فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

25 مورد از بزرگترین اشتباهات بازسازی که صاحب‌خانه‌های جدید مرتکب می‌شوند

بزرگترین اشتباهات بازسازی

مثل یک فرد بالغ، با مشاور مالی خود جلسه گذاشتید، وام گرفتید و یک خانه خریدید. حالا قسمت سخت آن فرامی‌رسد: بازسازی آن توسط خودتان. چه بخواهید یک بازسازی کلی انجام دهید و چه سعی داشته باشید فقط دکوراسیون را تغییر دهید، در طراحی یک ملک، موارد خیلی بیشتری از آن‌چه که فکر می‌کنید وجود دارد. ما با دو متخصص ( یک مشاور بازسازی و یک طراح داخلی) برای دانستن درباره‌ی متداول‌ترین اشتباهاتی که صاحب‌خانه‌های جدید مرتکب می‌شوند، صحبت کردیم تا شما اشتباهات آن‌ها را تکرار نکنید.

1- خیلی زود شروع به بازسازی کردن

اگر ممکن است، قبل از این‌که هر نقشه‌ای برای تعمیرات اساسی بکشید، مدتی در خانه‌تان سکونت کنید. بروس اروینگ، مشاور مستقل نوسازی و املاک از کمبریج ماساچوست، می‌گوید:" جریان آن را پیدا کنید، جایی که خواروبار قرار می‌گیرد، جایی که قرار است لباسشویی باشد، نور خورشید چطور به آن می‌خورد. نقاط کور کجاست، شیب راه آب باران چگونه است، حتی حس روح آن را دریابید. همه‌ی این‌ها برای انتخاب‌هایتان، زمانی که بخواهید نقشه‌های خود را بچینید و اوضاع را تغییر دهید، به شما آگاهی می‌دهد."

2- دست کم گرفتن هزینه‌ها

بیشتر کارها از آن‌چه که انتظار دارید، بیشتر هزینه برمی‌دارند و بیشتر طول می‌کشند، بنابراین همیشه هنگام محاسبه هزینه‌ها، 20 درصد به آن‌چه درباره‌ی مجموع هزینه‌هایی که فکر می‌کنید پروژه برمی‌دارد، اضافه کنید. اروینگ هشدار می‌دهد:" اگر سرمایه ندارید، کار را به عقب بیندازید."

3- انتظار پیش رفتن همه چیز طبق برنامه

کار کردن روی ساختمان‌های قدیمی می‌تواند اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ی زیادی را رقم بزند. چه کسی می‌داند پشت آن دیواری که مشغول کندن آن هستید چیست؟ سازه‌های جدید قابل کنترل‌تر هستند اما این به معنی نیست که همیشه اوضاع بر وفق مراد است. برای غیرمنتظره‌ها آماده باشید. اروینگ می‌گوید:" این یک خطای انسانی است. همه‌ی ما امیدواریم و دعا می‌کنیم که همه‌چیز طبق برنامه پیش برود." به ما اعتماد کنید: هیچ‌وقت این‌طور نخواهد شد.

تبلیغات

4- استخدام نکردن طراح از ابتدای کار

اروینگ می‌گوید:" شما در حال خرج کردن، بیشتر از آن‌چه که حتی فکر می‌کردید ممکن است باشد، هستید. این هزینه ممکن است برای طراحی یک چیز درست باشد." طراحان داخلی و معماران معمولا یا به صورت ساعتی دستمزد می‌گیرند و یا درصدی از کل مبلغ کار را می-گیرند(مثلا 10 درصد). در مقایسه با کل هزینه‌ی شما مبلغ کمی است.

5- انتخاب پایین‌ترین پیشنهاد

به گفته‌ی اروینگ:" خدمات حرفه‌ای و خوب ارزش هزینه کردن را دارد؛ یعنی طراحی و هم‌چنین ساخت و ساز." خواهان پرداخت هزینه‌ی یک پیمان‌کار خوب باشید و نسبت به کسی که ارزان است و سریعا در دسترس است، محتاط باشید.

6- استخدام کسی که حرفه‌ای است اما مناسب کار نیست

فقط به این خاطر که کسی طراح خوبی است، به معنی مناسب بودن برای کار شما نیست. آیا شما زیبایی‌شناسی یکسانی دارید؟ اولویت-ها چطور؟ اروینگ می‌گوید:" اگر آن طراح از شما درباره‌ی نیازهایتان، خواسته‌هایتان و شیوه‌ی زندگی شما، سوالات زیادی نپرسید، کس دیگری را پیدا کنید." مهارت گوش کردن و کنجکاوی، بسیار مهم است.

7- عدم پرسش سابقه

به توصیه‌ی اروینگ، با سه نفر از مشتریان قبلی هرکسی که قصد استخدام او را دارید، تماس بگیرید، او اشاره دارد:" این افراد، سطح فعلی دستاورد‌ها و پرسنل آن شخص را آزموده‌اند." سابقه‌ی یک معمار را از پیمانکاران عمومی بپرسید و برعکس. از وب سایت افرادی که مدنظر دارید بازدید کنید تا بفهمید آیا چیزی که از نظر درستی و روحیه‌ در شخص می‌بینید را می‌پسندید یا نه.

8- انتظار کشیدن خیلی طولانی برای مشاوره با یک پیمانکار عمومی

به جای نقشه‌های کامل و با جزئیات، از یک پیمانکار بخواهید طرح و نقشه را در مرحله‌ی شماتیک بررسی کند. اروینگ می‌گوید:" از این طریق، قبل از این‌که عاشق یک طرح شوید و هزینه‌ی یک سری کامل از نقشه‌های پیشنهاد شده را پرداخت کنید، می‌توانید بفهمید آیا هزینه پروژه متناسب با بودجه شما هست یا نه. هم‌چنین راه خوبی برای ملاقات با پیمانکاران بالقوه، جلب نظر آن‌ها و سواستفاده نکردن از وقت آن‌هاست.

9- تظاهر به درک یک نقشه‌ی طراحی

در حقیقت بیشتر مردم نمی‌توانند نقشه‌ها را بخوانند. به جای با دقت نگاه کردن به آن، چیدمان اتاق یا ساختمان و یا باغ را در واقعیت تغییر می‌دهند. جاسلین چیپون، طراح داخلی و صاحب اصلی شرکت دیگز دیزاین در نیوپورت رودآیلند، می‌گوید:" نوار نقاشی می‌تواند بهترین دوست شما باشد." نوار چسب زدن دور هر فضا در نقشه، بهتر از هر اپلیکیشن طراحی یا اسکیس، برای درک چگونگی مناسب بود هرچیز، به کار می‌آید.

10- به قدر کافی سوال نکردن

اروینگ می‌گوید:" زیاد سوال بپرسید. چیزی به نام خنگ وجود ندارد. به علاوه این پول شماست که خرج می‌شود. شما باید بدانید چرا و روی چه چیزی."

11- ایجاد تغییرات خیلی زیاد در طول کار

تغییراتی که به نظر شما ساده به نظر می‌رسند، ممکن است در پس پرده کار زیادی لازم داشته باشد، بنابراین حتی اصلاحات جزئی را هم با طراح و یا سازنده‌ی خود هماهنگ کنید و مطمئن شوید. اروینگ یادآور می‌شود:" حتی جابه جا کردن کلید لامپ به اندازه‌ی چند متر، می‌تواند هزینه زیادی بردارد."

12- مشخص نکردن جدول زمانی

با پیمانکار خود، برای تهیه‌ی لیستی از مواردی که نیاز است خریداری شود و محدودیت‌های زمانی برای تصمیم‌گیری، همکاری کنید. چیپون می‌گوید:" این‌که احساس کنید یک اسلحه روی سر شماست تا یک انتخاب ثابت مهم را انجام دهید و بعدا پشیمان شوید، آخرین چیزی است که می‌خواهید."

13- خارج از چهارچوب فکر نکردن به معنی واقعی کلمه

زمانی که همه‌ی فکر شما درگیر لوسترها است، رسیدگی به ناودان‌ها، ترازبندی و سقف‌ها خسته کننده به نظر می‌رسند، اما اگر می‌خواهید خانه‌ی شما سرپا باشد، باید یک پوشش ساختمانی محکم بسازید. اورینگ می‌گوید:" اگر با انتخاب بین کار روی بیرون ساختمان و کار داخل ساختمان مواجه هستید، از بیرون شروع کنید. اگر نشتی سقف برطرف نشود، کف‌سازی جدید، فایده‌ای ندارد.

14- نادیده گرفتن فضاهای داخلی

از طرف دیگر، در بسیاری اوقات، موضوع دیر به فکر فضاهای داخلی افتادن است. افراد تازه‌کار اغلب فکر می‌کنند خودشان می‌توانند کار را تمام کنند و یا کاناپه‌ی قدیمیشان را در یک اتاق جدید جا بدهند. اما اگر می‌خواهید فضای خود را دوست داشته باشید و کیفیت آن را بالا ببرید، حتما برای طراحی داخلی و دکوراسیون، بودجه مجزا درنظر بگیرید.

15- دست کم گرفتن عوامل ایجاد فشارهای روانی

اروینگ می‌گوید:" هر پروژه‌ی ساخت و سازی در منزل شما، پر از اعمال قدرت‌های طرفین است". او به طور جدی به زوج‌ها پیشنهاد می-کند که در ابتدا یک پروژه‌ی کوچک، مثلا ساخت یک خانه‌ی پرنده، را در دست بگیرند. ممکن است تعجب کنید که سبک‌های شما، ایده‌هایتان و رویکردهایتان چقدر متفاوت است. هم‌چنین اروینگ اضافه می‌کند:" در طی ساخت لانه‌تان، با خمیر، به مقدار زیادی این‌ها اتفاق می-افتد. اگر نمی‌توانید در ابتدا پروژه‌ی کوچک‌تری انجام دهید، حداقل باید بدانید که اگر انجامش می‌دادید، بهتر می‌شد."

16- پایین آوردن کیفیت

چیپون پیشنهاد می‌کند:" پول خوبی بابت چیزهایی که هرروز به آن‌ها دست می‌زنید، مثل یراق‌آلات درها، درها، شیرآلات، لوازم خانگی و کابینت‌های آشپزخانه، خرج کنید. این تجربه‌ی لمس، یک یادآوری روزانه از استحکام و کیفیت خانه‌تان، برای شما و مهمانانتان می-فرستد."

17- ولخرجی، جایی که باید پس‌انداز کنید

از روی دیگر، او می‌گوید:" روی ایده‌ای که برای بیشتر موارد آن باید هزینه‌ی بیشتری شود، قفل نکنید." چیدن چند کوسن زیبا می-تواند یک مبل معمولی را زیبا کند یا ترکیب یک میز ناهارخوری ساده با یک چراغ تزیینی. لعاب کاری مجدد کاشی‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر از تعمیر کلی آن‌هاست. او می‌گوید:" و قالی‌های سیزال اقتصادی و همیشه شیک هستند!"

18- عوض کردن پنجره‌ها

اروینگ توصیه می‌کند:" قبل از عوض کردن پنجره‌ها خیلی خوب فکر کنید. اگر پنجره‌های اصل خود خانه هستند و نصف آراستگی ظاهریشان را دارند، می‌توانند و باید احیا شوند."

19- بلد نبودن اندازه‌گیری

به محض فهمیدن اندازه‌ی مورد نیاز مبل‌ها، میزها و دیوارکوب-هایتان، آن‌ها را در یک لیست بنویسید و همیشه همراه خود داشته باشید. شما هرگز نمی‌دانید که گزینه‌ی عالی کی سر راه شما قرار می‌گیرد. چیپون این هشدار را می‌دهد که:" زمانی که برای150 سانتی متر فضا دارید، عاشق یک مبل170 سانتی متری نشوید."

20- خریدن مبلمان غول پیکر

زمانی که مشغول اندازه‌گیری هستید، عرض در را هم یادداشت کنید. چیپون می‌گوید:" مطمئن شوید که خریدهای جدیدتان از در اصلی رد می‌شود. باورتان نمی‌شود که چقدر اغلب این مورد نادیده گرفته می-شود."

21- خریدن فرش‌های مینیاتوری

فرش‌های کوچک‌تر از حد معمول، رایج‌ترین اشتباهی است که چیپون می-بیند، او می‌گوید:" فرش شما باید به مبلمان بنشیند، بنابراین باید حداقل پایه‌ی جلوییی وسایل روی فرش باشد. اگر اندازه‌های استاندارد به کارتان نمی‌آید، ناراحت نباشید. مغازه فرش فروشی محله‌ی خود را در جریان بگذارید. آن‌ها هر بافته‌ی بزرگی را به هر شکل و اندازه‌ی دیگر درمی‌آورند."

22- هماهنگ نشدن با یگدیگر

به گفته‌ی چیپون:" اگر در حال خرید لوازم خانگی، چراغ‌ها و سایر وسایل مربوط به بازسازی هستید، از تمام مشخصات و دستورالعمل‌های نصب، پرینت بگیرید. من همه‌ی این‌ها را در یک رسید برای پیمانکار و کارکنان قرار می‌دهم و در همان محل نگه می‌دارم تا همه به این مدارک دسترسی داشته باشند." نکته‌ی مهم:" اگر می‌خواهید ملک خود را بفروشید و یا اجاره دهید، این یک ابزار ارزشمند است."

23- تلاش کردن برای این‌که پیمانکار عمومی خودتان باشید

جدای از تجربه‌ی ساخت و ساز و مواد و منابعی که پیمانکاران عمومی در اختیار دارند، چیز دیگری برای ارائه دارند: جواب‌گو بودن. به گفته‌ی اروینگ:" با وجود یک متخصص برق، شما نوسان برق زیادی ندارید." به هرحال پیمانکاران جزء با G.C.’s ارتباط دارند که اگر کار را درست انجام ندهند، باید ضرر آن را متحمل شوند. بعضی اوقات این موضوع، مخصوصا اگر کار شما نسبتا کوچک باشد، برای شما زحمت ایجاد می‌کند اما بدانید که این می‌تواند یک ریسک باشد.

24- هزینه‌ کردن زیاد برای فناوری

فناوری می‌تواند گران باشد و به سرعت از رده خارج شود. اگرچه ممکن است سیم‌کشی تمام اتاق‌ها برای فیلم دیدن، جالب به نظر برسد، اما لزوما سرمایه‌گذاری خوبی نیست. بعید است که خریدار بعدی خانه‌ی شما تحت تاثیر یک سیستم کهنه قرار بگیرد.

25- کار کردن هم‌زمان روی چند اتاق

چیپون برای هرکسی با یک مقدار بودجه (یعنی همه‌ی ما) پیشنهاد می‌کند، ابتدا روی فضاهای نشیمن تمرکز کنید. او یادآور می‌شود:" این‌که در چندین اتاق، کمی این‌جا، کمی آن‌جا، کار انجام دهید، فقط در شما احساس بی ثباتی و ناامیدی ایجاد می‌کند. جایی که شما بیشتر وقتتان را آن‌جا می‌گذرانید، باید واقعا به عنوان کانون انرژی و سرمایه‌گذاری شما، به کار گرفته شود. زمانی که بودجه این اجازه را داد، به سراغ فضای بعدی بروید."

همچنین بخوانید :
بازسازی خانه
تبلیغات