فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

چگونه خانه خود را برای سبک و کاربرد طراحی داخلی نورپردازی کنیم؟

نورپردازی یکی از عناصری در طراحی داخلی است که از آن چشم‌پوشی شده است. اما، وقتی آن را درنظر بگیرید، فقدان نورپردازی مناسب، می‌تواند تاثیر زیادی برروی فضای شما داشته باشد. نورپردازی می‌تواند بر روحیه شما تاثیر بگذارد و حتی بر اندازه فضا هم اثر گذار است، به همین دلیل است که این یک عنصر مهم طراحی است. نورپردازی مناسب به شدت می‌تواند اتمسفر اتاق شما را تغییر دهد، می‌تواند رنگ‌های استفاده شده در دکورتان را زیاد کند، و حتی می‌تواند در توجه به نقاط مختلف خانه شما مفید باشد. به‌طورکلی سه نوع نورپردازی وجود دارد که طراح‌ها از آن‌ها برای خلق سبک و کاربرد استفاده می‌کنند-نورپردازی کلی، نورپردازی کاری و نورپردازی متمرکز.

قراردادن روشنایی کلی، باعث نمایان‌شدن بیشتر اتاق می‌شود. روشنایی کاری نوعی از نورپردازی است که برای تسهیل کارهایی با دسترسی نزدیک مانند مطالعه، کار برروی سرگرمی‌ها و هنر یا آماده کردن غذا استفاده می‌شود. و بالاخره روشنایی متمرکز، برای تغییر حالت و اتمسفر فضای شما استفاده می‌شود. از این نوع نورپردازی برای خلق محیط و هیجان با رساندن نور به نقطه کانونی اتاق شما استفاده می‌شود. و به طورکلی این نوع نورپردازی، سخت‌ترین نوع نورپردازی ازنظر تولید است. این‌جا جایی است که ما وارد می‌شویم. این مقاله پر از نکته‌های طراحی است که به شما کمک می‌کند که نورپردازی درستی در خانه خود داشته باشید.

برای نورپردازی صحیح فضای خود، شما اول باید شرایط احتمالی استفاده ازآن اتاق بخصوص را درذهن خود مجسم کنید، و این‌که چه نورپردازی مورد نیاز است. خود را در هر سناریو تصور کنید و به این فکر کنید که نور از کجا خواهد آمد. به‌طورمثال، در اتاق نشیمن، سعی کنید که کاربرد آن محیط را در زمان‌های مختلف روز در ذهن خود بیاورید. آیا مهمانان شما بعد از صرف شام، داخل اتاق نشیمن به استراحت می‌پردازند؟ آیا این اتاق محل بازی‌های شبانه خانوادگی شما خواهد بود؟ آیا شما زمانی را برای مطالعه برروی صندلی مورد علاقه‌تان در اتاق نشیمن می‌گذرانید؟ همه این سناریوهای متفاوت نیازمند نوع خاصی از روشنایی است. به محض اینکه شما نحوه استفاده از فضای خود را تعیین کردید، حالا می‌توانید به سراغ انتخاب نوع نورپردازی و لوازم مورد نیاز آن بروید.

تبلیغات

راهنمای طراحی داخلی برای نورپردازی صحیح هر اتاق در خانه شما

نورپردازی طراحی داخلی

ورودی و راهرو

این نقطه، نقطه ورود به خانه شماست، مطمئن شوید که اثر خوب به جا می‌گذارد. نورپردازی در راهروی شما باید یک تاثیر گرم و خوشایند داشته باشد. آویزهای زیبا، لوسترها و پرده‌های دیواری مناسب این مکان هستند.

اتاق‌های نشیمن

بیشتر زمان ما در این اتاق سپری می‌شود، پس خیلی مهم است که روشنایی کاربردی و قابل کنترل در این فضا داشته باشیم (مانند دیمرها). سعی کنید لامپ‌های سقفی را با لامپ‌های میز و زمین ترکیب کنید. فراموش نکنید که از نورهای طبیعی هم در اتاق نشیمن خود استفاده کنید. اگراز پرده برای فیلترکردن نور خورشید به داخل استفاده کنید، نه تنها باعث زیبا شدن خانه می‌شود، بلکه انرژی را نیز ذخیره می‌کند.

اتاق‌های پذیرایی

اتاق پذیرایی شما مکانی برای آرامش است، جایی‌که شما وعده‌های غذایی خانوادگی را به اشتراک می‌گذارید، و میزبان مهمانی‌های شام هستید، پس نورپردازی در این اتاق بسیار مهم است. از لحاظ استراتژیک، قرار دادن آویزهای نور یا لوستر در بالای میز غذاخوری واجب است. و نصب دیمر برای اتاق پذیرایی خود را فراموش نکنید. این یک روش عالی برای افزایش کیفیت محیط است.

آشپزخانه

نورپردازی در آشپزخانه باید سودمند و متمرکز بر کار باشد، و روبه پایین و به سمت میز کارتان باشد. یک لامپ سقفی خوب نیز در آشپزخانه ضروری است (برای مثال، نورپردازی مخفی). آشپزخانه یک مکان عالی برای ترکیب زیبایی و عملکرد است. استفاده از روشنایی در زیر کابینت می‌تواند کاملا کاراکتر این فضا را تعریف کند، در حالی‌که کاربردی هم هست.

نورپردازی خانه

اتاق خواب ها

نور فراگیر و نرم، بهترین انتخاب برای استفاده در اتاق خواب‌ها است که به شما کمک می‌کند در پایان روز به خوبی استراحت کنید. به‌علاوه لامپ‌ها و نورهای دیواری با دیمرها برای این فضا عالی هستند.

به محض این‌که دریافتید چه نوع نورپردازی برای هر اتاق شما مناسب است، سعی کنید با لایه‌های مختلف نور برای برجسته‌ سازی ویژگی‌های معماری اتاق خود بازی کنید. یادتان باشد که روشنایی درست می‌تواند تاثیر دراماتیک برروی یک اتاق داشته باشد. نور می‌تواند این قدرت را داشته باشد که یک فضای بی‌روح و ناخوانده را به یک فضای گرم و خوشایند تبدیل کند. پس مطمئن شوید که یک نورپردازی‌ را انتخاب می‌کنید که نه تنها مناسب سبک و کاربرد اتاق شماست، بلکه همچنین باعث بهبود محیط خانه شما نیز می‌شود.

نورپردازی و طراحی داخلی برای خلق یک فضای کامل دست به دست هم می‌دهند. برای نکته‌ های طراحی خانه بیشتر با ما تماس بگیرید و وقت خود را برای دیدار با طراحان داخلی برنده جایزه ما، تنظیم کنید.

تبلیغات