فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

چگونگی تعمیر دیوار، پس از کندن نوارچسب

ترمیم دیوار کندن چسب

آویزان کردن پوسترها، تصاویر و یادگاری های دیگر روی دیوار به وسیله ی نوار چسب، باعث می شود دیگر مجبور به فرو کردن میخ و پونز در دیوار نباشید. با این حال زمانی که نوارچسب را از روی دیوار می کَنید، گاهی اوقات چسب آن روی دیوار باقی می ماند و آسیب های کوچکی نیز ایجاد می کند. نوارچسب با چسب قوی می تواند رنگ را از روی دیوار بِکَند و حتی به لایه ی رویی دیوار رسوخ کند. خوشبختانه، تعمیر دیوار آسیب دیده بعد از کَندن نوارچسب، به وسیله ی ابزار درست، کار ساده ای است.

دیوار را با کاغذ سنباده، سنباده بزنید تا هرگونه چسبی که باقی مانده، خرده های سست رنگ یا تکه های خرد شده ی گچ دیوار، برداشته شود. دیوار را به وسیله ی یک پارچه ی خشک، پاک کنید تا هرگونه ذرات رنگ و گردوغبار از روی آن پاک شود.

تبلیغات

اگر لایه ی رویی دیوار خرد شده است، روی آن پرایمر ضدآب بزنید. پرایمر ضدآب از نفوذ آب به درون رنگ دیوار جلوگیری می کند و مانع طبله کردن دیوار در دمای گرم و مرطوب می شود. برای استفاده از پرایمر از دستورالعمل سازنده پیروی کنید. اجازه دهید دیوار کاملا خشک شود.

به وسیله ی ملات گچ و کاردک، هرگونه گودی یا سوراخ کوچک را پر کنید. بعداز اینکه سوراخ های دیوار پر شد، به وسیله ی سمت تخت کاردک هرگونه ملات اضافه را از روی سطح دیوار پاک کنید و سطح آن را مساوی با سطح دیوار صاف کنید. اجازه دهید ملات کاملا خشک شود.

در صورت لزوم، یک لایه ی اضافه از ملات گچ، اضافه کنید. لایه ی اضافه ای از گچ می تواند هرگونه نقص پوشیده نشده ای که روی لایه ی اول وجود دارد و یا ناهمواری که ممکن است در هرقسمتی وجود داشته باشد را، برطرف کند. همه ی ملات های اضافه را پاک کنید و لایه ی دوم را به وسیله ی کاردک صاف کنید. اجازه دهید ملات ترمیم کاملا خشک شود.

با دست روی دیوار بکشید تا هرگونه زبری یا نقاط ناهموار را تشخیص دهید. ملات گچ خشک شده را سنباده بزنید تا از مسطح، صاف و هموار بودن آن با سطح دیوار، اطمینان حاصل کنید.

روی ناحیه ی تعمیرشده پرایمر بزنید تا سطح را برای یک لایه از رنگ آماده کنید. برای استفاده از پرایمر از دستورالعمل سازنده پیروی کنید. اجازه دهید پرایمر کاملا خشک شود.

دیوار تعمیرشده را رنگ کنید و بافت آن را با بافت دیوار موجود ترکیب کنید. اجازه دهید رنگ به طور کامل خشک شود. در صورت نیاز برای دستیابی به رنگ درست، لایه ی دوم رنگ را نیز اضافه کنید.

لوازمی که نیاز خواهید داشت:

  • سنباده
  • پارچه خشک
  • پرایمر ضدآب
  • ملات گچ
  • کاردک
  • پرایمر
  • قلمو نقاشی
  • رنگ
تبلیغات