فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

توصیه هایی برای انتخاب رنگ فضاهای داخلی هنگام بازسازی

دکوراسیون داخلی

آسانترین راه برای انتخاب بهترین رنگ برای فضاهای داخلی این است که با رنگهایی شروع کنید که آنها را دوست دارید؛ شما توسط رنگهای سنتی و مرسوم که استفاده می شوند برای استفاده در یک نوع دکوراسیون خاص محدود نشده اید. از رنگ مورد علاقه تان به عنوان پایه و اساس رنگ آمیزیتان استفاده کنید. می توانید از آن رنگ به عنوان الگو و درکنار سایر رنگها استفاده کنید. رنگهای محبوبتان می توانند الهام خوبی برای رنگ آمیزی جدیدتان برای کل اتاق باشند.

در اینجا راهکارهایی برای فهمیدن اینکه منظور از رنگ محبوب تان چیست، و اینکه چگونه از این رنگ می توان برای دکوراسیون داخلی تان استفاده کرد، وجود دارد.

1. نمونه های رنگ بیشتری پیدا کنید.

رنگ دیوار

مجله ها و کاتالوگ ها همیشه مهم ترین الهام برای دکوراسیون بوده اند. شما در اینترنت به هزاران صفحه برای الهام گرفتن دسترسی دارید. سایت های خرده فروشی نیز با تصاویر خانه هایشان می توانند الهامبخش باشند؛ همچنین سایت های کمپانی های رنگ می توانند راه هایی برای استفاده از رنگ های مختلف در خانه تان ارائه دهند. سایت های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و پینترست نیز رنگ آمیزی های الهام بخشی که در زمان حال استفاده شده اند را عرضه می کنند. پینترست برای جمع آوری ایده های مختلف و محبوبتان در یک صفحه گزینه بسیار مناسبی است. بنابراین می توانید تمام ایده ها را در یک جا جمع کنید.

این عکس یک دکور فیروزه ی بسیار مناسب برای اتاق نشیمن نشان می دهد.

2. از تئوری رنگ ها برای خلق یک الگوی نقاشی خوب بهره ببرید.

انتخاب رنگ دیوار

شما احتایجی ندارید که رنگ ها را کاملا بیاموزید تا ایده های مناسبی برای رنگ آمیزی هنگام بازسازی بیابید اما بهتر است به هرحال برخی از این مطالب را بیاموزید. این ایده ها ابزارهای مناسبی برای تولید الگوهای مناسب نقاشی است. می توانید اطلاعات پایه را بیاموزید مثلا ببینید که رنگ ها چه ارتباطی با هم دارند و درکنار هم چگونه به نظر می رسند و به یک ترکیب رنگی خوب برسید. زمانی که ممکن است نخواهید یک رنگ خاص را برای نقاشی استفاده کنید می توانید سایه های این رنگ را از مغازه رنگ فروشی موردنظرتان انتخاب کنید و از آنها استفاده کنید.

استفاده از ترکیب رنگ ها برای تشکیل یک الگوی مناسب زمانی که برخی مفاهیم نقاشی را یاد بگیرید، کار آسانی است.

3. با استفاده از رنگ های خنثی خلاق به نظر برسید.

دکوراسیون منزل

اینکه از رنگ های خنثی استفاده کنید باعث نمی شود کارتان راحت شود. شما با خلاقیت در استفاده از رنگ های خنثی می توانید فضای خانه را مرتب تر جلوه دهید. یک دیوار راه راه با رنگ های خنثی می تواند علاوه بر حفظ احساس آسایش و آرامش بخش بودن، نمایی بسیار ویژه به دیوارها اضافه کند. دیوارهایی با رنگ های خنثی و یک سقف پاستلی یک راه زیرکانه برای رنگ کردن دیوار است؛ به طوری که حس آرامش بخش بودن خانه را خراب نمی کند.

تبلیغات

4. رنگ مورد استفاده تان را از یک عکس استخراج کنید!

انتخاب رنگ

یکی از ساده ترین راهکارها برای انتخاب رنگ داخلی این است که با یک عکس شروع کنید. از طریق بالش ها، سرویس خواب و حتی پارچه های رومیزی می توانید ایده های خوبی برای رنگ آمیزی خانه تان پیدا کنید. اگر می خواهید یک دیوار جسورانه تر داشته باشید به برجسته ترین رنگ های داخل عکس دقت کنید. اما اگر می خواهید رنگی برای دیوارتان انتخاب کنید که ملایم تر به نظر برسد یا اینکه اتاقتان بزرگ تر است، بهتر است به رنگ های جزئی داخل عکس دقت کنید.

5. برای به دست آوردن ایده به بیرون نگاه کنید.

طراحی داخلی

آوردن رنگ های بیرونی به داخل خانه ایده خوبی برای به دست آوردن یک الگو رنگی مناسب است. خواه از رنگ سبز درختان یا رنگ آبی ملایم ساحل استفاده کنید، رنگ های طبیعی که از بیرون الهام گرفته می شوند آرامبخش هستند و برای فضای خانه بسیار مناسب هستند. سعی کنید رنگ مورد نظرتان را برای هر شرایطی در خانه در نظر بگیرید تا بیشتر به واقعیت آن رنگ پی ببرید؛ مثل شب، روز، پنجره های باز یا بسته و همچنین با وسایل خانه تان. رنگ مورد استفاده باید با این موارد ارتباط داشته باشد تا حس نرمالی به چشم ها القا کند.

اگر می خواهید از دورنمای بیرون خانه به عنوان الگو رنگ آمیزی تان استفاده کنید، حتما بایدها و نباید های دکوراسیون طبیعت را بیاموزید.

6. رنگ خانه تان را از کارهای هنری پیدا کنید.

رنگ دکوراسون منزل

یکی از رازهای طراحان داخلی انتخاب رنگ های داخل تصاویر هنری (نقاشی ها) برای خانه است. اکثر هنرمندان استاد رنگ ها و نورها هستند؛ به طوری که خودشان الگوی رنگی شان را در آثارشان تشکیل می دهند. می توانید از بینش آنها نسبت به آثارشان در انتخاب رنگ استفاده کنید. همچنین می توانید رنگ های مکمل را از کارهای محبوبتان برای تشکیل یک الگوی رنگی استفاده کنید.

7. به الگوهای رنگی تاریخی توجه کنید.

رنگ بندی منزل

فقط به این خاطر که الگوهای رنگی هنرمندان را دوست دارید، به این معنا نیست که باید مثل هنرمندان خانه تان را بچینید. رنگ های نقاشی تاریخی توسط بسیاری از رهبران صنعتی دنیا عرضه شده است. از این کلکسیون ها الهام بگیرید و آن ها را به دکوراسیونتان اضافه کنید.

رنگ زرد داخل نقاشی بنجامین مور یک رنگ دیوار گرم و صمیمی است که می تواند نقش به سزایی در تشکیل دکوراسیون و بازسازی شما ایفا کند که می تواند هم در دکوراسیون مدرن و هم در دکوراسیون هنری به کار بیاید.

8. از یک سایه روشن تر یا تیره تر استفاده کنید.

چیدمان منزل

بعضی مواقع تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک بررسی دقیق تر برای استخراج رنگ درست است. قبل از اینکه خیلی سریع برای رنگ اتاقتان تصمیم بگیرید یک رنگ روشن یا تیره تر از همان رنگ را هم تصور کنید. بسیاری از رنگ ها رِنج گسترده ای دارند که هر مورد آن با دیگری متفاوت است. شما می توانید برای انتخاب رنگ درست با سرپرست مغازه رنگ فروشی مشورت کنید تا رنگ ایده آلتان را برحسب درصد تیرگی آن به دست آورید.

9. چگونه از تَه رنگ برای پیدا کردن رنگ های بی نقص استفاده کنیم؟

بهترین رنگ دیوار

ممکن است به طور ناخوشایندی از دیدن تَه رنگ ها شگفت زده شوید. چراکه ممکن است رنگی که بر روی دیوار استفاده می کنید و رنگی که دیده می شود به خاطر تَه رنگ ها تفاوت های جزئی یافت شود که کار را خراب کند. اگر بخواهیم ساده بگوییم، تَه رنگ چیزی که به صورت ناخواسته در رنگ مورد علاقه شما تاثیر می گذارد. مثلا یک قهوه ای کمرنگ ممکن است زمانی که از تَه رنگ سبز غلیظ استفاده می کنیم، آنقدرها هم ساده به نظر نرسد. تنها راه برای اینکه به درستی بدانیم که تَه رنگ در خانه چگونه به نظر می آید این است که آن را امتحان کنیم! تَه رنگ ها از سایر نماهای اتاق شما می توانند نمای اتاق شما را با انعکاس خود عوض کنند. پس استفاده از یک فضای نمونه برای امتحان کردن آنها ضروری است.

مطمئن شوید که از تاثیر تَه رنگ ها و اینکه چطور برای انتخاب رنگ مهم هستند، اطلاعات کافی داشته باشید.

10. قبل از خرید انتخابتان را انجام بدهید.

ترکیب رنگ در دکوراسیون

انتخاب رنگ داخلی مناسب از خانه شروع می شود. قبل از اینکه به مغازه رنگ فروشی بروید تا نمونه رنگ تهیه کنید، کاتالوگ، مجله، نمونه کار و الگوها را تهیه کنید. این کار از خریدن رنگ های اضافه حین بازسازی برای امتحان کردن جلوگیری می کند. سخت ترین قسمت خرید رنگ داشتن انتخاب های زیاد در ابتدای کار است.

پس از اینکه انتخاب هایتان را محدود کردید، به رنگ فروشی بروید تا رنگ های نمونه را تهیه کنید و در خانه امتحان کنید. این مرحله از انتخاب رنگ کمی سخت تر از سایر مراحل است.

همچنین قبل از مراجعه به رنگ فروشی درباره کارهایی که نباید در رنگ فروشی انجام دهید اطلاعات کسب کنید.

11. رنگ انتخابی تان را قبل از اعمال کردن امتحان کنید.

انتخاب بهترین رنگ خانه

این کار یک قانون ساده است که هیچگاه نباید نادیده گرفته شود. همیشه هر رنگی که در نظر دارید امتحان کنید. زمانی که ساعت ها صرف انجام پروژه و رنگ کردن دیوارها می کنید باید رنگ درست را انتخاب کرده باشید. هرگز نباید از این مرحله به سادگی بگذرید. اگر نگاهی به پشت رنگ فروشی ها بیاندازید قوطی رنگ های مرجوعی را می بینید که متعلق به کسانی است که زمان کافی صرف تست رنگ نکرده اند. لطفا یکی از این افراد نباشید! مطمئن شوید که دقیقا مقدار رنگ مورد نیازتان را محاسبه کنید تا پس ماندها را به حداقل برسانید.

فراموش نکنید که مهم ترین گام در یافتن رنگ مناسب برای خانه، امتحان کردن رنگ های مختلف است.

12. چگونه رنگ را در سرتاسر خانه تان بزنید؟

انتخاب رنگ دیوار

اگر یک خانه کوچک را می چینید، زدن یک رنگ یکسان به تمام اتاق ها می تواند این حس را ایجاد کند که خانه از مقدار واقعی آن بزرگ تر به نظر می آید. همچنین این کار می تواند یک حس آرامش بخش به خانه القا کند. بهترین راه برای یکسان رنگ کردن تمام اتاق ها این است که از یک رنگ خنثی، که می تواند ظاهر خانه را ثبیت کند استفاده کنید. شما هم می توانید تمام اتاق ها را به یک رنگ بزنید و هم می توانید به هر اتاق یک رنگ خاص را اختصاص دهید، که هیچ یک از آنها برای شما مشکل ساز نمی شود. رنگ کف خانه در همه اتاق ها باید یکسان باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم برای ایجاد قرینگی بیشتر در خانه از گچ بری استفاده کنید.

13. از یک مشاور کمک بگیرید.

دکوراسیون خانه

اگر می خواهید مِتُد رنگی جدید را امتحان کنید و شک دارید که کدام رنگ برای خانه مناسب است، یک مشاور (طراح داخلی) می تواند شما را در مسیر درست قرار دهد. یک مشاور خوب می تواند ایده های بسیار مناسبی برای رنگ آمیزی در اختیارتان بگذارد و شما را از تردید نجات دهد.

قبل از اینکه مشاورتان را ملاقات کنید ایده ها، الهامات و نمونه کارهایی که سراغ دارید را جمع کنید تا این شخص بتواند ایده هایی که در ذهن شماست را درک کند. از مشاورتان بخواهید تا زمانی برای بازدید از محل رنگ آمیزی تان اختصاص دهد تا با چالش های روبه رو آشنا شود. اگر مشاورتان پیشنهاد کرد که سیستم نوری تان را تغییر دهد تعجب نکنید؛ چراکه نوردهی خانه تاثیر زیادی در نمای داخلی آن دارد.

14. نرم افزارهای رنگ آمیزی می توانند انتخاب رنگ را به طور قابل توجهی تسهیل کنند.

ترکیب رنگ خانه

انتخاب رنگ با استفاده از نرم افزارهای موبایل و تبلت بسیار راحت تر است. نرم افزارهای موبایل رنگ آمیزی تا به امروز به طور قابل توجهی توسعه داده شده اند و کارایی بسیار زیادی دارند. پس اگر قبلا از یک مورد استفاده کرده اید و کارایی کافی را نداشته می توانید یک برنامه دیگر را امتحان کنید.

محبوب ترین نرم افزارهای رنگ آمیزی می توانند به شما توانایی هماهنگ کردن دیوارهای خانه تان با انواع رنگ را دارند. البته ممکن است نتوانند کاملا ارتباط برقرار کنند اما می توانند کمک به سزایی به انتخاب رنگ مورد نظرتان فراهم کنند. همچنین با این ابزارها می توانید ایده های رنگ آمیزی را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین به دنبال برنامه هایی برای پیدا کردن ایده ها و الگوهای رنگ آمیزی مناسب باشید.

تبلیغات