فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

نحوه‌ی ارائه‌ی یک رندر معماری

هنگام تهیه رندر معماری، مهم است که با یک طرح ساده و مفهومی شروع کنید. یک رندر سه بعدی معماری، تنها یکی از بخش‌های زیاد طراحی معماری است که می‌تواند در تجسم اندازه‌ی ساختمان شما و هم-چنین نوع طراحی یا سبکی که استفاده می‌کنید، به شما کمک کند.

رندر معماری

رندر معماری چیست؟

هم‌چنین، ارائه‌ی رندر معماری به شکل یک تصویرسازی معماری یا تجسم معماری، راهی برای تصورِ طرح ارائه شده و طراحی ساختمان، به عنوان یک مدل سه بعدی دیجیتال است (یا در حالت رایج‌تر، یک مدل واقعی از ساختمان). تصویرسازی سه بعدی معماری، با بهره‌گیری از ترسیم اندازه‌ها و ابعاد مشخص طراحی در قالب یک تصویر واقعی یا یک نمونه‌ی فیزیکی، به دقت و کیفیت پروژه‌ی معماری شما کمک می‌کند.

هدف ارائه‌ی رندر معماری چیست؟

بهترین رندرهای معماری، به تجسم این‌که یک ساختمان یا خانه ممکن است چه شکلی داشته باشد و یا نحوه‌ی قرارگیری طبقات، پنجره‌ها و سایر جنبه‌های معماری، کمک خواهد کرد. یک رندر معماری، فضایی سه بعدی‌ای را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد تا همه چیز را در مقیاس واقعی‌تری ببینید، در حالی که نقشه‌ی طبقات یا تراز طبقات، معمولا فضای داخلی را در یک قالب دو بعدی ترسیم می‌کند.

به وسیله‌ی تصویرسازی سه بعدی، شما می‌توانید مشخصه‌های طراحی را از منظر دیگری ببیند. این امر می‌تواند در درک عیوب طراحی یا بیان موضوعات زیبایی‌شناسی که در ترسیم دو بعدی قابل مشاهده نیست، به شما کمک کند. اگر زمان ندارید، خدمات رندر سه بعدی ، برای کمک به بالا بردن سطح تصویرسازی‌های شما، در دسترس است.

تبلیغات

سه نوع رندر معماری

روش‌های زیادی برای تصویر کردن یک پروژه‌ی ساخت و ساز یا طراحی وجود دارد. هر مرحله از طراحی به شما در ساخت قسمت‌های مختلف طرح معماریتان کمک می‌کند و در نهایت به یک مدل کامل تبدیل می‌شود که می‌تواند یک دیده واقعی از یک ساختمان ارائه دهد. سه نوع اصلی رندر معماری عبارتنداز:

1- رندر خارجی. در یک رندر خارجی، زاویه‌ی دید از خارج از ساختمان است. این زاویه می‌تواند شامل ساختمان‌های مجاور یا فضای سبز باشد تا با در برگرفتن محیط زندگی واقعی، حس بهتری از فضا و محیط‌ها ارائه دهد. رندر خارجی می‌تواند برای بازاریابی املاک بسیار مهم باشد؛ چون این امکان را به مشتری می‌دهد که ساختمان را در محیط حقیقی تصور کند.

2- رندر داخلی. در یک رندر داخلی، نقطه‌ی قوت، فضای داخلی اتاق است. یک طرح داخلی معماری، رنگ‌ها، نور و سایه را نشان می‌دهد و نمایشی بهتر و واقعی از طراحی داخلی فضای پیشنهادی، ارائه می‌دهد؛ در حالی که پلان/تراز طبقات یک نقشه‌ی دو بعدی از فضا را نشان می‌دهد. برخی از نرم‌افزارها امکان یک انیمیشن سه بعدی را فراهم می‌کنند که کسانی که در آینده قصد خرید ساختمان را دارند، به صورت واقعیت مجازی، در آن ملک بگردند. طرح‌های داخلی به طور ویژه‌ای برای آژانس‌های املاک که قصد فروش املاک خود را دارند و یا طراحان داخلی که قصد فروش خدمات طراحی منزل خود را دارند، کارآمد است. تورهای مجازی این امکان را به خریداران می‌دهد تا بتوانند بی معطلی، در یک فضا قرار گیرند.

3- رندر هوایی. طرح هوایی نمای ساختمان را از بالا به شما ارائه می‌دهد که می‌تواند نشان دهد که ساختمان در محل چطور به نظر می‌رسد و در ترکیب با ساختمان‌های دیگر، چطور خواهد بود.

فرآیند رندر معماری چیست؟

اگر بودجه‌ی شما اجازه‌ی استفاده از خدمات ارائه‌ی رندر معماری حرفه‌ای به منظور ساخت تصویر سه بعدی خودتان را، به شما نمی‌دهد، خودتان می‌توانید از عهده‌ی آن بربیایید. در این‌جا مولفه‌های اصلی فرآیند ارائه‌ی رندر معماری آورده شده است:

1- تهیه‌ی طرح اولیه (اسکیس). هنوز بیشتر طرح‌های معماری با مداد و کاغذ شروع می‌شوند. با استفاده از این وسایل، طرح اولیه‌ی ساختمانتان را ایجاد کنید. ابعاد ساختمان خود را تعیین کنید و بزرگی آن را به قدری در نظر بگیرید که جزئیات را بتوان مشخص کرد اما کوچکی آن هم باید به قدری باشد که با ورق کاغذ متناسب باشد.

2- مرزها را مشخص کنید. اگر چند طبقه دارید، با استفاده از خطوط نشان دهید که در نقشه‌ی معماری شما، تقسیم‌بندی طبقات کجا خواهد بود.

3- عناصر طراحی را اضافه کنید. زمانی که اسکلت خالی ساختمانتان را به دست آوردید، المان‌های مختلف طراحی را به آن اضافه کنید؛ مانند المان‌های انتقال دهنده‌ی بین کف و پنجره‌ها، قاب-بندی، درها و یا سایر وجوه طراحی خارجی. تمام المان‌ها را بر اساس مقیاس رسم کنید.

4- نماهای جانبی را یکسان کنید. مراحل بالا را برای هر طرف ساختمان تکرار کنید، از جمله نمای هوایی. اگر برای فضای داخلی نقشه تهیه می‌کنید، این موارد احتمالا پلان/تراز طبقات خواهد بود (که می‌توانید آن را به یک فرمت سه بعدی تبدیل کنید).

5- ساختمان خود را مدل کنید. از مدل‌سازی سه بعدی برای رساندن طرح خود به مرحله‌ی بعدی استفاده کنید. اگر نمی‌دانید چطور طرح سه بعدی را با دست بکشید، از نرم‌افزارهای طراحی نظیر Sketch Up یا 3D MAX یا Revit استفاده کنید ( یا یک طراح با تجربه استخدام کنید) تا نقشه‌ی دو بعدی خود را به یک مدل سه بعدی تبدیل کنید. طراحی دو بعدی شما، وارد کردن اندازه‌ها و ابعاد در داخل نرم‌افزار را خیلی آسان‌تر می‌کند.

تبلیغات