‌گسیل

یک روکش کم‌گسیل (low-E) یک لایه نازک فلز است که به یک طرف از شیشه هنگام فرایند ساخت شیشه اعمال می شود. این روکش تقریبا نامرئی است و هدف آن کاهش نرخ انتقال گرما از شیشه است. سازندگان آمریکا همیشه روکش کم‌گسیل را در سمت داخلی قاب شیشه برای حفاظت آن از محیط و خرابی فیزیکی قرار می دهند.

انواع مختلفی از روکش کم‌گسیل برای دریافت حرارت خورشید به میزان کم، متوسط و زیاد طراحی شده است. این نوآوری به کنترل مقدار گرمای منتقل شده از قاب شیشه کمک می کند و به سازنده ها اجازه می دهد پنجره ها را متناسب با نیاز خانه با درنظر گرفتن شرایط آب و هوایی و الگوی هوایی سالانه انتخاب کنند.

  • روکش دریافت خورشیدی به میزان زیاد، اجازه می دهد گرمای خورشیدی بیشتری وارد خانه و ساختمان شود، به همین دلیل استفاده از آنها بیشتر در مناطق با زمستان های تند و طولانی رایج است.
  • روکش دریافت خورشیدی به میزان کم، تقریبا 75 درصد از حرارت خورشید را مسدود می کند که به همین دلیل یک انتخاب محبوب برای مناطق با آب و هوای گرم است.

شیشه آبداده

انواع شیشه ساختمان

شیشه آبداده (tempered) یا شیشه امن، هوشمندترین انتخاب برای پنجره ها و ساختارهای شیشه ای دیگر در خانه شما است. شیشه آبداده در طول فرایند ساخت گرم می شود و سپس به سرعت سرد می شود. این تغییر سریع دما این شیشه را نسبت به شیشه غیر آبداده 4 برابر محکم‌تر می کند.

شیشه آبداده طوری طراحی شده است که هنگام شکستن به صورت تکه‌های کوچک و کند فرو می ریزد. شیشه غیرآبداده با یک فشار کوچک می شکند و به‌صورت قطعه های خطرناکی خرد می شود.

کد مسکونی بین المللی تعیین می کند که در یک خانه کجا باید از شیشه آبداده استفاده شود و کجا شیشه معمولی قابل قبول است، اما یادتان باشد که اصرار برای استفاده از شیشه امن، حتی وقتی توسط کد تعیین نشده باشد، ضرری ندارد.

نتیجه

اگر شما هم مثل بیشتر صاحب‌خانه‌ها، وقتی راجع به تعویض پنجره های خود فکر می کنید، اولین چیزی که درنظر می گیرید احتمالا مواد قاب پنجره است. ممکن است نظرتان چوب باشد؟ یا وینیل با نیاز به رسیدگی کم؟ یا بهتر است ماده ترکیبی استفاده کنید؟

شیشه واقعی نصب شده در این قاب‌ها شاید به نظر مهم نباشد، یا شاید ندانید که شما می توانید نوع شیشه را هم کنترل کنید. در حقیقت، انتخاب نوع شیشه برای پنجره تان ممکن است در طرح نهایی پروژه بهبود خانه، موضوع کوچکی به نظر برسد، اما این تصمیم بزرگ می تواند بازده انرژی و راحتی را به خانه شما بازگرداند.

وقتی که شما با یک حرفه ای در زمینه تعویض درب و پنجره کار می کنید، بهترین‌ها نصیب‌تان می شود. بهترین انتخاب‌ها مجوز دارند، بیمه دارند و رتبه‌ بالایی توسط صاحب‌خانه هایی مثل شما دارند.

انتخاب یک شیشه پنجره درست یک تصمیم مهم است، و انتخاب یک حرفه ای شما را گمراه نمی کند. ما این را تضمین می کنیم. امروز با یکی از آنها تماس بگیرید.

تبلیغات