فارسی بیم ارائه دهنده خدمات ساختمانی شامل طراحی، اجرا، بازسازی و تعمیرات ساختمان

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، کافی است با فارسی بیم تماس بگیرید. کارشناسان فارسی بیم شما را از ابتدا تا انتهای مراحل بازسازی همراهی می نمایند.

۱۲ نکته برای انتخاب کابینت مناسب آشپزخانه

کابینت آشپرخانه

چگونه کابینت آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

وقتی در حال طراحی آشپزخانه جدید هستید، انتخاب سبک مناسب کابینت‌ها می‌تواند دلهره آور باشد. سبک‌ها، رنگ‌ها و مواد مختلف بسیار متنوعی برای انتخاب وجود دارد. آیا کابینت‌های مدرن انتخاب می‌کنید و ریسک می‌کنید که تا چند سال آینده مد نباشد، یا اینکه کابینت‌های سنتی را دنبال می‌کنید که می‌تواند باعث قدیمی به‌نظر آمدن خانه‌ی شما باشد؟

درهای کابینت یکی از اولین مواردی است که اطرافیان در آشپزخانه شما متوجه آن می‌شوند، بنابراین باید تأثیر مثبتی داشته باشند.

صرف نظر از سبک و دکوراسیون شما، کابینت آشپزخانه می‌تواند برای نگهداری و سازماندهی در آشپزخانه بسیار مهم باشد.

به همین ترتیب، شما باید به دقت به عادات آشپزی خود نگاهی بیندازید تا تصمیم بگیرید که چه نوع کابینت‌هایی از نظر آماده سازی غذا به شما و خانواده تان بهترین سرویس را می‌دهند.

در مورد چگونگی انتخاب کابینت، برای بازسازی مدل آشپزخانه نکات زیادی وجود دارد، اما در این مقاله ۱۲ نکته برای کمک به تصمیم‌گیری شما آورده شده است.

انتخاب کابینت

۱. تصمیم بگیرید که آیا کابینت سفارشی می‌خواهید یا به صورت پیش ساخته

اگر بودجه شما کافی است، کابینت‌های سفارشی راهی عالی برای انجام کار هستند. یک شرکت حرفه‌ای طراحی آشپزخانه نقشه‌ای از فضای شما می‌گیرد و بهترین روش‌ را برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی، سبک و کارایی کابینت آشپزخانه جدید شما پیدا می‌کند.

کابینت‌های گوشه‌ای که کاملاً روی دیوارهای شما قرار می‌گیرد. کشوهایی که در بهترین مکان‌ها تعبیه شده‌اند. می‌توانید لوازم خانگی خود را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید (انتخاب های شما وقتی کابینت‌های سفارشی دارید، بی حد و مرز هستند). شما می‌توانید آشپزخانه کاملی را برای شیوه آشپزی شخصی خود بسازید.

به کابینت‌های پیش ساخته برای آشپزخانه اکتفا نکنید. این کابینت‌ها باید مورد توجه شما قرار بگیرند. البته نکته منفی این است که کابینت های سفارشی و طراحی آشپزخانه بسیار گران است.

به طور متوسط باید برای هر فوت خطی کابینت های سفارشی خوش ساخت حدود ۵۰۰ دلار، هزینه کنید.

از طرف دیگر، کابینت‌های موجود با قیمت تقریبی ۷۰ دلار در هر فوت خطی شروع می‌شوند، بنابراین حتی اگر ساخت کابینت‌هایتان سفارشی نباشد شما می‌توانید با انتخاب آن‌ها به راحتی پول بیشتری پس انداز کنید.

در نهایت همه چیز به شما، بودجه و نیازهای شما بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید، می‌توانید کابینت‌های نیمه سفارشی را امتحان کنید که محدوده قیمت آن‌ها متوسط است.

این طرح‌های نیمه سفارشی از سبک‌ها و رنگ‌های موجود استفاده می‌کنند اما می‌توانند متناسب با آشپزخانه شما به صورت اختصاصی ساخته شوند.

۲. فضای ذخیره سازی خود را به حداکثر برسانید (به خصوص در آشپزخانه کوچک)

اگر شما جزو افرادی هستید که زیاد پخت و پز می‌کنند، احتمالاً لوازم، ظروف، کالاهای سفید و مواد غذایی زیادی برای نگهداری در دسترس دارید. اگر در خانه یا آپارتمان کوچکی زندگی می‌کنید، احتمالاً به دنبال یافتن مکان هایی برای ذخیره‌ی همه چیز در آشپزخانه خود هستید.

به همین دلیل، خوب است به روش‌های به حداکثر رساندن فضای کابینت آشپزخانه‌ی خود فکر کنید. برای مثال، کشوهای آشپزخانه در طرح‌های امروزی بسیار متداول‌اند زیرا باعث بهبود سازماندهی می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که لوازم بیشتری را به صورت عمودی قرار دهید.

همچنین یک کابینت استاندارد در آشپزخانه که ۳ فوت ارتفاع دارد، ممکن است امکان ذخیره سازی وسایل در آن وجود نداشته باشد به خصوص اگر فضای خالی زیادی در قسمت بالای آن وجود داشته باشد. نصب کشوهای کاربردی، این امر را به چندین سطح ذخیره سازی تبدیل می‌کند و فضای عمودی و افقی را به حداکثر می‌رساند.

همچنین دیگر نیازی به وقت تلف کردن با درهای کابینت نیست!

با این اوصاف، کابینت‌های دیواری راهی عالی برای استفاده از فضای ذخیره سازی اضافی بدون محدود کردن سطح پیشخوان هستند. هم کابینت‌های زمینی و هم کابینت‌های دیواری می توانند به گونه‌ای طراحی شوند که فضای کمتری را اشغال کنند. اگر دوست دارید از رنگ‌های طبیعی چوب بهره ببرید، اضافه کردن کابینت‌های ساده تخته سه لا یا قفسه های تخته فیبر با تراکم متوسط جلوه‌‌ی خاصی به آشپزخانه‌ی شما می‌دهد.

این روش‌ها خیلی ساده به نظر می‌رسد، اما بسیاری از مردم این روش‌های ساده را برای بهبود ذخیره سازی خود نادیده می‌گیرند. در حالت ایده آل، شما می‌خواهید هر اینچ را به حداکثر بازدهی برسانید تا هرگز مجبور نباشید لوازم خود را دور بریزید و یا از خرید مخلوط کن‌های جدید و غذاسازها که جایی برای آن‌ها ندارید، بپرهیزید.

مدل کابینت
تبلیغات

۳. به فکر چگونگی نظم‌بخشی به آشپزخانه خود باشید.

اگر کمی در ایجاد نظم مشکل دارید، بازسازی آشپزخانه می‌تواند حال شما را بهبود بخشد! روش‌های بی‌نظیری وجود دارد که آشپزخانه شما را منظم تر و متناسب با روشی می‌کند که دوست دارید وسایل، ظروف و غذا را در آن ذخیره کنید.

به عنوان مثال، جداکننده های ظروف یک روش آسان برای دور نگه داشتن وسایل آشپزی از چاقو یا جدا نگه داشتن دماسنج های آشپزی از سرخ کن است. اگر انواع مختلفی از ظروف آشپزخانه برای انواع مختلف سبک‌های آشپزی دارید، جدا کردن این وسایل یک روش عالی برای نظم دادن به آشپزخانه‌ی شما است.

هیچ کس نمی‌خواهد در وسط پخت و پز به دنبال وسایل آشپزخانه بگردد!

آیا شما از ادویه زیاد استفاده می کنید؟ یک قفسه مخصوص ادویه جات در نظر بگیرید تا همه‌ی ادویه‌های شما را در محلی مشخص نگه دارد. آیا می خواهید زباله‌های خود را به راحتی دور بیندازید؟ یک سطل زباله کابینتی را امتحان کنید که در کابینت پنهان بماند و بوهای نامطبوع را در خود نگه دارد. شما می‌توانید آشپزخانه خود را متناسب با سبک آشپزی خود تنظیم کرده و همه چیز را سر جای خود نگه دارید.

یکی از ابزارهای نظم بخشی مورد علاقه‌ی ما برای آشپزخانه‌های مدرن، گاراژ لوازم خانگی است. این کابینت‌های کشویی در بالای میز پیشخوان شما قرار می‌گیرند و تمام وسایل متداول (مخلوط کن، توستر و ...) را زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید پنهان می‌کنند. این یک روش عالی و ساده است و باعث مرتب شدن فضای آشپزخانه‌ی شما می‌شود، مخصوصاً وقتی‌که از آن‌ها برای آشپزی استفاده نمی‌کنید. این راه حل، ایده‌ای عالی برای بازسازی آشپزخانه‌ای بدون نقص است!

۴. تصمیم بگیرید که کشوی آشپزخانه می‌خواهید یا کابینت.

انتخاب طرح های کابینت آشپزخانه ساده است، اما آیا کشوهای آشپزخانه را در نظر گرفته اید؟ در آشپزخانه‌های قدیمی می‌توانید انتظار یک تناژ از کابینت‌های چوبی تیره را داشته باشید، اما در سبک‌های مدرن تر، شاهد کشوهای براق هستیم. بسیاری از افراد، بسته به زیبایی و کارایی نیاز به ترکیبی از کشو و کابینت دارند.

همانطور که قبلاً اشاره شد، کشوهای آشپزخانه برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی و افزایش نظم آشپزخانه شما بسیار مناسب هستند. هنگام کار در آشپزخانه‌های پر از کشو، انجام کارهایی مانند دسته‌بندی ظروف بسیار آسان تر است. البته یک اشکال نیز وجود دارد :

کشوها از کابینت‌ها گران‌تر هستند.

گرچه ممکن است داخل کابینت‌ها یک یا دو قفسه وجود داشته باشد ولی کشوها به مکانیزم کشویی نیاز دارند که این سیستم شکننده است و نصب اولیه آن گران تر است. بنابراین هرچند که کشوها در کل بهتر هستند، اما مشکلات زیادی برای کنار آمدن با آن‌ها وجود دارد.

برعکس، اگر فضای آشپزخانه شما کاملاً بزرگ است و ذخیره فضا برای شما مسئله نیست، کابینت‌های آشپزخانه از زیبایی بی انتها برخوردارند که می‌تواند یک جلوه‌ی خاص به خانه شما اضافه کند بدون اینکه هزینه زیادی صرف کنید و یا مشکلات زیادی در زمینه تعمیر و نگهداری برای شما ایجاد کند. همچنین تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت تر است و کابینت‌های دیواری از فضای اضافی استفاده می‌کنند.

۵. به وسایلی که بیشتر از همه استفاده می‌کنید فکر کنید.

اگر فقط می‌خواهید یک بار ماکارونی درست کنید، تهیه آشپزخانه برای پختن فایده ای ندارد. به همین ترتیب، اگر‌فقط از چند قاشق و کفگیر برای همه وعده های غذایی خود استفاده می‌کنید، داشتن کشو‌ی آشپزخانه فایده‌ای ندارد. شما تنها کسی هستید که می‌دانید چگونه آشپزی می‌کنید ، بنابراین‌ می‌توانید تمام عناصر طراحی را برای آشپزخانه خود برنامه ریزی کنید.

چرا یک آشپزخانه برای شخص دیگری طراحی شده است؟

به عنوان مثال، کابینت آشپزخانه مدرن اغلب با پریز‌های توکار برای دستگاه های الکتریکی تکمیل می‌شود و اگر بخواهید دستورالعمل ها را از روی iPad دنبال کنید بسیار عالی است و می‌توانید هنگام آشپزی آن را شارژ کنید. این مثال نمونه‌ای عالی از کارکرد کابینت آشپزخانه برای شما است. افزودن حتی چنین عنصر طراحی کوچکی به آشپزخانه شما بافت می‌بخشد.

به همین ترتیب، اگر تقریباً برای هر وعده غذایی از توستر و غذاساز استفاده می‌کنید، با‌‌ ‌افزودن یک تخته سه لا ساده می‌توانید این بافت و کاربرد را به آشپزخانه خود اضافه کنید! به این ترتیب می‌توانید وقتی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود بدون زحمت آن‌ها را مرتب کنید اما وقتی می‌خواهید آشپزی کنید فورا در دسترستان خواهند بود.

کابینت ها نباید کانون توجه آشپزخانه شما باشد و فقط باید به استفاده آسان از آشپزخانه شما کمک کند. اگر وسایل بزرگ روی پیشخوان شما به فضای خالی احتیاج دارند، به جای اشغال فضای پیشخوان، برای طراحی داخل کابینت خود برنامه ریزی کنید.

دکوراسیون

۶. فردی مدرن، سنتی یا میان این دو هستید؟

سبک کابینت ها نشات گرفته از سلیقه شخصی است. کابینت ‌ها زیبایی آشپزخانه شما را به ارمغان می‌آورد. بنابراین اگر به درستی انتخاب شود، می‌تواند فضای اتاق را باز کند. با این وجود، سبک کابینت شما باید با دکوراسیون کلی هماهنگ باشد. یک آشپزخانه کلاسیک از چوب تیره با کابینت های مدرن و شیشه ای براق، عجیب به نظر می‌رسد.

کابینت‌های مدرن انتخاب مناسبی برای بسیاری از افراد است، به خصوص برای افرادی که قصد فروش خانه خود را در چند سال آینده دارند و به دنبال بازگشت سرمایه (ROI) هستند. کابینت های قفسه‌ای نمونه ای از ترکیب مدرن و سنتی هستند. اگرچه مد همیشه در حال پیشرفت است اما مدهای طراحی داخلی به سرعت تغییر نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که یک طراحی مدرن با کابینت‌های بدون قاب در ۵ سال آینده همچنان مد روز به نظر می‌رسد.

هیچ تضمینی وجود ندارد اما احتمالا اینطور خواهد بود.

با این اوصاف، کابینت های مدرن با گذشت زمان به نظر می‌رسد که در گذشته گیر کرده اند و خطر قدیمی شدن و مد نبودن را دارند. از طرف دیگر، طرح‌های سنتی امتحان زمان را پشت سر گذاشته‌اند و همیشه بخش بزرگی از مردم از آن‌ها لذت می‌برند، بنابراین اگر می‌خواهید خانه خود را در ۱۰ سال آینده بفروشید، بهترین انتخاب ممکن است طرح‌های سنتی باشد.

اگر مطمئن نیستید که باید از بین کابینت های تخته نئوپان‌های قدیمی یا کشوهای براق سفید و مدرن کدام را انتخاب کنید، به جای آن یک طرح میان این دو در نظر بگیرید. کابینت‌های آشپزخانه های سنتی-مدرن، عناصر قدیمی و جدید را به کار می‌گیرند و آن‌ها را با یک ظاهر منحصر به فرد ترکیب می‌کند. کشوهای چوبی سفید با دستگیره های بلند فلزی، نمونه خوبی از کابینت های سنتی-مدرن است و ترکیبی از ویژگی های جدید و قدیمی است. حتی امکان دارد که یک کابینت زیبا و بدون خطر از مد افتادن پیدا کنید.

اگر به دنبال زیبایی هستید و می‌خواهید که قدیمی به نظر نرسد و مورد توجه خریداران آینده قرار گیرد، سبک‌های کابینت سنتی-مدرن یک سبک همه جانبه برای دکور است.

۷. در مورد یک داستان رنگی منسجم تصمیم بگیرید.

داستان رنگ آشپزخانه شما باید منسجم باشد، حتی اگر یک داستان ساده باشد. داستان رنگی شما، اساساً پالت رنگی آشپزخانه شما و نحوه‌‌ی ترکیب همه رنگ‌ها برای ایجاد فضای گرم، راحت، جادار‌‌ و شیک است. هیچ کس آشپزخانه ای نمی‌خواهد که یک رنگ باشد زیرا خسته کننده و بی‌روح است.

ما در اینجا به دنبال یک سبک هستیم!

به عنوان مثال، اگر کف‌ پوش بژ روشن و دیوارهای خاکستری مایل به قهوه‌ای دارید، کابینت با درهای مشکی مات جلوه‌ی تاریکی ایجاد می‌کند که برای از بین بردن آن نیاز به رنگ‌های روشن دارید. یا اگر کف پوش چوبی با دیوارهای آبی روشن دارید، کابینت های چوبی سفید رنگ با اتصالات مشکی به صورت ویژگی اتاق ظاهر می‌شوند.

از این فرصت استفاده کنید و درهای کابینت خود را به یکی از ویژگی‌های اتاق تبدیل کنید!

اگر با طراحان داخلی یا طراحان آشپزخانه کار می‌کنید، در مورد رنگ‌ها با آن‌ها صحبت کنید به خصوص اگر آن‌ها یک پالت رنگی در ذهن دارند. با این که کابینت ها برای ذخیره سازی کاربردی هستند، اما زودتر از دیوارها، پیشخوان یا کف پوش شما به چشم می‌خورند، بنابراین باید تعادل رنگ‌ها درست رعایت شود.

انواع کابینت

۸. به فرم نهایی کابینت خود فکر کنید.

جدا از داستان رنگ‌ها، یکی دیگر از عناصر مهم زیبایی آشپزخانه شما فرم نهایی درهای کابینت آشپزخانه است. فرم نهایی کابینت‌های شما می‌تواند باعث شود که آن‌ها به صورت ویژه ‌ای ظاهر شوند یا بسته به سبکی که می‌خواهید، در پس زمینه اتاق محو شوند.

برای مثال، درب کابینت پرداخت شده یک نمونه اصلی از طراحی‌های زیبا و مدرن است، در حالی که چوب و نئوپان جزو طراحی‌های سنتی است. اگر ایده زیبایی شناسی سنتی-مدرن را می‌پسندید، درهای کابینت با رنگ مات برای فضای سنتی-مدرن بسیار مناسبند.

پایان کار شما می‌تواند تفاوت زیادی در نحوه کارکرد کابینت شما در زمینه‌ی فضای آشپزی شما ایجاد کند. با یک نوع طراحی غلط، یک لاک الکل جلا دهنده می‌تواند چسبناک به نظر برسد و بیش از اندازه باشد، در حالی که رنگ مات می‌تواند خسته کننده و بی‌حال جلوه کند، حتی اگر داستان رنگ شما زیبا باشد.

در نهایت، انسجام در طراحی آشپزخانه شما همان چیزی است که باید هنگام بررسی مجدد آشپزخانه به دنبال آن باشید.

همچنین بخاطر داشته باشید که تمیز کردن بعضی از مراحل پایان کار، مانند به کار بردن سبک براق، نسبت به بقیه آسان تر است. اگر شما مستعد ایجاد آشفتگی هستید، تمیز کردن کابینت های چوبی قدیمی، می‌تواند سخت باشد و احتمال ایجاد آلودگی را افزایش دهد.

اگر می‌خواهید تمیزکاری برایتان آسان باشد، حتی می‌توانید به سراغ کشوها و کابینت‌های استنلس استیل بروید، اما به جای فضای دنج آشپزی در منزل گویا تجربه آشپزی در رستوران را دارید!

۹. اتصالات کاربردی و شیک را انتخاب کنید.

شاید تصور کنید که دستگیره‌های درب اجزای مهمی نیستند، اما این اتصالات و قطعات کوچک یراق آلات می توانند احساسی منحصر به فردی به کابینت‌ها بدهند و حسی نو به آشپزخانه شما اضافه کنند. رنگ، طرح، پرداخت و جنس دستگیره کابینت شما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد احساسی که می‌خواهید داشته باشید، بگوید. یک طراحی کلاسیک از چوب تیره با دسته های مدرن از جنس استنلس استیل، تمام هیجان را از بین خواهد برد!

دستگیره‌های کابینت آشپزخانه، درب کابینت و اتصالات به ویژه اگر از زیبایی ظاهری سنتی-مدرن استفاده می‌کنید که منابع کلاسیک و مدرن در آن ترکیب می‌شوند، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. یک کابینت مدرن با دسته آهنی قدیمی می‌تواند به شما در جلب زیبایی شما در سبک سنتی-مدرن کمک کند، در حالی که کشوهای چوبی کلاسیک با درب مگنتی برای باز کردن باعث می‌شود آشپزخانه قدیمی شما جدیدتر به نظر بیاید.

کشوهای مگنتی در آشپزخانه‌های خانگی امروزی بسیار پر طرفدار است و اگر خیلی آشپزی انجام می‌دهید و اغلب مجبورید در کشو‌های خود وسایل مختلف را جستجو کنید بسیار مناسب است. این کشوها همچنین می‌توانند میزان شستن دست شما را کاهش دهند، زیرا اگر دستان شما کثیف باشد ، باز کردن آنها با پا یا بازو آسان است.

نیاز به اتصالات، دستگیره، چفت، درب کابینت و یراق‌آلات کابینت آشپزخانه را دست کم نگیرید. به موارد کاربردی و در عین حال شیک بیندیشید!

کابینت آشپزخانه مدرن

۱۰. اقدامات مراقبت از کودک را در نظر بگیرید.

اگر فرزند دارید، باید روش هایی را برای محافظت از کودکان در نظر بگیرید. کودکان در ورود به مکان‌های ممنوعه بسیار استعداد دارند، و چیزهای زیادی در آشپزخانه وجود دارد که نمی‌خواهید در دستان آن‌ها ببینید. در این صورت، ابزار ایمنی کودک باید یکی از عناصر اصلی در طراحی شما باشد.

وقتی اسکلت کابینت خود را انتخاب می‌کنید، دستان کوچک کنجکاو در خانه فراموش نکنید! شاید قفسه باز بهترین ایده نباشد.

به عنوان مثال، اگر مواد سفید کننده و تمیز کردن آشپزخانه را در زیر سینک ظرفشویی قرار می‌دهید، عاقلانه است که قفل‌های کودک را در این کابینت ها در نظر بگیرید که باز کردن آن برای کودکان دشوار است اما باز شدن آن برای بزرگسالان آسان است. سبک های مختلفی از قفل های کودک برای کابینت ها وجود دارد (از قفل های مغناطیسی گرفته تا قفل های فنری). یک از انواع آن‌ها را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

ممکن است بخواهید کشوهای سبک آرام بند را برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید. این باعث می‌شود که انگشتان کودک شما هنگام بستن در کشوها گیر نکند. این کشوها به گونه ای طراحی شده‌اند که به طور عادی بسته شوند تا زمانی که حدود ۱ اینچ از بسته شدن فاصله داشته باشند. سپس به آرامی و با اطمینان بسته می‌شود.

۱۱. اثر روشنایی در داخل کابینت را بررسی کنید.

در ۱۰ سال گذشته، استفاده از چراغ مخفی در آشپزخانه بسیار مد شده است. معمولاً نوارهای نور LED در زیر کابینت های دیواری شما به گونه‌ای قرار می‌گیرند که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند. هنگامی که آن‌ها روشن هستند، شما یک درخشش گرم و شگفت انگیز می‌گیرید که پیشخوان شما را روشن می‌کند و باعث می‌شود فضا بسیار خانگی شود.

نورپردازی مخفی شیک و کاربردی است و در عین حال دیدن سطح پیشخوان را در شب آسان می‌کند. اگر احساس گرمی و راحتی می‌خواهید، می‌توانید نور توکار را با لامپ‌های تنگستنی سبک سنتی تعویض کنید. از طرف دیگر، نوارهای روشنایی LED از نظر دمای رنگ احساس خنک تری ایجاد می‌کند و بسیار ارزان تر هستند.

نکته مثبت در مورد نور مخفی زیر کابینت این است که شما اغلب می‌توانید رنگ آن را به هر رنگ دیگری که می‌خواهید تغییر دهید. اگرچه این کار می‌تواند قدیمی به نظر برسد، اما ایجاد یک سبک طراحی داخلی بسیار جالب با نور رنگی در زیر کابینت که در تضاد با داستان رنگی کابینت‌ها و پیشخوان شما باشد، امکان پذیر است.

روشنایی در زیر کابینت مقدار قابل توجهی از بودجه شما را کم می‌کند، اما تفاوتی که نورپردازی می‌تواند در خانه ایجاد کند را دست کم نگیرید. نور مناسب می‌تواند فضای خالی را جالب و یا فضایی شیک را کسل کننده جلوه دهد ، بنابراین مراقب باشید که از نظر زیبایی و کاربردی بودن از لامپ‌های مخفی استفاده کنید.

۱۲. کدام سبک درب کابینت را دوست دارید؟

صدها سبک درب برای انتخاب وجود دارد و سبک درب کابینت آشپزخانه شما به طور اساسی ممکن است در روش بسته و قفل شدن آن با دیگر انواع کابینت متفاوت باشد. طرح های سنتی مانند درهای کابینت‌های قوسی شکل احساس یک آشپزخانه کلبه ای قدیمی را ایجاد می‌کند، در حالی که طرح های مدرن مانند کابینت‌های رویه سنگی بسیار ساده هستند و تمرکز چشم را در جای دیگر اتاق قرار می‌دهند.

اگر به آشپزخانه‌هایی با سبک قدیمی نگاه کنید، اغلب درهای کابینت مربع فرو رفته را می‌بینید که با رنگ‌های مات رنگ آمیزی شده اند. مشخصات کابینت بلافاصله به تماشاگر می گوید که نوع آشپزخانه چیست و می‌خواهید چشم بیننده به کجا کشیده شود.

خدا کند که نگاه آن‌ها به سبک عالی آشپزخانه جدید شما جلب شده باشد!

درب کابینت، بسته به نحوه استفاده از آن‌ها می‌تواند یک ویژگی از کابینت باشد یا می‌توان کمتر به آن توجه کرد. مواد و جلای کابینت های جدید اغلب مشخصات آن‌ها و بالعکس را نشان می‌دهد. این به اثری که در بیننده می‌خواهید ایجاد کنید و منبع الهام طرح شما بستگی دارد.

برخی از افراد هنگام انتخاب کابینت های جدید خود، کابینت با درب شیشه ای را انتخاب می کنند و بشقاب‌ها و ظروف آن‌ها به راحتی قابل مشاهده است. اگرچه این کار برای راحتی و کاربرد عالی است، اما اگر بیش از حد از این طرح استفاده کنید می‌تواند آشپزخانه شما را بسیار شلوغ نشان دهد، بنابراین مراقب نحوه انتخاب کابینت خود باشید. این موضوع در مورد برخی از انواع کابینت بدون قاب هم صدق می‌کند.

انواع کابینت آشپزخانه

بنابراین کدام کابینت آشپزخانه را باید خریداری کنید؟

روش‌های زیادی برای استفاده از کابینت آشپزخانه در خانه شما وجود دارد و به اهدافی از قبیل خدمت رسانی، ذخیره سازی، زیبایی و یا ترکیبی از همه آن‌ها بستگی دارد. قبل از اینکه سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهید، ممکن است کنجکاو باشید که کابینت ها چقدر دوام دارند یا چه زمانی نیاز به تعویض دارند. پاسخ به این سوالات می‌تواند شما را متعجب کند.

در نهایت، کابینت‌های شما باید با طراحی آشپزخانه شما ارتباط داشته باشد در حالی که بازده و راحتی را هنگام تهیه غذاهای خانگی به حداکثر برساند.

تبلیغات